Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har smakt den, flere ganger, derfor jeg vill ha mere av den!

Har en flaske her men den er ikke til og drikkes.

 

Mulig og importere fra utlandet via nettet eller noe? Eller kan dem importere på vinmonopolet kansje?

Det er fullt mulig å importere alkohol fra utlandet idag, men det er jo noen avgifter involvert. Litt trøblete å finne importører som har de varene du vil ha.

 

Tror det mest er vin som importeres, men vanskelig å importere selv, man bruker gjerne et firma.

 

Kanskje dette, men du må jo da også regne frakt, emballasje og alkoavgift. Dessuten må du bestille en kasse. Litt dyrt.

 

http://www.beer-wholesale.com/wholesaler-cuvee-des-trolls-p-1753.php

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Reiser til Brüssel om litt over ei ukes tid og regner med at jeg stikker innom Brüssel beer weekend hvis programmet tilater det. Er det noen spesielt som jeg "må" smake når jeg er der nede?

 

Er det spesielle øl du lurer på? En som er lett tilgjengelig og veldig god (ifølge meg) er Hopus. Ellers vet jeg ikke om du har smakt Westvleteren. Den er noe oppskrytt synes jeg, men om du føler for å smake den kan du spørre på forskjellige uteplasser om de har den. Det er ikke alle som opplyser om det i menyen. Den koster som regel rundt 10 euro, i motsetning til mellom 3 og 5 euro som de fleste øl koster på uteplasser som ikke ligger på Grand Place...

Lenke til kommentar

Har smakt den, flere ganger, derfor jeg vill ha mere av den!

Har en flaske her men den er ikke til og drikkes.

 

Mulig og importere fra utlandet via nettet eller noe? Eller kan dem importere på vinmonopolet kansje?

 

Hva med å prøve en av de andre som er nevnt her før du legger ut en masse penger på import?

 

Husk også at et øl ofte ikke gir samme smaksopplevelse her hjemme som ute på tur. Dette gjelder forsåvidt vin og mat også.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Av og til smaker jeg øl som har så stor og søt maltkarakter at det minner om nybakt brød. Ofte er det sjeldne belgiske klosterøl som har denne karakteristikken, og også oktoberfestival-øl som man vanligvis ikke får tak i. Den siste jeg smakte var Westvletern 12, som man ikke akkurat kan gå og kjøpe på polet. Er det noen som har tips til tilgjengelige øl som har denne store søte smaken av nybakt brød?

Lenke til kommentar

Heter tråden : se alle øltypene jeg har drukket ?

 

har prøvd mange øltyper men Heineken er min sikre vinner, man må ikke drikke øl fra indre Mongolia for og være kul Anewz

 

Nei, den heter ikke det. Sef helt greit at du liker Heineken. Ikke noe å si på det.

 

Heineken er Pils/lys lager. Som du sikkert vet så finnes det drøssevis av andre øltyper også. Det er ikke snakk om indre Mongolia, heller ikke snakk om å være kul..

 

Det er snakk om smaken, jeg synes selv Heineken er et helt greit øl. Men det finnes også masse annet som kanskje er mer spennende.

Lenke til kommentar

Av og til smaker jeg øl som har så stor og søt maltkarakter at det minner om nybakt brød. Ofte er det sjeldne belgiske klosterøl som har denne karakteristikken, og også oktoberfestival-øl som man vanligvis ikke får tak i. Den siste jeg smakte var Westvletern 12, som man ikke akkurat kan gå og kjøpe på polet. Er det noen som har tips til tilgjengelige øl som har denne store søte smaken av nybakt brød?

Rochefort 10 er jo nærliggende å tenke på da den har en del likheter med W12. Men mulig de aller fleste belgiske quadrupler funker for deg. Eller så hadde de denne på Vika polet for ca. 1 uke siden: http://beeradvocate.com/beer/profile/16866/53132

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...