Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns Valken har blitt mye bedre det siste året på generell basis når det kommer til øl. Det er nå to seksjoner med øl, en for "vanlig" øl, og en for spesialutvalget. Seksjonen for vanlig øl har doblet seg i løpet av et-to års tidsperiode.

 

Enig. Synes de har tatt seg bra opp når det gjelder øl fra basis- og bestillingsutvalget.

 

Før synes jeg det ikke var noe poeng å gå på Valken med mindre man hadde sett seg ut noe i spesialutvalget. Synes fortsatt at polet på Bergen Storsenter er best når det gjelder "vanlig" utvalg, men hyggelig å se at Valken kommer seg på "vanlige" øl.

 

Nyter forøvrig en Alesmith Speedway Stout nå... knallbra imp. stout! Ratet #9 av imp.stouts. i verden av RB og jeg kan se hvorfor den er vurdert såpass høyt. Greit å få verdi for pengene når man betaler 199 kr for en øl. Riktignok 0,75L og 12% alkohol, men det koster å få inn spesialøl fra USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fått rasket med meg noen öl til helgen fra systemet..

 

"Electric nurse double IPA" som jeg fikk spesielt anbefalt av en eldre herre...

"Mohawk ekstra IPA" brygget på svenske Slottskällarens bryggeri som er et svensk bryggeri jeg har fölelser for. Mycket god som de sier. Prövde et eks forrige helg og var god.

En "Yeti Imperial stout", aldri prövd, men mener å ha hört godord om den.

En standar sterköl pils fra Åbro pilsner. En halvliter som jeg synes smakte mycket godt til prisen.. bare 11kr halvliteren.

 

En billig Porter fra butikk som jeg synes er grei til prisen. 13kr halvliteren. Carnegiers porter tror jeg den heter.

 

Så da håper jeg helgen er reddet med godsmak for denne gang.

 

Har fortsatt ikke brygget, sliter med motivasjon når det er så billige priser på ale i Sverige, men når jeg får lyst til å sette et brygg så skjer det nok noe. Må se å få bestilt noe Starsan eller lignende...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hva ligger en halvliter IPA på i sverige? (generelt)

Gjennomsnitt fra systembolagets hyller er mellom 23-27kr på de halvliterne jeg ser... Det er som regel Engelsk stil. Feks Fullers og Jaipur. etc dvs samme pris som på butikkpils av rimeligste sort i norge...

 

Men de på 330ml er som regel litt mer spennende, ofte amerikansk stil etc, feks Mohawk 26svkr eller Electric Nurse 30,20 svkr.

 

Tror det er en Imperial stout sak fra S.O.D. beer here som koster 42,50 kr halvliteren,http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=1597

 

..det er sykt mye i Sverige. Men så har de ikke de sykt dyre tingene som vi har i Norge da. Men man kan vel bestille feks sånne ting som Brewdog ekstremöl og Nögne dark horizon etc.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg syns Valken har blitt mye bedre det siste året på generell basis når det kommer til øl. Det er nå to seksjoner med øl, en for "vanlig" øl, og en for spesialutvalget. Seksjonen for vanlig øl har doblet seg i løpet av et-to års tidsperiode.

"Det derre polet" ved siden av togstasjonen i Bergen er seriøst Norges beste pol!! Koblet sammen med Valken så synes jeg at polet bør skjerpe seg .Oslo bør være ledende og det beste!! :p

Lenke til kommentar

 

Jeg syns Valken har blitt mye bedre det siste året på generell basis når det kommer til øl. Det er nå to seksjoner med øl, en for "vanlig" øl, og en for spesialutvalget. Seksjonen for vanlig øl har doblet seg i løpet av et-to års tidsperiode.

"Det derre polet" ved siden av togstasjonen i Bergen er seriøst Norges beste pol!! Koblet sammen med Valken så synes jeg at polet bør skjerpe seg .Oslo bør være ledende og det beste!! :p

 

 

Hvilke steder i Oslo er best? Jeg har god erfaring med polet i bunnen av Oslo City og det på Kiellands plass. Noen som er bedre?

Lenke til kommentar

Claire Holt!
Et lite triks når det gjelder bilder er å gå til http://images.google.com/ og trekke bildet du er nysgjerrig på over til søkefeltet der.

 

Bare for å bidra med noe øl-relatert kan jeg jo skyte inn at jeg skal prøve meg på en blåbærstout til helgen. Kjenner jeg er litt skeptisk siden den forrige "fruktøl'en" jeg kjøpte ikke var det helt store, den het Krekling. Menmen, må jo prøve likevel :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg syns Valken har blitt mye bedre det siste året på generell basis når det kommer til øl. Det er nå to seksjoner med øl, en for "vanlig" øl, og en for spesialutvalget. Seksjonen for vanlig øl har doblet seg i løpet av et-to års tidsperiode.

"Det derre polet" ved siden av togstasjonen i Bergen er seriøst Norges beste pol!! Koblet sammen med Valken så synes jeg at polet bør skjerpe seg .Oslo bør være ledende og det beste!! :p

 

 

Hvilke steder i Oslo er best? Jeg har god erfaring med polet i bunnen av Oslo City og det på Kiellands plass. Noen som er bedre?

 

Vika er ikke det beste polet vil jeg si, men det er det beste spesialpolet i Oslo. Eneste grunnen til at jeg går dit er for å få tak i spesialutvalget. Standardutvalget deres er skikkelig middels. Når det gjelder standard utvalg er feks. polet på Storo senteret kanskje det beste jeg har sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...