GeO Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Det ser ut til at man kan bruke disse testene som artig lesning. Her treffer du vel egentlig spikeren så på hodet som det går an, tror jeg! Finner ikke link/fram til testen for i år? Noen som gidder legge ut link til dinside testen? Her. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Her treffer du vel egentlig spikeren så på hodet som det går an, tror jeg! Her. Uenig med det meste i denne testen. Ringnes Julebokk bør ikke være vanskelig å kjenne igjen, smaken er rimelig likt de tidligere årganger. Dette er ikke en øl med typisk julesmak, heller en øl man drikker etter maten enn med.... men en sterk dobbelbukk med mye smak og god sødme. Dette er en meget bra øl. Selvfølgelig er et bukkøl søtt.... Haandbryggeriet nissefar er jeg enig i er meget god i år. Endret 21. november 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Eller mer presist skjenkestedet. Det finnes (omtrent) ingen utesteder som har alle disse ølene og en del av tstene skjer på steder uten skjenkeløyve. Dette gir en mulighet for at ølet blri transportert samme dag, gjerne av noen som ikke er trent med slikt. Men du kan ikke påstå at transporten av "butikkøl" spiller noen som helst rolle. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Men du kan ikke påstå at transporten av "butikkøl" spiller noen som helst rolle. Ikke så lenge det er filtrert. Lenke til kommentar
-Jørgen- Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Helgens innkjøp av juleøl er gjort; Ringnes Julebokk Kinn Julefred Haandbryggeriet Bestefar Nøgne Ø God Jul Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 FInner dere Ringnes Julebokk på vinmonopolet.no? Tenkte å sjekke om de to polene i nærheten av meg har, men finner den ikke... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Ringnes Julebokk har de fleste pol masser av, men de står noen steder litt gjemt i noen kasser, ved siden av alt annet juleøl på småflasker.... Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) Prøvde en del juleøl i kveld, og Kinn Julefred og Austmann Jinglebells fra fat var kjempegode (Ågot Lian & Den Gode Nabo). Den største overraskelsen var derimot Reins Jule Øl no 24 på flaske (Naboen), bare 4.7% men en smaksbombe av røyk og julekrydder som bare manglet på litt på varighet. Jacobsen Golden Naked Christmas var grei nok i år også, men litt midt på treet for meg. Atna Julenisjeøl på flaske var god i år også mens Ægir Hod var en spesiell men god overraskelse med lys farge og mer smak av sommer enn jul. Angående apper så synes jeg Untapd har potensiale. Endret 22. november 2013 av Flippo Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Smell på med en Berentsen Jule Avec Ægir "Hod" synes jeg kvalifiserer som søppel. Sommer eller vinter. Skjønner egentlig ikke hvor den kom fra! Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Onkel skal ha lutefisklag og vil ha hjemmebrygg av meg. Jeg har Stout, Pale Ale med honningsmak og Belgisk Wit tilgjengelig. Hvilke av disse passer til lutefisk? Han skal få double IPA, samt et øl jeg lagde etter 100 år gammel oppskrift med einerbær-smak. Vil gjerne gi han én type øl til, da jeg synes begge de nevnte ikke har blitt så bra, selv om han ville ha de. Funker det feks med Honey Ale til lutefisk tror dere? 1 Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Onkel skal ha lutefisklag og vil ha hjemmebrygg av meg. Jeg har Stout, Pale Ale med honningsmak og Belgisk Wit tilgjengelig. Hvilke av disse passer til lutefisk? Han skal få double IPA, samt et øl jeg lagde etter 100 år gammel oppskrift med einerbær-smak. Vil gjerne gi han én type øl til, da jeg synes begge de nevnte ikke har blitt så bra, selv om han ville ha de. Funker det feks med Honey Ale til lutefisk tror dere? Tror jeg ville tatt Witen til fisken og kort meg med de to andre etterpå, men det er mulig pale alen også fungerer bra til fisken. Det avhenger en del av hvor amerikansk den er. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 FInner dere Ringnes Julebokk på vinmonopolet.no? Tenkte å sjekke om de to polene i nærheten av meg har, men finner den ikke... Ikke spør på butikken. Det er så feminint. 1 Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Ægir "Hod" synes jeg kvalifiserer som søppel. Sommer eller vinter. Skjønner egentlig ikke hvor den kom fra! Jøss. Så forskjellig kan man være... jeg syns den var meget bra jeg. Minner 0% om juleøl, men forfriskende var det jammen! Eneste jeg har å klage på er prisen. Ser for meg at det er en øl jeg kunne drukket endel av i sommervarmen. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Jøss. Så forskjellig kan man være... jeg syns den var meget bra jeg. Minner 0% om juleøl, men forfriskende var det jammen! Eneste jeg har å klage på er prisen. Ser for meg at det er en øl jeg kunne drukket endel av i sommervarmen. Likte ogsp Hod. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 O... et øl jeg lagde etter 100 år gammel oppskrift med einerbær-smak... Heyhey! Har du link til denne oppskriften noen steder? Tenker at det der kunne vært interessant å prøve seg på. Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Heyhey! Har du link til denne oppskriften noen steder? Tenker at det der kunne vært interessant å prøve seg på. Beklager, kan nok ikke dele på den, family recipe. Fremgangsmåten var totalt annerledes for 100 år siden, og utifra denne "oppskriften" (er opprinnelig et personlig brev med en beskrivelse) virker det som det tok 7-10 dager å sette et brygg, og man var heldig om man ikke fikk magehistorier i etterkant. Det eneste "unike" i forhold til smak/type øl var at det var einerlog i det. Endret 23. november 2013 av jonastra Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Ikke spør på butikken. Det er så feminint. Siden jeg jobbet i dag var det liten tid å rekke polet og tenkte da å kunne sjekke lagerstatusen først hadde vært kjekt, for drar jeg til det ene så rekker jeg ikke det andre før det stenger. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 fikk en stor 0,75 Corsendonk Christmas Ale i gave av min søster. Har jeg noe å glede meg til? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Noen som har testet Nøgne batch 1000 og 1001? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Siden jeg jobbet i dag var det liten tid å rekke polet og tenkte da å kunne sjekke lagerstatusen først hadde vært kjekt, for drar jeg til det ene så rekker jeg ikke det andre før det stenger. Lagerstatus på vinmonopolet.no fungerer oft dårlig når det gjelder juleøl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå