Feh Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Eneste butikknyheten jeg har fått med meg er Sawdust City Little Norway Pale Lager. Husker ikke om det var VG eller DinSide som hadde testet den, men fikk vel terningkast 3 hvis jeg ikke husker feil. Litt tam ifølge testen. Finner desverre ikke tilbake til lenken. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Hmm. Har ikke engang hørt om Sawdust før, men det var jo litt spennende at de lagde en Kölsch. Regner dog med at den kun er å få tak i på sørlandet og ikke rundt Bergen (med et mulig unntak for Matkroken på Nattland). Men jeg skal nå kikke litt ekstra etter. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Jeg kjøpte Little Norway på Coop OBS. Vil si 3 på terningen. Tam og anonym. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Hmm. Har ikke engang hørt om Sawdust før, men det var jo litt spennende at de lagde en Kölsch. Regner dog med at den kun er å få tak i på sørlandet og ikke rundt Bergen (med et mulig unntak for Matkroken på Nattland). Men jeg skal nå kikke litt ekstra etter.Er ikke en Kölsch men en Lager som er inspirert av en Kölsch.. 1 Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Hmm. Har ikke engang hørt om Sawdust før, men det var jo litt spennende at de lagde en Kölsch. Regner dog med at den kun er å få tak i på sørlandet og ikke rundt Bergen (med et mulig unntak for Matkroken på Nattland). Men jeg skal nå kikke litt ekstra etter.Er ikke en Kölsch men en Lager som er inspirert av en Kölsch.. Ble nok litt for nyskapende med en Kölsch i det statiske norske markedet. Det startes tross alt bare et nytt brygger hver uke (sånn groft sett). 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Ja en Kölsch kan nok fort blir veldig rart og fremmed 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Er ikke en Kölsch men en Lager som er inspirert av en Kölsch..Altså en lager som er inspirert av en ale som er inspirert av en lager.. . Jepp, det er nok akkurat det vi trenger.. 2 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg fikk med meg at den som er aktuell nå ikke var en Kölsch, men der de har gjort samme prosess med malt/hvete og slikt og heller latt lager-øl gjær få jobbe i den. Den er fair. Kölsch er jo en fin og snill sommerøl med litt mer smak enn den klassiske lageren. Så den er også helt grei. Jeg fant forøvrig den nevnte pilsneren på Meny Sartor. Kjøpte et par bokser. Har ikke åpnet de enda, men tenker med meg selv at det er nok ikke helt den største forskjellen fra industripils til denne pilsen. Det jeg plutselig kom til å lure på var "Hva er det som er så spesielt med Kanadiske Lager-øl fremfor en lager fra andre steder i verden? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Skal bestille kork, men ser at de kommer i to størrelser(26 og 29mm). Hvilken størrelse må jeg bestille når jeg har tenkt å bruke de på flasker fra Nøgne Ø/Haandbryggeriet/vanlig butikkflasker? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Skal bestille kork, men ser at de kommer i to størrelser(26 og 29mm). Hvilken størrelse må jeg bestille når jeg har tenkt å bruke de på flasker fra Nøgne Ø/Haandbryggeriet/vanlig butikkflasker? De billige de har på Europris passer veldig bra til Nögne ö og Haandbryggeriet flaskene. Bare husk å rense korkene ordentlig för du bruker dem for sikkerhets skyld. Men tror de fleste flasker har samme störrelse på korkene, iaf i Norge... Endret 27. februar 2014 av Gouldfan Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 26mm til Nøgne Ø og pilsflasker. 29mm er til champagneflasker, f.eks 0,75l flaskene med surøl og lignende. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Skal bestille kork, men ser at de kommer i to størrelser(26 og 29mm). Hvilken størrelse må jeg bestille når jeg har tenkt å bruke de på flasker fra Nøgne Ø/Haandbryggeriet/vanlig butikkflasker? 26 for NØ, Ægir, brunbjørner etc. 29 passer til f.eks. Kinn-flasker. Anbefaler bordkorkrer - vet om flere som har slitt med hånkorkere. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Ikke hatt et eneste problem med korking og settet fra Europris. Bare til å kjöre på. Korkeren deres er fenomenal både til pris og funksjon. Er vanskeligere å jekke en öl enn å korke den. Lenke til kommentar
-Jørgen- Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Var ikke mye spennende øl på det lokale polet ved hytta. Endte opp med disse for helgen; Kinn Vestkyst HB Fyr og flamme HB Dark force Chimay Trappist blue Sierra Nevada Pale ale Har ikke drukket noe særlig belgisk øl før, så er spent på den. Har heller (faktisk) ikke smakt Vestkyst så blir spennende med den og. Resten har vært gjengangere det siste året. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Drikker en Frydenlund Pale Ale nå. Den traff meg ikke. Lite imponert over den. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Ja, Frydenlund Pale Ale var noe skikkelig skvip. Hvis denne var ment å konkurrere med Hansa IPA har de bommet grovt. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Vel, Hansa sin Pale Ale er heller ikke mye å skryte av... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 I forhold til Frydenlund sitt skrale forsøk så er den faktisk noe å skryte av. Og i forhold til resten av norsk butikkøl til en grei pris så ligger den nok helt i topp. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Mener du Hansa sin Pale Ale eller IPA nå? Sistnevte er jeg enig i at er fin, men Pale Ale var fullstendig smakløs i min munn. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Frydenlunds Pale Ale bør rett og slett forsvinne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå