Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I går fikk man prøvd Nøgne Ø - God Jul fra fat! Det var et godt øl, men ikke helt det jeg tenker på når jeg vil ha juleøl. Det var liksom noe som ikke stemte helt. Det kan være at det er litt for ungt enda og at det vil bedre seg etter en stund. Jeg synes også det manglet den søte maltsmaken som tradisjonelt juleøl/julebrygg har. Det var ganske mye brentmalt og lite av den søtlige maltsmaken. Forøvrig var det også litt kryddersmak, men ikke like mye som jeg ville forvente. Jeg ble faktisk litt skuffa, ikke fordi at ølet var vondt, men fordi det ikke smakte slik jeg egentlig hadde forventet.

Jeg prøvde også Lia Fail for første gang i går. Det var ypperlig, kanskje ikke så rart når det er skotsk. Skottene kan å lage whisky og øl - det er sikkert. :D

Lenke til kommentar
Nordlandspils :)

på fest: Grans premium (beste smak til minst mulig pris :D)`

Jeg og noen kompiser hadde en blindtest av øl for ikke så lenge siden. Da vant Grans litt overraskende, Grans Preminum kom best ut hos meg og de andre kompisene, med Carlsberg og Tuborg hakk i hel. Ringnes, Hansa og Heineken falt litt lengre ned på lista. Vi hadde til og med avkrysningsskjema, halvproft altså.

Lenke til kommentar

Jeg og noen kompiser hadde en blindtest av øl for ikke så lenge siden. Da vant Grans litt overraskende, Grans Preminum kom best ut hos meg og de andre kompisene, med Carlsberg og Tuborg hakk i hel. Ringnes, Hansa og Heineken falt litt lengre ned på lista. Vi hadde til og med avkrysningsskjema, halvproft altså.

Hvis det ender med at Grans Preminum vinner en smakstest, så har dere valgt helt feil konkurenter;) Kjøp flere øltyper!

Lenke til kommentar

Hvis det ender med at Grans Preminum vinner en smakstest, så har dere valgt helt feil konkurenter;) Kjøp flere øltyper!

Vi tok for oss billige nordiske øl. Vi testet øl som vi mest sannsynlig ville ha kjøpt til fest. Jeg personlig foretrekker Tjekkisk øl.

Lenke til kommentar
Pilsner Urquell er et av de virkelig gode tjekkiske ølene. Radegast har vunnet prisen for "årets øl" noen ganger og Krusovice går det også gjetord om. Dessuten så heter den ølen du tenker på Budvar om jeg ikke tar feil, atlså ingen "o". :)

Har smakt Pilsner Urquell i praha, syns dei var grei eg xD

Lenke til kommentar
Pilsner Urquell er et av de virkelig gode tjekkiske ølene. Radegast har vunnet prisen for "årets øl" noen ganger og Krusovice går det også gjetord om. Dessuten så heter den ølen du tenker på Budvar om jeg ikke tar feil, atlså ingen "o". :)

Budvar stemmer ja;)

Har forresten smakt Pilsner Urquell jeg også. Den falt i smak!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...