Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at folk kan si at Tuborg smaker piss. Det er ikke verdens beste øl, men det smaker tross alt øl. Og du som setter det på plass nr. 9999999999. Ikke førstevalget mitt heller, men å kalle det piss. nix! Når du i tilegg har Corona og Heieken som favoritter, så tviler jeg på at du har smakt så my øl ;) Øl som viiirkelig smaker piss er Bananøl :thumbdown:

Endret av Mcclane
Lenke til kommentar
Mongozo banana og Mongozo Coconut er det værste jeg noen gang har smakt som skal forestille øl. Det er det desidert jævligste som noen sinne er tappet på flaske. Over og ut.

Haha, ja det var vel Mongozo Coconut jeg smakte engang også. Den var veldig rar og husker jeg rett var det ikke noen vits å drikke opp flasken.

Lenke til kommentar

Øl består KUN av:

1) Vann

2) Humle

3) Malt

4) Gjær

Fra dette gjelder noen snevre unntak: Øl kan f.eks. inneholde hvete og fortsatt være øl.

Men idet man begynner å blande bananer, kokos og hva det måtte være opp i ølet, har en ikke lenger å gjøre med øl. Man har da ødelagt ølet og fått noe helt annet.

Forresten: Snart tid for juleøl!!

Lenke til kommentar
Øl består KUN av:

1) Vann

2) Humle

3) Malt

4) Gjær

Fra dette gjelder noen snevre unntak: Øl kan f.eks. inneholde hvete og fortsatt være øl.

Men idet man begynner å blande bananer, kokos og hva det måtte være opp i ølet, har en ikke lenger å gjøre med øl. Man har da ødelagt ølet og fått noe helt annet.

Forresten: Snart tid for juleøl!!

Personlig synes jeg renhetsloven er noe tøys og rent snobberi. Om man får laget noe godt å drikke(eller spise)ved å være kreativ med ingredienser, så støtter jeg det 100%. Man bør ikke begrense seg til kunstige regler som i tillegg ikke har noen mening. Heldigvis støtter svært mange ølbryggere denne filosofien, noe som er grunnen til at man finner langt flere spennende øltyper utenfor Norges grenser.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg renhetsloven er noe tøys og rent snobberi. Om man får laget noe godt å drikke(eller spise)ved å være kreativ med ingredienser, så støtter jeg det 100%. Man bør ikke begrense seg til kunstige regler som i tillegg ikke har noen mening. Heldigvis støtter svært mange ølbryggere denne filosofien, noe som er grunnen til at man finner langt flere spennende øltyper utenfor Norges grenser.

Man står fritt til å blande inn multer, aprikoser, rips og hva man måtte ønske. Og hvis resultatet er godt, er alt i den skjønneste orden. Men det blir likevel galt å kalle det øl. For det er det nemlig ikke.

Og personlig har jeg ikke sansen for folk som tukler for mye med renhetsloven. Jeg smakte en gang et slags kaffeøl. Det var faktisk ganske godt, men det er rett og slett galt å blande øl og kaffe. Og om man gjør det, kan man iallfall ikke kalle produktet sitt for øl.

tralala: Norsk øl holder generelt høy kvalitet, og det norske utvalget er dessuten variert.

Lenke til kommentar
Man står fritt til å blande inn multer, aprikoser, rips og hva man måtte ønske. Og hvis resultatet er godt, er alt i den skjønneste orden. Men det blir likevel galt å kalle det øl. For det er det nemlig ikke.

Og personlig har jeg ikke sansen for folk som tukler for mye med renhetsloven. Jeg smakte en gang et slags kaffeøl. Det var faktisk ganske godt, men det er rett og slett galt å blande øl og kaffe. Og om man gjør det, kan man iallfall ikke kalle produktet sitt for øl.

Om man kaller det øl eller ikke får være en helt personlig sak, men øl som inneholder feks. mais er like mye øl som alt annet øl. Om man brygger ølet med kaffebønner i tillegg er det også likefullt et øl. Men man bør selvsagt ha med grunningrediensene, som du nevner, for å kalle det øl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...