Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dum som jeg er kjøpte jeg bare 3 flasker Special Holiday Ale her om dagen. Må absolutt innom polet igjen og sikre et lager av denne så jeg har til jul for nå er det tomt allerede...

 

Bestefar var også finfin. Ringnes Julebokk skuffer vel egentlig aldri og ellers er det mye som gjenstår å smake fortsatt.

Lenke til kommentar

Har ikke sett noe til Ringnes Imperial Polaris, den var jo veldig god

 

 

Ja, synes det er underlig at Ringnes Imperial Polaris ikke er å se i butikkene, var et ganske greit øl.

 

Late to the party. Ringnes har lagret halve batchen fra i fjor på fat og selger den i år som Rignes Imperial Superior (ellerno slikt), den er ikke klassifisert som juleøl, men finnes i bestillingsutvalget. Jeg reserverte en flaske på mitt lokale pol, og da de hørte om prosjektet bestilte de like gjerne inn 100 stk :)

 

/Espen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

 

Late to the party. Ringnes har lagret halve batchen fra i fjor på fat og selger den i år som Rignes Imperial Superior (ellerno slikt), den er ikke klassifisert som juleøl, men finnes i bestillingsutvalget. Jeg reserverte en flaske på mitt lokale pol, og da de hørte om prosjektet bestilte de like gjerne inn 100 stk :)

 

/Espen

Takk for tipset.

 

Uheldigvis ingen i Vestfold som har den på lager :/ Det var da som F...Utsolgt fra leverandør står de tpå nett

Lenke til kommentar

Takk for tipset.

 

Uheldigvis ingen i Vestfold som har den på lager :/ Det var da som F...Utsolgt fra leverandør står de tpå nett

 

Utsolgt fra leverandør kan visstnok også bety at de ikke har fått den inn. Forøvrig underlig at det ikke er noen flasker av denne som er på lager i butikk i Oslo/Bergen.

 

Er også meget nysgjerrig på Nøgne Ø 1000/1001 men denne har jeg heller ikke sett enda.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Utsolgt fra leverandør kan visstnok også bety at de ikke har fått den inn. Forøvrig underlig at det ikke er noen flasker av denne som er på lager i butikk i Oslo/Bergen.

 

Er også meget nysgjerrig på Nøgne Ø 1000/1001 men denne har jeg heller ikke sett enda.

 

Får se om den dukker opp på nett også, skaffet meg 7 flasker via venner, så gleder meg til å smake Superial Polaris snart.

 

Nøgne Ø 1000 og 1001 ser spennende ut, selv om jeg mistenker at 1001 passer best for meg. De har mange på lager i Sandnes og Bryne, utenom det så er det Trondheim som har fått stakkarslige 5 flasker. Må vel bli levert flere snart

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Utsolgt fra leverandør kan visstnok også bety at de ikke har fått den inn. Forøvrig underlig at det ikke er noen flasker av denne som er på lager i butikk i Oslo/Bergen.

 

Er også meget nysgjerrig på Nøgne Ø 1000/1001 men denne har jeg heller ikke sett enda.

1000/1001 ligger nå som bestillingsvare i nettbutikken til vinmonopolet, bestilte 4stk

Lenke til kommentar

1000/1001 ligger nå som bestillingsvare i nettbutikken til vinmonopolet, bestilte 4stk

Mange takk! La inn en bestilling på 2stk selv, og en Special Holiday Ale i samme slengen. Får håpe de faller i smak.

 

Smakte Kriek of Telemark for kort tiden siden, og herregud for en øl. Trodde jeg skulle bli lam i trynet av alle grimasene jeg lagde da jeg tok den første munnfullen, noe så sinnsykt surt! Jeg er litt pysete når det gjelder sure ting, feks surt godteri, så det var litt av en kamp med den flasken. Tror jeg ga opp da det var 1/5 igjen av flasken, resten gikk i vasken. Er på en måte glad for at jeg kjøpte den flasken, for jeg blir nok aldri å glemme den smaksopplevelsen der, men det blir nok ikke noe gjenkjøp :wee:

Lenke til kommentar

Noen som har et godt forslag til steder man kan bestille internasjonalt øl online og få det levert til Norge?

 

Jeg er primært ute etter Foster's, men viser seg å være kul umulig å få tak i. Det nærmeste jeg kom ei side som leverte andre steder enn lokalt var http://www.thedrinkshop.com/ , men etter å ha fulgt alfabetet nedover og kommet til Latvia, Litauen, Nederland og så Polen skjønte jeg fort at "Norway" ikke var et alternativ...

 

Jeg fant, jeg fant!

http://www.saveur-biere.com/en/

 

Bestilte 18 øl derfra (6x Dos Equis og 12x Fosters). Hele sulamitten kom på litt over 600kr (hvorav 300kr var frakt), og hadde dem på døra uka etterpå.

Har riktignok ikke fått noe tollfaktura enda, så hvor mye den kommer på avhenger av om jeg kommer til å bestille mer.

 

Vet fortsatt ikke om dem trekker fra tollfri-kvote ved slike bestillinger, eller om det kun gjelder dersom jeg hadde bært kassa gjennom på rødt i tollen. Vil nok kanskje tro at det her går som import og at hele forsendelsen må fortolles.

Lenke til kommentar

 

Jeg fant, jeg fant!

http://www.saveur-biere.com/en/

 

Bestilte 18 øl derfra (6x Dos Equis og 12x Fosters). Hele sulamitten kom på litt over 600kr (hvorav 300kr var frakt), og hadde dem på døra uka etterpå.

Har riktignok ikke fått noe tollfaktura enda, så hvor mye den kommer på avhenger av om jeg kommer til å bestille mer.

 

Vet fortsatt ikke om dem trekker fra tollfri-kvote ved slike bestillinger, eller om det kun gjelder dersom jeg hadde bært kassa gjennom på rødt i tollen. Vil nok kanskje tro at det her går som import og at hele forsendelsen må fortolles.

Du finner tollreglene her, det blir ikke billig.. Og nei, det er ikke noe tollfri kvote.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...