Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

 

Beklager, kan nok ikke dele på den, family recipe. Fremgangsmåten var totalt annerledes for 100 år siden, og utifra denne "oppskriften" (er opprinnelig et personlig brev med en beskrivelse) virker det som det tok 7-10 dager å sette et brygg, og man var heldig om man ikke fikk magehistorier i etterkant. Det eneste "unike" i forhold til smak/type øl var at det var einerlog i det.

 

:( Jaja, famileoppskrifter først...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, da legger jeg ut lenker når jeg har noe fornuftig om øl :)

 

Etter å ha lagt ut linker til både egne blogg og Ølportalen, der jeg er med, sitter jeg solid i glasshus her, men mener uansett følgende:

 

Så lenge en legger ut når en har noe mer enn anmeldelse av en øl eller tre, eller tilsvarende småtteri, og det en legger ut bør være av interesse for den jevne leser, bør det være greit. Dette kan selvsagt føre til problemer om mange gjør dette, men der er vi absolutt ikke ennå.

 

Uten å ha fulgt spesielt godt med har jeg intrykk av at Vidar har holdt seg omtrent å denne linjen.

 

For dem som ønsker å følge diverse blogger anbefaler jeg å lete disse opp på Facebook og/eller Norske Ølbloggere på samme sted. Der legger diverse bloggere ut linker utfra kriterier omtrent som dem over.

 

Drikkeglede har også en oversikt som kan være grei, selv om den ikke er helt oppdatert.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Jeg syns det er greitt med linker så lenge det er utfyllende bskrivelse i tillegg til linken. Innlegg med en liten "teaser"-setning og tilhørende link syns jeg er en uting. Det må være et par setninger i tråden slik at alle kan avgjøre om det er noe de ønsker å lese om uten å måtte klikke seg inn på hver enkelt.

 

For å være litt ontopic kan jeg nevne at jeg nå har fått smakt på flere juleøl som har stått siden i fjor. Foruten fellesnevneren at mørkere og smaksrikere øl klarer seg best, så har lagringstemperaturen mye å si. Øl som er lagret i romtemperatur kan bli overutviklet over ett år, og kan få en tung og ubehagelig smak over seg. Mens øl som har stått i kjøleskap over ett år kan bli underutviklet og oppleves tynne og uinteressanne i smaken. Øl som er lagret i typisk kjellertemperatur på 12-18 grader har utviklet seg flott over ett år og fått forbedret maltpreg og behagelig fløyelskarakter over seg. Dermed blir det å bygge seg en ølhylle på det kaldeste stedet i underetasjen, inn mot grunnfjellet hvor det alltid er kjølig.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er greitt med linker så lenge det er utfyllende bskrivelse i tillegg til linken. Innlegg med en liten "teaser"-setning og tilhørende link syns jeg er en uting. Det må være et par setninger i tråden slik at alle kan avgjøre om det er noe de ønsker å lese om uten å måtte klikke seg inn på hver enkelt.

 

Han skrev en setning og det var nå egentlig informativt nok synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...