iniestagram Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Noen som har smakt Delirium Tremens her? Keramikk-flaske med rosa elefanter på blått etikett. Det er vel såvidt meg bekjent en slags belgisk blonde ale. Synes den er veldig god, men finner den sjelden i Norge. Dog var det en kamerat av meg som hevdet her om dagen at man finner den ganske mange steder. Noen som vet om den faktisk er mye tilgjengelig på pub'er og barer i Norge? Evt. noen som vet om vinmonopol som har den på østlandsområdet? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Har et spørsmål til dere her inne, er det noen butikker som er billigere en andre på øl eller koster det ca det samme uansett hvor man kjøper? Tenker helt vanlig butikkøl Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Butikkene har vel som regel ett billigmerke, men prisene er stort sett de samme på forskjellig øl. Lenge siden jeg har drukket noe særlig "billigpils", men man får i hvertfall Kompils på Rimi, Pokal på Coop, Seidel på Spar (?), Grans på Rema 1000 etc. Disse koster som regel det samme, men jeg mener å huske fra studentlivet at Grans Bare fra Rema 1000 var det aller billigste. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Hva med vanlig Heineken øl? Hvor får man det billigst? Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Jeg vil tro prisene på en Heineken er så og si de samme overalt, muligens sparer du ei krone per flaske på Rema kontra Rimi. Gå til de butikkene som generelt sett er billigst. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Evt. noen som vet om vinmonopol som har den på østlandsområdet? Disse polene har den inne. Kan ikke huske å ha sett den på bar. Har smakt den, mener å huske at jeg syntes den var ok, men ikke fantastisk. Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Takker, jeg burde selvsagt skjønt at jeg bare kunne sjekket selv. Da blir det hvertfall en Delirium eller to til helgen! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Som tidligere nevnt, beste måten å få tak i øl som er litt utenom det helt vanlige er å bestille det online via vinmonopolet.no. Da får man alt levert til det polet man ønsker. 3 Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Noen som har smakt Delirium Tremens her? Keramikk-flaske med rosa elefanter på blått etikett. Det er vel såvidt meg bekjent en slags belgisk blonde ale. Synes den er veldig god, men finner den sjelden i Norge. Dog var det en kamerat av meg som hevdet her om dagen at man finner den ganske mange steder. Noen som vet om den faktisk er mye tilgjengelig på pub'er og barer i Norge? Evt. noen som vet om vinmonopol som har den på østlandsområdet? Delerium Christmas kommer på polet hver jul og er et svært godt øl. Tipper det ikke er helt ulikt Tremens siden flasken er omtrent lik (keramikk med rosa elefanter) og den er også en type belgisk blond med masse smak og 10% alkohol. 1 Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Takk for tips, det skal definitivt testes i årets julesesong. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Delerium Christmas kommer på polet hver jul og er et svært godt øl. Tipper det ikke er helt ulikt Tremens siden flasken er omtrent lik (keramikk med rosa elefanter) og den er også en type belgisk blond med masse smak og 10% alkohol. Jeg vil ikke kalle Christmas for en blond, men det er uansett en svært god øl. Jeg synes Christmas er bedre enn Tremens. Lenke til kommentar
Vidar Pedersen Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Litt om Ægir Lir. En opplevelse http://godtdrikke.net/et-guddommelig-ol/ 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Litt om Ægir Lir. En opplevelse http://godtdrikke.net/et-guddommelig-ol/ Meget god smak men jeg savnet fylde og den virket litt vassen. Gjør den om til en "Imperial" så tror jeg vi virkelig har en godsak! Lenke til kommentar
Vidar Pedersen Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Et par ølanmeldelser til http://godtdrikke.net/birra-tripple-filo-forte-og-kahru-pils/ Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 (endret) Kilkenny Newcastle Brown Ale Guinness Carlsberg Heineken Hansa Mythos Miller Genuine Draft San Miguel Dersom dette er det du liker kan det sammenlignes med å beskrive pakketurer til "syden" som det å vært i utlandet. Det er mange som liker det, men det finnes så mye annet der ute. Endret 26. september 2013 av StoreMyen 5 Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Meget god smak men jeg savnet fylde og den virket litt vassen. Gjør den om til en "Imperial" så tror jeg vi virkelig har en godsak! Smaksmessig går vi ofte gjennom faser. Jeg har også vært gjennom mest mulig humle og mest mulig smak. For tiden er jeg mest fasinert av engelske lavalkoholige øl med mye smak. Lir er ikke helt der, men tettere på dette enn "imperial". 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Smaksmessig går vi ofte gjennom faser. Jeg har også vært gjennom mest mulig humle og mest mulig smak. For tiden er jeg mest fasinert av engelske lavalkoholige øl med mye smak. Lir er ikke helt der, men tettere på dette enn "imperial". Sant nok. Smaksforventningene er også veldig mye preget av det man drikker mye av og er godt kjent med. Tror egentlig den beste måten å oppdage nye smaker på er å "nullstille" seg selv ved å ligge unna alt av øl i et par uker (eller så) for deretter å gripe tak i noe som er nytt. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Sant nok. Smaksforventningene er også veldig mye preget av det man drikker mye av og er godt kjent med. Tror egentlig den beste måten å oppdage nye smaker på er å "nullstille" seg selv ved å ligge unna alt av øl i et par uker (eller så) for deretter å gripe tak i noe som er nytt. Enig, men den nullstillingen er ikke lett. Hverken når det gjelder å ikke røre det en har i kjelleren eller når det gjelder å tømme forventningene. Lenke til kommentar
Vidar Pedersen Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 I dag har jeg litt om en bitter skotte og to øl fra inderøy http://godtdrikke.net/en-skotsk-bitter-og-to-ol-fra-inderoy/ Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 I dag har jeg litt om en bitter skotte og to øl fra inderøy http://godtdrikke.net/en-skotsk-bitter-og-to-ol-fra-inderoy/ Nais, er de fra Inderøy polvare, eller butikkvare? Evt. hvor kjøper man dem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå