robertaksland Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Noen som har smakt Presidente? Dominikansk øl. Anbefales hvis du kan få tak i. 624 anmeldere på ratebeer er svært uenige med deg. Den nevnes i samme ordelag som Corona og Bud Light. Som en leskedrikk på en varm dag er det sikkert greitt nok dog. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Noen som har smakt Presidente? Dominikansk øl. Anbefales hvis du kan få tak i. Lys lager/pils fra den dominikanske republikk? Hvis den er i samme gate som sine naboland, er den ikke akkurat noen høydare, om en da ikke foretrekker Corona og slike smaksløse tørsteslukkere selvsagt. Om du går på Penn State, vil jeg virkelig anbefale deg å sjekke ut Tired Hands Brewing Company sin koselige lille bar. Der har de meget godt øl. Endret 7. mars 2014 av Igniztion Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Jeg kunne tenkt meg noen anbefalinger på stout/porter som jeg ikke har prøvd før, noen som har noen de vil anbefale videre? Det må kunne bestilles på vinmonopolet.no, eller kjøpes i butikk på Vinmonopolet. Det jeg har smakt tidligere er:NØ Porter NØ Imperial Rye Porter NØ Stout(og barrel aged) Haandbryggeriet Odins Tipple Bully Porter Midtfyns Bryghus X-porter Midfyns Julestout Midfyns Imp stout Slottskallans Porter og stout Ægir Natt Ægir Lynchburg Flying Dog Gonzo Imp PorterLervig Konrad StoutAnchor Porter Jeg tror det skulle dekke det meste. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Mikkeller Beer Geek Brunch Weasel er noe av det ultimate man kan smake. Men den har godt av å få et års tid på flasken etter tappedato for å bli kvitt litt av syrligheten og få mer kompleksitet i smaken. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Idag blir en fin ølkveld. Smaking av 17 forskjellige, så får man se hvor lenge smaksløkene henger med. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Idag blir en fin ølkveld. Smaking av 17 forskjellige, så får man se hvor lenge smaksløkene henger med. Hvilke? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Sitter med en Rochefort 10 nå, og jeg må si at jeg skjønner ikke helt hva som er det store med denne. Jeg mener å huske at både denne og 8 har fått en del skryt i denne tråden, men jeg har vanskelig for å se på disse som mer enn bare ok :/ Lenke til kommentar
Feh Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Da har jeg vært med et par kompiser og brygget 25 liter IPA som skal stå til prøvesmaking om to uker. Gleder meg! Vi smakte på vørteren til den første batchen de brygget etter de kjøpte utstyr for to uker siden (weissbier), men den smakte meget rart Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Mikkeller Beer Geek Brunch Weasel er noe av det ultimate man kan smake. Men den har godt av å få et års tid på flasken etter tappedato for å bli kvitt litt av syrligheten og få mer kompleksitet i smaken. Var litt skeptisk til bäsje-kaffen men den var jo veldig god da... Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Idag blir en fin ølkveld. Smaking av 17 forskjellige, så får man se hvor lenge smaksløkene henger med. Hvilke? Besserweisen - Austmann Bryggve - Ægir Saison - Brasserie St-Feuillien Big Ben - Thwaites Northumberland - Austmann Unleash the yeast trappist - BrewDog Maredsous 10 Rochefort 8 Bully! Porter Rensåsen - Bådin Easter Ale- Austmann Polaris Single hop IPA - Austmann Angry Hops - Beer Here Modern IPA - Amager Bryghus 1000 + 1001 fra Nøgne Ø. I tillegg 3 andre øl som jeg har laget selv. Vi var 3 som delte på dette, men likevel fikk jeg tiårets skallebank! Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Mye spennende der ja! Eneste jeg har prøvd er vel angry hops - beer here av de. Har dog ei Rochefort 8 stående, så blir vel ei flaske med det i nær fremtid. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 (endret) Glemte å nevne det etter at vi hadde en liten happening på Kick i Kristiansand, men Lindheim Ølkompani er virkelig noe man bør holde utkikk etter. Beer Enthusiast og Lindheim Ølkompani holdt en smaking for oss (Venner av Nøgne Ø) med hele lineupen til Lindheim og der var det mye godt. Vil spesielt trekke frem Imperial Red Ale som en skikkelig høydare. IPA som var så vestkyst og fersk at den smakte humlepellets og en skikkelig fin amerikansk porter gjorde det til en fin kveld. Nå skal de sies at fruen i kompaniet har vært i California og lært bryggekunsten hos Port Brewing/Lost Abbey, og amerikanerne har kommet over og vært med på nesten alle bryggene de har laget på gården. Uansett var det en finfin samling øl de har brygget så langt, og jeg gleder meg til å smake mer. Endret 10. mars 2014 av Igniztion Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Lite aktivitet her for tiden. Nå som det er helg er det vel noen som har prøvd noe spennende? Var innom en butikk i dag hvor de hadde BrewDog sine AB10 til og med 15, vurderer å kjøpe noen av de neste gang jeg skal innom (ble 13 andre i dag ) Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 I kveld smakte vi en Innis&Gunn Irish Whiskey Cask. En stout lagret 60 dager på fatene fra en velkjent trippeldestillert whiskey. En veldig snill og søtlig øl, med flotte vaniljenoter og masse kos. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 (endret) Personlig synes jeg en slurk eller to av I&G er godt, men å drikke en hel flaske er som å spise en litt for stor pose fugde.. Endret 15. mars 2014 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 (endret) Neida det er snadder med en Innis en gang i blandt, men det holder med en öl. Men noen snakket om noen hadde prövd noe spennende nytt i det siste.. Drakk en spennende IPA igår. Napa Smith Organic IPA på hele 7%. Bryggeriet holder til i California. Meget god, en vestkyst ale som har spesiell IPA lukt med en liten vri som jeg ikke kommer på hva er.. Fyldig og tydelig humlesmak, mörkerödbrun i fargen. Helt utrolig god for prisen hos Svenskene/Systemet. Minner mer om en dobbel IPA iforhold til styrke og smak. Men sånn er vel vestkyst stilen.. iaf sånn jeg kjenner den. Prövde en Röykporter også fra Nils Oscars tror jeg. Den var også god og särlig for prisen men Napa Smith overdövet den litt i smak. Synes HBs Norwegian Wood er bedre og fyldigere röyköl, men den er jo mye dyrere enn de noen og tyve kronene jeg gav for röykporteren. Endret 15. mars 2014 av Gouldfan Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 I kveld drakk jeg Mikkeller 20. En Amrican IPA med 20 forskjellige humletyper. Fantastisk, som nesten alltid fra Mikkeller! Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 I kveld drakk jeg Mikkeller 20. Morsomt, prøvde ei flaske med Mikeller 20 jeg også for første gang i dag. Kveldens beste må nok ha vært Odell Brewing Co - IPA. Faktisk lenge siden jeg har prøvd en så god IPA. The Kernel - IPA Galaxy Mosaic og SKA Brewing Modus Hoperandi var også meget gode! Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Hva syns folket om Frydenlund Pale Ale? Den falt ikke helt i smak her. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 (endret) Synes det rett og slett var en fiasko. Jeg blir overrasket om ikke denne forsvinner bort fra markedet etter en stund. Har ennå ikke hørt noen som har noe positivt å si om den. Endret 16. mars 2014 av Vice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå