Vice Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ja, korn som grunn-ingrediens, men man kan fint tilsette andre ting som smaksetting uten at det forandrer navnet på drikken av den grunn. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Nederland i morgen! Drikke GOD Heineken liker ikke øl så jeg vet ikke 25 Feb 1993 sier sitt :!: Velkommen til forumet Endret 30. oktober 2008 av Nizzen Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Carlsberg ftw^-^ Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Ahhh, kjøpte meg seks bokser med Tuborg Juleøl i går. Blir kos i kveld. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Etter å ha hørt dommen fra en i ølklubben så skal Nøgne Øs juleøl være det beste i år. Det er en mann jeg stoler på når det kommer til smak på øl. Lenke til kommentar
Kheperu Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Drikker mye amerikansk om dagen, samt de alltid solide belgierne Det er nesten umulig å velge ut enkeltøl blant alle de gode belgierne og amerikanerne der ute, men kan anbefale noen blant de som kan skaffes her til lands: Samuel Adams Boston Lager - Om jeg måtte velge ett øl for å drikke resten av livet hadde det vært denne Fåes i butikk på polet på Grønland Bazaar. Goose Island India Pale Ale - Herlig distinkt og kraftig humlesmak. Chimay White - Den mildeste Chimay'en, men liker denne veldig godt. Drikker også for tiden min egen hjemmebryggede "trappist" Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Kheperu: Du burde teste Samuel Smith Imperial Stout og Samuel Adams Nut Ale. Hvis du ikke har testet Corsendunk trippel og Ebulum så er de også å anbefale, siden du faktisk ser ut til å like godt øl. Lenke til kommentar
Kheperu Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Kheperu: Du burde teste Samuel Smith Imperial Stout og Samuel Adams Nut Ale. Hvis du ikke har testet Corsendunk trippel og Ebulum så er de også å anbefale, siden du faktisk ser ut til å like godt øl. Det må jeg gjøre, ja Har prøvd Corsendunk og Ebulum, men ikke de andre Sam Adams'ene. Prøver å drikke noe nytt hver gang jeg får muligheten, så kommer nok til disse etterhvert også. Må også anbefale en tur til Delirum Cafe i Brussel om dere får en anledning. De er vel nå på nesten 3000 sorter øl Har aldri følt meg så mye som en unge i en godtebutikk... Endret 31. oktober 2008 av Kheperu Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har hørt om den, selv så henger jeg på Den Gode Nabo i Trondheim, de har bare ussle ~160 sorter, men det holder jo en stund det også. Apropos Delirium, Delirium Tremens er alltid en slager. Lenke til kommentar
Kheperu Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Jeg har hørt om den, selv så henger jeg på Den Gode Nabo i Trondheim, de har bare ussle ~160 sorter, men det holder jo en stund det også. Apropos Delirium, Delirium Tremens er alltid en slager. Det er faktisk husølet til Delirium Cafe Er vel eneste stedet du kan få det på fat. Ellers så koste jeg meg alltid stort på Naboen da jeg studerte i Trondheim. Fin pub! Endret 31. oktober 2008 av Kheperu Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Sier du det du. I disse juleøltider må man jo også nevne Regal Christmas og Delirium Christmas - vær dog forsiktig, det er kraftige saker. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Heineken. Hender også at det kan være godt med et par Corona. EDIT: Corona Extra heter det vel. Endret 31. oktober 2008 av Mimir Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Skjelden jeg drikke øl da jeg ikke er så fan av det. Men det går nedpå etter et par drinker, og da er det vel Ringnes/Heineken eller tuborg det går i. Lenke til kommentar
Mcclane Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Sitter å drikker Guinness Exstra Stout nå! Den er meeeget god! Ikke alt for bitter, men mye smak. Liten smak av kaffe også har man litt av den "vanlige" guinness smaken. Husk at det er dette som er den orginale Guinness! Anbefales! Noen som vet om man får kjøpt den i Norge? Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Etter å ha hørt dommen fra en i ølklubben så skal Nøgne Øs juleøl være det beste i år. Det er en mann jeg stoler på når det kommer til smak på øl. Den får jeg prøve, da. Så lenge det ikke er sterkøl, ikke alltid så lett (og billig) å skaffe øl fra polet. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 De beste juleølene er de man får på polet som er sterke. Nøgne Ø Jul er alltid bra. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Sitter å drikker Guinness Exstra Stout nå! Den er meeeget god! Ikke alt for bitter, men mye smak. Liten smak av kaffe også har man litt av den "vanlige" guinness smaken. Husk at det er dette som er den orginale Guinness! Anbefales! Noen som vet om man får kjøpt den i Norge? Så vidt jeg vet så blir ikke den importert til Norge nei. RA: Ja, jeg smakte NØs juleøl fra i fjor som hadde stått lagra til nå - den var fin den. Jeg smakte også Rignes Julebrygg, årets utgave, den var også fin - mye maltsmak, fin sødme, lite bitterhet og litt krydder ... anis/lakris som mest fremtredende. Jeg testet også Anchor x-mas 2007, den var veldig god, ikke så ulik Rignes sin fakisk, men ganske mye mer krydderier. Endret 2. november 2008 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 De beste juleølene er de man får på polet som er sterke. Nøgne Ø Jul er alltid bra. Jeg blir skremt av prisen, men en Nøgne til julemiddagen hadde gjort seg. Tett brun. Rik, sval aroma preget av kvae, sjokolade og honning. Fyldig smak med litt sødme og tydelig bitterhet. Frister å prøve. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Drikker vanligvis Ringnes pilsner, men tar mer enn gjerne noe annet en gang iblant, Guinness f.eks. Har vært på polet og bestilt 4 flasker av favorittølet mitt, Belhaven Twisted Thistle Ipa, anbefales på det kaldeste! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Nå holder jeg på å nyte en bavaria fra Haandbryggeriet. Det er et lyst hveteøl med en anelse sitrus. Det står at det skal smake litt nellik også, men jeg er ikke istand til å kjenne det. Akkurat nå så er jeg veldig tørst, dette ølet anbefales på det sterkeste som tørstedrikk, meget lettdrikkelig og friskt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå