Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Åpnet nettop en boks Hansa IPA Spesial. Må si jeg ble positivt overrasket mtp at det er vanlig butikkøl til under 35 kr halvliteren.

 

Når jeg åpnet den kom den karakteristiske humlesmaken frem, og jeg tror omsider jeg vet hvor jeg har lukten/smaken av IPA fra. I nærheten ligger det en Thai mat sjappe som selger en herlig leskende brus med Mango smak. Om det er fordi jeg har drukket denne brusen noen ganger vet jeg ikke, men det smaker umisgjenkjennelig likt. IPAen var uansett noe i overkant søt i nesen, ikke så kraftig smak og en relativt kort, bitter finish. Burde være perfekt for nybegynnere imo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har testet Rogalands pils fra Berentsen brygghus fra Egersund?

Det sies at det bryggeriet har mye bra.

 

 

Bombay er grei og den ene stouten er god som jeg ikke husker navnet på nå i farten.

 

Dagens: Bear republic racer 5 IPA, meget god. Anbefales for alle som liker india pale ale!

Lenke til kommentar

Berentsen sorte får er fin, men det er jo på ingen måte en pils. Jaktpilsen deres var helt ok, men når det begynner å nærme seg 40 kr for en helt ok pils så melder jeg pass. Da kjøper jeg heller pils jeg regner som god som Urquell og vennene hans (deriblant Ringnes Platinum). Tyske pilstyper har også en humleprofil som jeg mener passer godt til det jeg forventer av pils, men det er ikke så voldsomt mye pils som er tilgjengelig av det slaget.

Lenke til kommentar

Akkurat gjort meg ferdig med en Austmann Blåbærstout, men jeg kan ikke si at jeg la merke til noe blåbærsmak? Det var kanskje litt dumt å drikke den nå som jeg er litt halvforkjøla, kanskje det som gjorde at jeg ikke la merke til noe blåbær.

Drikk den på nytt når du har alle sanser iorden. Jeg husker at jeg både luktet samt kjente smaken.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som er familiære med Efes Pilsner fra Tyrkia. Sies at det er den beste pilsen på markedet.

 

Uenig. Syns ikke Efes er noe særlig jeg.

 

Synes heller ikke den er noe.

 

Nicht: Er du ute etter noe bestemt? (bortsett fra å tape kamper)

 

Nei, er bare ikke så inni ølens verden, derfor forhører jeg meg litt med dere som kan det.

Lenke til kommentar

Opplevelsen min av den har vært litt varierende de gangene jeg har prøvd den, men blir ikke helt fortrolig med den. Da synes jeg at Hansa klarte IPA-en bedre.

 

Ang. sparing av penger og håndverksøl, så er jo porteren jeg mistenker at brukernavnet ditt er inspirert av greit priset. :) Må selv spare på pengene fremover, men da drikker jeg heller bedre og dyrere øl sjeldent enn å drikke "greit" og billig øl ofte. Unntaket er studentkroa, der jeg uansett bare går for elendig Borg på tapp og målet er rusen, ikke smaken.

Endret av KKake
Lenke til kommentar

Hva syns ølfolket om Hansa Hvete? Jeg liker den veldig godt, altså sett i forhold til prisen. Laaangt bedre enn Aass Weizen...

 

Ang. håndtverksøl så må jeg spare penger for tiden. :roll:

 

Hansa Hvete og IPA er flotte tilskudd til butikk-varianter av hveteøl og IPA syns jeg. De smaker slik de skal, de er snille og behagelige i smaken og prøver ikke å være noe mer enn et butikk-øl. Er helt enig i at Hansa Hvete slår Aass Weizen med god margin. Hansa IPA når ikke helt opp til HB Pale Ale, men det er jo en annen prisklasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...