Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Noen her som har smakt «Meantime coffee porter»? Jeg har drukket den ved et par anledninger hos underbar på Aker Brygge, liker den veldig godt men finner den ikke i polets vareutvalg. Finnes det en måte å få tak i noe slikt hvis ikke polet fører den?

Meantime%2BCoffee%2BPorter.JPG

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen her som har smakt «Meantime coffee porter»? Jeg har drukket den ved et par anledninger hos underbar på Aker Brygge, liker den veldig godt men finner den ikke i polets vareutvalg. Finnes det en måte å få tak i noe slikt hvis ikke polet fører den?

Tror jeg har sett den på Vika-polet.. Hvis ikke må du høre med de som importerer Meantime.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilken prosent det er på Meantime-porteren. Men Meny i nærheten av der jeg bor har tatt inn to Meantime-typer, en pilsner og en eller annen øltype som kalles for Yakima Red. Jeg var inne på Ratebeer nettopp nå, og det ser ut som de har mye forskjellige øl den gjengen der. Det er også mye av det som er innen butikkstyrke. Men jeg tviler vel på at det blir tatt inn så mye av de mer spesielle tingene (altbier, kellerbier, summer saison, London stout og mer til).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, takk for svar :) Det er 6% på porteren, litt usikker på om det var coffee eller chocolate porter jeg har smakt. Noen gode tips på hvordan finne ut hvem som er importøren? (bortsett fra Google)

edit: glem det siste, fant ut av det til slutt, det er brewery :)

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Noen som kan gi meg 10-12 øl som absolutt bør testes? OBS: polet må ha disse slik at de kan bestilles...

Haandbryggeriet - Fyr & Flamme

Haandbryggeriet - Dobbel Dose

Kinn - Vestkyst

Nøgne Ø - Porter

Lervig - Hoppy Joe (veldig god session beer)

Brewdog - 5 AM saint

Alesmith - IPA

Lervig - Konrad's stout

Brewdog - Jack Hammer

Mikeller - Beer geek breakfast

Brewdog - I hardcore you

Ikke alle som er noe en bare må prøve, men syns alle som er nevnt her er gode øl. Skulle begynt med å skrive ned alle ølene jeg prøver samt gitt de karakter, er så ufattelig mange jeg har prøvd som jeg hverken kommer på navnet på eller hvordan den smaket.

I kveld ble Meantime Chocolate Porter samt Westmalle dubbel prøvd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror all Pale Ale i butikk m unntak av Lucky Jack og Haandbryggeriet Pale Ale r dårlig. Synes å huske at Aas gourmet Pale Ale var grei.

Aass Pale Ale? Den syns jeg ikke var noe særlig (til å være øl). Nå har også Frydenlund kommet med en Pale Ale. Den var verre...

Lenke til kommentar

JEg befinner meg nok i et mindretall her, men jeg er en forkjemper for Saison øl.

Da mener jeg at jij1984 bør prøve st. feuillen - Saison

Ellers er det mange gode tips her. Hoppy Joe ser jeg er nevnt, men det er vel en butikkøl er det ikke?

Ellers er jeg skrudd sammen slik at i tillegg til Saisonen nevnt ovenfor så er jeg velge begeistret for Haandbryggeriet - Hesjeøl.

Jeg ville også gått for en Innis & Gunn Oak cask. MEn bare en. Jeg ser at de har kommet med flere andre typer nå. Det er åpenbart lenge siden jeg bestilte på polet.

Trappist-øl har du kanskje smakt en del av? De som jeg synes lager mest markante trappist-øl er Rochefort. Spørsmålet er om det er den typen markant som du liker. Den tiden jeg bodde i Belgia var det det eneste ølet den brasilianske barmannen på den lokale stampuben ikke anbefalte meg.

Det finnes også flere jeg kan anbefale, men jeg holder meg til dette. Som sagt så ser jeg at det er kommet inn mye nytt på polet, så jeg må vel ta meg en bestilling selv etterhvert.

Lenke til kommentar

Tror all Pale Ale i butikk m unntak av Lucky Jack og Haandbryggeriet Pale Ale r dårlig. Synes å huske at Aas gourmet Pale Ale var grei.

Aass Pale Ale? Den syns jeg ikke var noe særlig (til å være øl). Nå har også Frydenlund kommet med en Pale Ale. Den var verre...

Mulig jeg husker feil , mener det var en industri Pale Ale som var grei..

Lenke til kommentar

Ellers er det mange gode tips her. Hoppy Joe ser jeg er nevnt, men det er vel en butikkøl er det ikke?

Det stemmer. Tolket det dithen at det ikke nødvendigvis måtte være polvare. Uansett en veldig god øl, så verdt å smake om en ikke alt har smakt den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...