Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dersom dette er det du liker kan det sammenlignes med å beskrive pakketurer til "syden" som det å vært i utlandet. Det er mange som liker det, men det finnes så mye annet der ute.

Takker for innspill og ja, jeg forstår tankegangen. Jeg er klar over at det finnes mye annet der ute, men jeg skrev tross alt ikke at jeg ikke har prøvd mye annet, heller. Jeg har prøvd mye(men ikke alt, selvfølgelig), og disse er da mine favoritter ut fra det :)

 

Gleder meg til å prøve ut mye mer!

Lenke til kommentar

Har en Saint Peters Creme Stout som jeg kjøpte på Vinmonopolet for litt siden. Noen som har en formening? Vil tro den er litt for mørk for min smak.

Liker den veldig godt selv. Den er en av de bedre "mild stoutene" jeg vet om. Den er ikke spesielt kraftig eller veldig "mørk", men den smaker rett og slett bare godt. Veldig rund og fin.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke kalle Christmas for en blond, men det er uansett en svært god øl. Jeg synes Christmas er bedre enn Tremens.

 

Der vil jeg si meg enig. Den tiden jeg var i Belgia lot jeg meg ikke akkurat imponere overvettes over vanlig Delirium. Misforstå meg rett: den var god men ikke magisk. Juleølet til Delirium derimot var mye bedre. Det var ikke så typisk belgisk juleøl som mye av det andre man fikk der var...

Lenke til kommentar

Liker den veldig godt selv. Den er en av de bedre "mild stoutene" jeg vet om. Den er ikke spesielt kraftig eller veldig "mørk", men den smaker rett og slett bare godt. Veldig rund og fin.

 

Helt enig! Som stout er den relativt nøytral og mild, men under den forutsetningen er den så godt som perfekt etter min mening. Den er et veldig godt kjøp på Systembolaget også.

Lenke til kommentar

 

Helt enig! Som stout er den relativt nøytral og mild, men under den forutsetningen er den så godt som perfekt etter min mening. Den er et veldig godt kjøp på Systembolaget også.

 

Hmm.. Vennene mine er på russekro i kveld. Fristet lite å bli med etter 8 timer på jobb og hodepine. Kanskje jeg skal åpne stouten i kveld.

Lenke til kommentar

Da har jeg satt igang med forberedelsene til mitt første egenbrygga øl, blir juleøl med egenlaga essens med mandarin, appelsin, kardemomme, nellik og kanel, skal ut å kjøpe maltekstrakt og humle til uka

La oss få høre hvordan det går.

Skal sette opp 50 liter English Extra Special Strong Bitter imorgen. Havner på ca 34 IBU.

Endret av jij1984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...