Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde Brewdog-Mikkeler "I hardcore you" og Nøgne Two Captain i dag. Strengt tatt ikkje spesielt imponert over nokon av dei. Mikkeleren var nesten som om det var noko gale med den, rett og slett ikkje god. (god lukt, smaken var ikkje i nærleiken).

 

Two Captains var heller ikkje i mitt nedslagsfelt. Lukt er bra, frisk og lovande, smaken var ikkje der eg håpte. Om det er ein noregsmeister er eg ikkje spesielt imponert.

Endret av archanios
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde Brewdog-Mikkeler "I hardcore you" og Nøgne Two Captain i dag. Strengt tatt ikkje spesielt imponert over nokon av dei. Mikkeleren var nesten som om det var noko gale med den, rett og slett ikkje god. (god lukt, smaken var ikkje i nærleiken).

 

Two Captains var heller ikkje i mitt nedslagsfelt. Lukt er bra, frisk og lovande, smaken var ikkje der eg håpte. Om det er ein noregsmeister er eg ikkje spesielt imponert.

 

Syns I hardcore you er ganske snasen jeg. Two captains er norgesmester i hjemmebrygging da, absolutt et bra øl det også.

Lenke til kommentar

 

Prøvde Brewdog-Mikkeler "I hardcore you" og Nøgne Two Captain i dag. Strengt tatt ikkje spesielt imponert over nokon av dei. Mikkeleren var nesten som om det var noko gale med den, rett og slett ikkje god. (god lukt, smaken var ikkje i nærleiken).

 

Two Captains var heller ikkje i mitt nedslagsfelt. Lukt er bra, frisk og lovande, smaken var ikkje der eg håpte. Om det er ein noregsmeister er eg ikkje spesielt imponert.

 

Syns I hardcore you er ganske snasen jeg. Two captains er norgesmester i hjemmebrygging da, absolutt et bra øl det også.

 

 

Ingen av dei traff blink for min del, og spesielt I hardcore you var det noko merkelig med. Fekk ikkje taket på den. Hadde smaken vore i nærleiken av lukta så hadde eg vore godt fornøgd, men det blei litt som å håpe på gull og få gråstein.

Lenke til kommentar

 

Det kommer helt an på hvilken type øl du ønsker deg, og hvilken prisklasse. Men jeg kan jo nevne Haandbryggeriet Blondie, en svært god øl som gjør vanlige pilsnere til skamme.

Pris er ikke så viktig.

Type øl er det meste, bortsett fra IPA.

 

Når du skriver "bortsett fra IPA", så får jeg inntrykket av at humle ikke helt er din greie. Både NØ Bitter og Lervig Hoppy Joe har et ganske tydelig humlepreg, om ikke på langt nær så ekstremt som det man generelt finner i IPA. Det kan dog være hveteøl og mørkere øltyper er mer i din gate. Selv synes jeg NØ Wit og Havrestout er gode. Sistnevnte er det dog delte meninger om. Det er en ganske frisk øl - tror jeg selv beskrev den som en "sommerstout" her for maaange sider tilbake. NØ har også en brown ale i sitt butikksortiment (den heter vel noe så enkelt som Brown Ale hvis jeg ikke husker feil), men den falt ikke i smak hos meg. Nå ble det mye Nøgne Ø her, og du finner sikkert andre øl i samme kategori fra Haandbryggeriet og andre også, men der har jeg ikke oversikt.

Lenke til kommentar

 

 

Det kommer helt an på hvilken type øl du ønsker deg, og hvilken prisklasse. Men jeg kan jo nevne Haandbryggeriet Blondie, en svært god øl som gjør vanlige pilsnere til skamme.

Pris er ikke så viktig.

Type øl er det meste, bortsett fra IPA.

 

**

 

 

Har flere venner som ikke liker IPA, men som alle syns hoppy joe har vært god når de har fått prøve den. Så verdt å forsøke uansett imo.

Lenke til kommentar

Av butikkøl man finner overalt syns jeg Frydenlund Fatøl og Aass Fatøl er fine, overkommelige priser også. En annen butikkøl jeg liker ganske godt er Haandbryggeriet Humlesus. Hansa IPA er som folk generelt sier en bra inngang for "nybegynnere" på slaget.

 

Må si meg uenig med han som nevnte Haandbryggeriet Blondie over her, den falt absolutt ikke i smak hos meg, og kan vel fort havne på en bunn 5-liste om jeg skulle satt det opp. Skal sies at jeg generelt ikke er så overbegeistret for blondes, men jeg har funnet et par likandes (Delirium Tremens feks).

 

Kan noen anbefale hvete-øl (helst tysk) fra polet?

 

Jeg må bare si at jeg syns det er så forbaska idiotisk med alkoholgrensen hva gjelder salg i butikk. Jeg må reise langt hver gang jeg skal ha kvalitetsøl.

Lenke til kommentar

Jeg slår nok en gang et slag for Urquell. Om en liker pilsnere med en litt annen profil enn den vanlige så er Urquell noe som ihvertfall min gane vet å verdsette. Den finnes også i ganske mange butikker etterhvert.

 

Om det skal være lysest mulig er det vel greit å se etter noe asiatisk noe. Jeg vet i alle fall at Chang dukker opp i stadig flere butikker. Er du derimot interessert i noe litt mørkere så må du tenke på hvilke smakstoner du liker. Liker du litt maltsødme kan det være interessant med noen litt mørkere engelske varianter.

Lenke til kommentar

Må si meg uenig med han som nevnte Haandbryggeriet Blondie over her, den falt absolutt ikke i smak hos meg, og kan vel fort havne på en bunn 5-liste om jeg skulle satt det opp. Skal sies at jeg generelt ikke er så overbegeistret for blondes, men jeg har funnet et par likandes (Delirium Tremens feks).

 

Har smakt en del Blondies det siste halvåret og funnet ut at den for min del er litt situasjonsbetinget. Å nippe til hjemme på en mørk vinterkveld gir ikke den beste opplevelsen, mens på brygga en sen, varm sommerkveld var den et ypperlig følge.

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale hvete-øl (helst tysk) fra polet?

Jeg drakk Schlenkerla Rauchbier Weizen i helga, og den falt veldig godt i smak. Er en mørk hveteøl med et subtilt røykpreg. http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/sok?query=Heller+Aecht+Schlenkerla+Rauchbier+Weizen&countresult=true

 

Ellers er Paulander, både lys og mørk, sikre valg. Dunkel er dog den desidert mest smakfulle av de to.http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/sok?query=paulaner&countresult=true

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale noen gode quadrupels som er tilgjengelig på polet? Har prøvd Rochefort 10 og den var fantastisk.

Det er jo absolutt ingen som slår Rochefort 10, så alt vil dessverre være nedtur derfra (og nei selv ikke Westvleteren når opp), men på polet har de en veldig god sak fra Boulevard som heter "Sixth Glass". Prøv den :) Ellers er vel den eneste andre Quad de har op polet Malheur 12. Aboslutt verdt en smak den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...