Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Noen som har smakt Delirium Tremens her? Keramikk-flaske med rosa elefanter på blått etikett. Det er vel såvidt meg bekjent en slags belgisk blonde ale. Synes den er veldig god, men finner den sjelden i Norge. Dog var det en kamerat av meg som hevdet her om dagen at man finner den ganske mange steder. Noen som vet om den faktisk er mye tilgjengelig på pub'er og barer i Norge? Evt. noen som vet om vinmonopol som har den på østlandsområdet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Butikkene har vel som regel ett billigmerke, men prisene er stort sett de samme på forskjellig øl. Lenge siden jeg har drukket noe særlig "billigpils", men man får i hvertfall Kompils på Rimi, Pokal på Coop, Seidel på Spar (?), Grans på Rema 1000 etc. Disse koster som regel det samme, men jeg mener å huske fra studentlivet at Grans Bare fra Rema 1000 var det aller billigste.

Lenke til kommentar

Noen som har smakt Delirium Tremens her? Keramikk-flaske med rosa elefanter på blått etikett. Det er vel såvidt meg bekjent en slags belgisk blonde ale. Synes den er veldig god, men finner den sjelden i Norge. Dog var det en kamerat av meg som hevdet her om dagen at man finner den ganske mange steder. Noen som vet om den faktisk er mye tilgjengelig på pub'er og barer i Norge? Evt. noen som vet om vinmonopol som har den på østlandsområdet?

Delerium Christmas kommer på polet hver jul og er et svært godt øl. Tipper det ikke er helt ulikt Tremens siden flasken er omtrent lik (keramikk med rosa elefanter) og den er også en type belgisk blond med masse smak og 10% alkohol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Delerium Christmas kommer på polet hver jul og er et svært godt øl. Tipper det ikke er helt ulikt Tremens siden flasken er omtrent lik (keramikk med rosa elefanter) og den er også en type belgisk blond med masse smak og 10% alkohol.

Jeg vil ikke kalle Christmas for en blond, men det er uansett en svært god øl. Jeg synes Christmas er bedre enn Tremens.

Lenke til kommentar

Kilkenny

 

Newcastle Brown Ale

 

Guinness

 

Carlsberg

 

Heineken

 

Hansa

 

Mythos

 

Miller Genuine Draft

 

San Miguel

 

 

 

Dersom dette er det du liker kan det sammenlignes med å beskrive pakketurer til "syden" som det å vært i utlandet. Det er mange som liker det, men det finnes så mye annet der ute.

Endret av StoreMyen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Meget god smak men jeg savnet fylde og den virket litt vassen. Gjør den om til en "Imperial" så tror jeg vi virkelig har en godsak!

 

Smaksmessig går vi ofte gjennom faser. Jeg har også vært gjennom mest mulig humle og mest mulig smak. For tiden er jeg mest fasinert av engelske lavalkoholige øl med mye smak. Lir er ikke helt der, men tettere på dette enn "imperial".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Smaksmessig går vi ofte gjennom faser. Jeg har også vært gjennom mest mulig humle og mest mulig smak. For tiden er jeg mest fasinert av engelske lavalkoholige øl med mye smak. Lir er ikke helt der, men tettere på dette enn "imperial".

Sant nok. Smaksforventningene er også veldig mye preget av det man drikker mye av og er godt kjent med. Tror egentlig den beste måten å oppdage nye smaker på er å "nullstille" seg selv ved å ligge unna alt av øl i et par uker (eller så) for deretter å gripe tak i noe som er nytt.

Lenke til kommentar

Sant nok. Smaksforventningene er også veldig mye preget av det man drikker mye av og er godt kjent med. Tror egentlig den beste måten å oppdage nye smaker på er å "nullstille" seg selv ved å ligge unna alt av øl i et par uker (eller så) for deretter å gripe tak i noe som er nytt.

 

Enig, men den nullstillingen er ikke lett. Hverken når det gjelder å ikke røre det en har i kjelleren eller når det gjelder å tømme forventningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...