Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Smakte Hansa IPA i helgen, ble imponert. Den er såklart ikke like spennende som pol-IPA, men det forventer jeg heller ikke fra butikkøl. Absolutt noe jeg kommer til å kjøpe igjen.

 

Jeg har en på gang nå som jeg skal få smakt. Jeg er spent på om det jeg får ut av Hansa IPAen minner om de opplevelsene dere har fått. Jeg har i alle fall større forventninger nå.

Lenke til kommentar

 

Det einaste som bekjymrer meg litt er at prislappen i butikken er merka "Hansa spesial", betyr dette at den står i fare for å forsvinne frå markedet igjen like fort som den kom?

 

Det avhenger nok av omsetningen, men samtidig vet vi at Hansa er i ferd med å ansette en hjemmebrygger. Dermed kan vi anta at dette er litt mer enn et blaff.

Lenke til kommentar

Var på Schouskjelleren her om dagen og ble imponert. Ikke bare har stedet en flott ølhallatmosfære som minner om Tyskland, men de serverer også fremragende selvbrygget øl. Vet ikke hvor kjent denne perlen er blant norske ølnerder - kanskje de fleste vet om den - men den var ny for meg :) Om jeg ikke husker feil valgte jeg en kalt Bitter, men er ikke sikker - den ligger ikke på RateBeer.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

 

Det avhenger nok av omsetningen, men samtidig vet vi at Hansa er i ferd med å ansette en hjemmebrygger. Dermed kan vi anta at dette er litt mer enn et blaff.

 

Nå har jeg forøvrig fått smakt IPAen, Den var god den. Frisk og fin. Litt pussig var det at jeg ikke fikk mer ut av den da jeg drakk den fra glass enn da jeg ble tvunget til å drikke fra boksen. Spennende hva denne hjemmebryggeren kan bringe til Hansa da. Jeg ser i alle fall frem til nye ølopplevelser...

Lenke til kommentar

Noen som har et godt forslag til steder man kan bestille internasjonalt øl online og få det levert til Norge?

 

Jeg er primært ute etter Foster's, men viser seg å være kul umulig å få tak i. Det nærmeste jeg kom ei side som leverte andre steder enn lokalt var http://www.thedrinkshop.com/ , men etter å ha fulgt alfabetet nedover og kommet til Latvia, Litauen, Nederland og så Polen skjønte jeg fort at "Norway" ikke var et alternativ...

Lenke til kommentar

Merkelig at ikke flere brygger øl selv. Har selv drevet på med det i et års tid nå, og det koster meg i snitt 8-9 kr halvlitern. I tillegg blir øl'et av utrolig bra kvalitet, jeg vil driste meg til å påstå at mitt hjemmebrygg pisser på alt som er av Haandbryggeriet og Nøgne Ø (hvertfall innen mitt "spesialfelt" som er Pale Ale og IPA).

 

Har en "White House Honey Ale" på 25 liter til gjæring, samt en "Priceless IPA" på 24 liter as we speak. Gleder meg spesielt til Honey Ale'n, da den ble utrolig god sist.

 

Til dere bryggere; Obama's Honey Ale anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar

Merkelig at ikke flere brygger øl selv. Har selv drevet på med det i et års tid nå, og det koster meg i snitt 8-9 kr halvlitern. I tillegg blir øl'et av utrolig bra kvalitet, jeg vil driste meg til å påstå at mitt hjemmebrygg pisser på alt som er av Haandbryggeriet og Nøgne Ø (hvertfall innen mitt "spesialfelt" som er Pale Ale og IPA).

For mange er det jo ikke om å gjøre å få ølet så billig som mulig. Selv vil jeg ha mye variasjon og har ikke lyst til å ende opp med 20+ liter av samme brygg. Det vil gå på bekostning av enten helsa eller "bredde-erfaringen" for min del. Er fullt mulig å lage godt øl selv, det er jo på ingen måte noen heksekunst, men problemet blant hjemmebryggerne er jo som du illustrerer at 90% av dem har Pale Ale & IPA som "spesialfelt", derfor synes jeg også hjemmebrygg fra andre folk blir veldig kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar

Sant nok, IPA og Pale Ale er relativt enkelt å få godt. Skal prøve meg på min første Stout ila en ukes tid, så får vi se hvordan det går.

 

Likevel, jeg syns fortsatt det er rart ikke flere brygger selv. Det blir digg, som både du og jeg skisserer, og det blir ca 1/8 av prisen det koster på polet. Det betyr hvertfall nok for meg.

 

Ser også at folk nevner Hansa IPA her, og jeg prøvde den selv i helgen. Hadde 0 forventninger, men den var ganske god som flere andre her sier. Jeg prøvde også Hansa Hvete i samme slengen, den vil jeg ikke si var av lik kvalitet, men den funka greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...