Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Da ble det handlet inn litt juleøl: Holdt meg til bestefar og litt nissemor, syntes bestefar var en av de bedre i fjor. Underlig jul fra Nøgne skuffet meg litt. Gikk også for Ægir sin Ylir, kan bli spennende. Har ikke sett noe til Ringnes Imperial Polaris, den var jo veldig god Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Etter å ha flytta til England har jeg fått meg et aldri så nytt lite favorittølmerke, Stella Artois. Herre, så deilig øl Lenke til kommentar
dePt Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 (endret) http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=PSRA7k_qEKA#t=259 Se fra tidspunktet jeg har linket til. Han kjører samme testen med noe billig svensk øl. Konklusjon: Lys pilsner er fryktelig lik annet lys pilsner. Endret 2. november 2013 av dePt 1 Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Neeei??? Det var jo beste juleølen... Den fulle oversikten finner du her: http://vertical.vinmonopolet.no/vmp/om-vinmonopolet/_attachment/363412?_download=true&_ts=14208725d30 Ja, synes det er underlig at Ringnes Imperial Polaris ikke er å se i butikkene, var et ganske greit øl. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Den fulle oversikten finner du her: http://vertical.vinmonopolet.no/vmp/om-vinmonopolet/_attachment/363412?_download=true&_ts=14208725d30 Ja, synes det er underlig at Ringnes Imperial Polaris ikke er å se i butikkene, var et ganske greit øl. Oj, takk for lenke. Skal iaf ha meg endel Aass Premium. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Bare for å utdype utsagnet litt: Ringnes er grusomt. Men jeg synes ikke å tak "The King of Beers" som et eksempel på "hva som er galt". Det er bare markedsføring. Jeg kan, som dere jo ser, også si det om Ringnes, uten at det gjør det noe mer sant. Det kan selvsagt kobles til salgstall og da er det ikke tvil om at Ringnes er kongen i den norske steinhaugen. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Etter å ha flytta til England har jeg fått meg et aldri så nytt lite favorittølmerke, Stella Artois. Herre, så deilig øl Du har flyttet til England og fått en belgisk lager som favoritt? Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Du har flyttet til England og fått en belgisk lager som favoritt? Hva skal jeg si? Er den ølen jeg ender opp med å kjøpe, hehe. Veit at jeg burde smake mye forskjellig annet. Men prisen og smaken gjør at det er lett å holde seg til den samme. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Den selges da ikke i år? Mener bestemt Kinn fant ut at de skulle lagre hele årets produksjon til neste år.. Skulle nesten tro at du leser det vi skriver på Ølportalen. http://olportalen.no/2013/08/29/kinn-tek-lagring-pa-alvor/ Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 IPA. IPA passer til alt bortsett fra dessert... En dobbelt IPA fungerer greit der Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Det kan selvsagt kobles til salgstall og da er det ikke tvil om at Ringnes er kongen i den norske steinhaugen.Og så vil spørsmålet bli: er det kravet for å bli kongen? Isåfall tipper jeg at Budweiser stiller ganske sterkt i arverekken. Edit: kan tenkes at kinesiske Snow er kongen på haugen, med Bud Light hakk i hæl og vanlig Budweiser (AB) som #3. http://www.thedrinksbusiness.com/2012/09/top-10-biggest-beer-brands/ Endret 2. november 2013 av Lycantrophe Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Og så vil spørsmålet bli: er det kravet for å bli kongen? Isåfall tipper jeg at Budweiser stiller ganske sterkt i arverekken. Edit: kan tenkes at kinesiske Snow er kongen på haugen, med Bud Light hakk i hæl og vanlig Budweiser (AB) som #3. http://www.thedrinksbusiness.com/2012/09/top-10-biggest-beer-brands/ Tror Miller Light sniker seg inn mellom BL og B og blir ikke forundret om det er flere asiatiske prinser og konger. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Miller Lite på den listen var nummer 6 eller så, men tallene var vel fra 2010. Kan ha forandret seg nå. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 En dobbelt IPA fungerer greit der Du vil ha multikrem og dobbel IPA? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Multekrem er selvfølgelig det eneste som kan kalles dessert. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Multekrem er selvfølgelig det eneste som kan kalles dessert. Det ble hevdet at dobbel IPA funket til dessert. Det må da menes all dessert, siden intet annet var presisert. Om jeg da kommer med ett eksempel på en dessert som ikke passer med IPA, så vil det krasje den uttalelsen. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Og du sa at IPA passer til alt unntatt dessert. Du ser hva som kommer til å skje nå, sant? Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Og du sa at IPA passer til alt unntatt dessert. Du ser hva som kommer til å skje nå, sant? Nei, for det er sant. 1 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Etter å ha flytta til England har jeg fått meg et aldri så nytt lite favorittølmerke, Stella Artois. Herre, så deilig øl Herregud for et kjedelig øl. Må innrømme at selv britiske pubber har et latterlig dårlig utvalg av øl. En skulle nesten tro at et land som England skulle ha et godt utvalg av øl, men 9/10 pubber kjører de vanlige Stella, Kronenbourg, Heineken etc. Trauste greier rett og slett. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Har dere noen tips til en stakkar med begrenset husrom som kunne tenkt seg å prøve seg på ølbrygging? Hvilke forhold, altså temperaturmessig, foretrekkes? Noen tips til gode "starterset" ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå