Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Det viser seg at jeg skal en tur på harryhandel neste helg. Jeg ser systembolaget har rett over 2000 øl i sine lister. Det er lett å gå seg vill. Noen som har noen tips til gode kjøp (gode priser i forhold til Norge) eller gode øl jeg ikke får tak i her hjemme?

 

Vi styrer unna ipa tenker jeg. Ellers er jeg åpen for det meste.

Endret av Panerai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har ikke 2000 øl tilgjengelig i hyllene, hylleutvalget der har tildels vært ganske dårlig generelt, så det beste har vært å bestille i forveien, men det kan bli litt knapt med tid nå. Du må nesten finne ut hva de har i hyllene på det Systembolaget du skal til før man kan anbefale noe.

Lenke til kommentar

De har ikke 2000 øl tilgjengelig i hyllene, hylleutvalget der har tildels vært ganske dårlig generelt, så det beste har vært å bestille i forveien, men det kan bli litt knapt med tid nå. Du må nesten finne ut hva de har i hyllene på det Systembolaget du skal til før man kan anbefale noe.

 

I tillegg skal en huske at svenskene har en ennen grense enn oss for hva som kan selge i butikk og at Systembolaget har en del som kun er beregnet for utelivsmarkedet, med mindre mange svensker foretrekker sitt øl på 30 liters fat.

Lenke til kommentar

De har ikke 2000 øl tilgjengelig i hyllene, hylleutvalget der har tildels vært ganske dårlig generelt, så det beste har vært å bestille i forveien, men det kan bli litt knapt med tid nå. Du må nesten finne ut hva de har i hyllene på det Systembolaget du skal til før man kan anbefale noe.

Det vet jeg, men jeg regner jo med at det er litt som i Norge hvor det er en del varer som er i de fleste syatembolag. F. Eks. Koster rockefort 10 ca 45 i Sverige mot 75 i Norge. Det vil jeg kalle et godt kjøp.

Lenke til kommentar

 

 

De har ikke 2000 øl tilgjengelig i hyllene, hylleutvalget der har tildels vært ganske dårlig generelt, så det beste har vært å bestille i forveien, men det kan bli litt knapt med tid nå. Du må nesten finne ut hva de har i hyllene på det Systembolaget du skal til før man kan anbefale noe.

 

 

I tillegg skal en huske at svenskene har en ennen grense enn oss for hva som kan selge i butikk og at Systembolaget har en del som kun er beregnet for utelivsmarkedet, med mindre mange svensker foretrekker sitt øl på 30 liters fat.

Jeg var klar over det første, men ikke det andre.

Lenke til kommentar

Det viser seg at jeg skal en tur på harryhandel neste helg. Jeg ser systembolaget har rett over 2000 øl i sine lister. Det er lett å gå seg vill. Noen som har noen tips til gode kjøp (gode priser i forhold til Norge) eller gode øl jeg ikke får tak i her hjemme?

 

Vi styrer unna ipa tenker jeg. Ellers er jeg åpen for det meste.

 

Dersom du skal til Strömstad inne i byen, så anbefaler jeg at du tar med deg Yeti Imperial Stout..

Lenke til kommentar

 

 

Det viser seg at jeg skal en tur på harryhandel neste helg. Jeg ser systembolaget har rett over 2000 øl i sine lister. Det er lett å gå seg vill. Noen som har noen tips til gode kjøp (gode priser i forhold til Norge) eller gode øl jeg ikke får tak i her hjemme?

 

Vi styrer unna ipa tenker jeg. Ellers er jeg åpen for det meste.

Dersom du skal til Strömstad inne i byen, så anbefaler jeg at du tar med deg Yeti Imperial Stout..

Hvilke av polene i Strømstad har best utvalg?

Lenke til kommentar

Var ute på lørdag og fikk servert en trippel IPA av en kompis, men husker ikke hva den het. Noen som har anelse? Rød etikett, hvit skrift som gikk vertikalt og ellers veldig enkel etikett. Så ut som 0.33. Såvidt jeg kan erindre i tåka begynte navnet på E og den var visst på 10%.

Lenke til kommentar

Var ute på lørdag og fikk servert en trippel IPA av en kompis, men husker ikke hva den het. Noen som har anelse? Rød etikett, hvit skrift som gikk vertikalt og ellers veldig enkel etikett. Så ut som 0.33. Såvidt jeg kan erindre i tåka begynte navnet på E og den var visst på 10%.

 

Emelisse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvilke av polene i Strømstad har best utvalg?

 

Anbefaler deg å ta turen inom begge da det varierer litt. Tradisjonelt har det som ligger inne i byen hatt best utvalg, men "Harry Polet" som ligger utenfor byen har kommet seg bra det siste året. Når det feks. gjelder Rochefort så har ikke det vært i hyllene der før nå i det siste. Tidligere måtte man helt ned til Gøteborg for å finne slikt som hyllevare.

Lenke til kommentar

 

Var ute på lørdag og fikk servert en trippel IPA av en kompis, men husker ikke hva den het. Noen som har anelse? Rød etikett, hvit skrift som gikk vertikalt og ellers veldig enkel etikett. Så ut som 0.33. Såvidt jeg kan erindre i tåka begynte navnet på E og den var visst på 10%.

 

Emelisse?

 

 

Spot on! :) Ser ikke ut som de har den på polet en gang, hvor kan man evt. skaffe mer da?

Lenke til kommentar

 

 

Det viser seg at jeg skal en tur på harryhandel neste helg. Jeg ser systembolaget har rett over 2000 øl i sine lister. Det er lett å gå seg vill. Noen som har noen tips til gode kjøp (gode priser i forhold til Norge) eller gode øl jeg ikke får tak i her hjemme?

 

Vi styrer unna ipa tenker jeg. Ellers er jeg åpen for det meste.

Dersom du skal til Strömstad inne i byen, så anbefaler jeg at du tar med deg Yeti Imperial Stout..

Hvilke av polene i Strømstad har best utvalg?

 

 

Jeg handler alltid på det inne i byen. Synes det store er for Harryfolk og pensjonister som vil ha billig vin. Det värste er at de har plassert produkter etter PRIS!! og ikke etter region eller typer...

Lenke til kommentar

Dette er ankommet og skal hentes: Midtfyns gleipner sort IPA, double IPA og imperial stout og Nøgne Ø imperial stout. Blir en bra helg!

Sort IPA, er det veldig forskjellig fra "vanlig" IPA?

 

La inn en liten bestilling på polet i går, så jeg får håpe jeg får alt denne gangen. Mener å huske at de var utsolgt for Rochefort 10 sist jeg prøvde å bestille den, så har enda ikke fått smakt den.

 

 

Coisbo Four Russian Imperial Stout

 

Rochefort 10 Trappist

 

Nøgne Ø Imperial Rye Porter

 

Midtfyns Jule Stout

 

Nøgne Ø Imperial Stout Barrel Aged

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...