Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var mer de påfølgende innleggene jeg tenkte på. Ellers er det det privateide forumet's regler som setter en stopper for Pedersens innlegg, ikke Norge som stat. Jeg er dog enig i at jeg ikke helt skjønner hva skade innleggene hans gjør, og det er synd at han ikke får poste dem.

 

Det vil alltid være en diskusjon om hvor grensen skal gå og så lenge vi er gjester på et forum må vi forholde oss til gjeldende regler og vertens tolkning av disse. Jeg antar at det går på mengde og det at Pedersens ølblogg er kommersiell, i den forstand at han tjener penger på den.

Lenke til kommentar

 

Det vil alltid være en diskusjon om hvor grensen skal gå og så lenge vi er gjester på et forum må vi forholde oss til gjeldende regler og vertens tolkning av disse. Jeg antar at det går på mengde og det at Pedersens ølblogg er kommersiell, i den forstand at han tjener penger på den.

 

Så lenge blogger holder såpass høy kvalitet som det hans gjør, så burde det være lov. Det er jo helt tydelig her i tråden at flertallet gjerne vil at han skal få poste. Da er det tåpelig dersom Edda media nekter å støtte han med reklameklikk. Blogger av høy kvalitet som hans vil jo bare øke kvaliteten på forumet og dermed også føre til økt trafikk. Det er noe som heter å spare seg til fant, her taler man vel snarere om å knusle seg til fant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt å gå inn i noen diskusjon her. Ville bare påpeke et par mulige grunner til at det har blitt satt en stopper for dette. Det jeg også burde lagt til er at mange av linkene ikke inneholder særlig forklaring til hvorfor de er lagt inn. Vet at moderatorer på andre forum har vært nøye på slikt.

 

Selv er jeg forsiktig å linke enkeltsaker i både privat blogg (StoreMys Lille Ølblogg) og til Ølportalen, selv om den siste i snitt legger ut mer enn en sak per dag. Begge er forøvrig reklamefrie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dark Force? Det er vel hvetestouten deres det? I så fall smakte jeg den for noen år siden. Mye god smak og fylde i den. Men farlig sterk. Jeg husker jeg satt en kveld og skulle se en film. To øl burde holde. Jeg tenkte ikke så mye på det, men først så tok jeg en Dark Force og så en Odin's Tipple etterpå. Kunne ikke skjønne hvorfor jeg ble så susen i hodet. Det var da bare to øl? Helt til jeg så på alkoholinnholdet. Det tilsvarte jo omtrent at jeg hadde tyllet i meg en flaske vin på en time.

Lenke til kommentar

Noen her som har smakt haandbryggeriet dark force eller haandbryggeriet doing trippel?

 

Jeg synes de virker interessante. Noen som har noe å si om dem?

 

Dark Force er en av de bedre Imperial Stouts i Norge, ved siden av Nøgnes. De er ganske forskjellige og har sterk karakteristikk. Doing Trippel har jeg ikke prøvd.

 

Men Dark Force bør du absolutt prøve hvis du ikke har prøvd den.

Lenke til kommentar

Det var mer de påfølgende innleggene jeg tenkte på. Ellers er det det privateide forumet's regler som setter en stopper for Pedersens innlegg, ikke Norge som stat. Jeg er dog enig i at jeg ikke helt skjønner hva skade innleggene hans gjør, og det er synd at han ikke får poste dem.

 

 

Ok. Da forstår jeg ikke grunnen til at han ikke får lov til å berike forumet her.

 

Jeg trodde det var en av disse morsomme idiotiske alkoholreklame forbudene vi har her i landet. Som gjør at man ikke har lov til å feks blogge med bilder av ølflasker eller lignende.

 

Dette som gjør at feks Kinn ikke har offentlig hjemmeside med beskrivelse og bilder av øl, eller at feks nordmenn ikke har lov til å være medlem av Whiskysiden til Ardbeg. Fordi vi i Norge og de i Saudi-Arabia og Iran ikke har lov til å se sånt.

 

Dersom det var en forumregel som sier at man ikke kan linke til informative blogger, så synes jeg det er en regel som skyter av seg hodet.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

Jeg trodde det var en av disse morsomme idiotiske alkoholreklame forbudene vi har her i landet. Som gjør at man ikke har lov til å feks blogge med bilder av ølflasker eller lignende.

 

 

Det er lov så lenge det er snakk om "redaksjonelt" stoff og det er vansleig å putte en uavhengig øltest under noe annet.

Lenke til kommentar

Det er vel i prinsippet bare produsenten selv som ikke har lov til å reklamere for produktene sine. Eller importøren. Omtaler, tester og annet stoff er fullt lovlig å publisere. Det er jo vintester i VG hver eneste uke..

 

Hele loven er bare vås fra ende til annen. Greit nok at det ikke behøver å være vodkareklame på TV, men at f.eks Aass ikke får lov til å skrive produktinformasjon om sine øltyper mens VG kan skrive "Dette er Champagnen du bør kjøpe på nyttårsaften" er jo ganske idiotisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...