Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Har ikke engang hørt om Sawdust før, men det var jo litt spennende at de lagde en Kölsch. Regner dog med at den kun er å få tak i på sørlandet og ikke rundt Bergen (med et mulig unntak for Matkroken på Nattland). Men jeg skal nå kikke litt ekstra etter.

Er ikke en Kölsch men en Lager som er inspirert av en Kölsch..
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm. Har ikke engang hørt om Sawdust før, men det var jo litt spennende at de lagde en Kölsch. Regner dog med at den kun er å få tak i på sørlandet og ikke rundt Bergen (med et mulig unntak for Matkroken på Nattland). Men jeg skal nå kikke litt ekstra etter.

Er ikke en Kölsch men en Lager som er inspirert av en Kölsch..

Ble nok litt for nyskapende med en Kölsch i det statiske norske markedet. Det startes tross alt bare et nytt brygger hver uke (sånn groft sett).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk med meg at den som er aktuell nå ikke var en Kölsch, men der de har gjort samme prosess med malt/hvete og slikt og heller latt lager-øl gjær få jobbe i den. Den er fair. Kölsch er jo en fin og snill sommerøl med litt mer smak enn den klassiske lageren. Så den er også helt grei.

Jeg fant forøvrig den nevnte pilsneren på Meny Sartor. Kjøpte et par bokser. Har ikke åpnet de enda, men tenker med meg selv at det er nok ikke helt den største forskjellen fra industripils til denne pilsen. Det jeg plutselig kom til å lure på var "Hva er det som er så spesielt med Kanadiske Lager-øl fremfor en lager fra andre steder i verden?

Lenke til kommentar

Skal bestille kork, men ser at de kommer i to størrelser(26 og 29mm). Hvilken størrelse må jeg bestille når jeg har tenkt å bruke de på flasker fra Nøgne Ø/Haandbryggeriet/vanlig butikkflasker?

De billige de har på Europris passer veldig bra til Nögne ö og Haandbryggeriet flaskene. Bare husk å rense korkene ordentlig för du bruker dem for sikkerhets skyld.

Men tror de fleste flasker har samme störrelse på korkene, iaf i Norge...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Skal bestille kork, men ser at de kommer i to størrelser(26 og 29mm). Hvilken størrelse må jeg bestille når jeg har tenkt å bruke de på flasker fra Nøgne Ø/Haandbryggeriet/vanlig butikkflasker?

26 for NØ, Ægir, brunbjørner etc.

29 passer til f.eks. Kinn-flasker.

Anbefaler bordkorkrer - vet om flere som har slitt med hånkorkere.

Lenke til kommentar

Var ikke mye spennende øl på det lokale polet ved hytta. Endte opp med disse for helgen;

Kinn Vestkyst

HB Fyr og flamme

HB Dark force

Chimay Trappist blue

Sierra Nevada Pale ale

Har ikke drukket noe særlig belgisk øl før, så er spent på den. Har heller (faktisk) ikke smakt Vestkyst så blir spennende med den og. Resten har vært gjengangere det siste året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...