Zetheus Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Jeg har en Nøgne Ø Dark Horizon 4th Edt stående i skapet. Noen erfaringer med den?Lurer på å ta den til en litt spesiell anledning om den er verdt det. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 (endret) Se post over. Personlig ville jeg sagt: Lagre den i 3 år+ og så drikk den på 17. mai. Endret 23. august 2013 av Vice Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Hvorfor skal Thailansk øl være så brådyrt? Koster jo over 30 ganger (fact) så mye her. Singha er jo en herlig tørsteslukker. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Hvorfor skal Thailansk øl være så brådyrt? Koster jo over 30 ganger (fact) så mye her. Singha er jo en herlig tørsteslukker. Uff drakk Singha i Thailand, stygg øl og alt for sterk, ble jo full med en gang. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Reiser til Brüssel om litt over ei ukes tid og regner med at jeg stikker innom Brüssel beer weekend hvis programmet tilater det. Er det noen spesielt som jeg "må" smake når jeg er der nede? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Er det noen som har peiling på hvor jeg kan få kjøpt dette ølet: Cuvée des Trolls Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Cuvee Des Trolls er jo i samme klasse som Rochefort Trappistes 8 og Chimay Blå. Den er og rangert vesentlig lavere enn disse på ratebeer. Så jeg ville ikke tatt det for tungt å ikke fått smakt på den. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Har smakt den, flere ganger, derfor jeg vill ha mere av den! Har en flaske her men den er ikke til og drikkes. Mulig og importere fra utlandet via nettet eller noe? Eller kan dem importere på vinmonopolet kansje? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Har smakt den, flere ganger, derfor jeg vill ha mere av den! Har en flaske her men den er ikke til og drikkes. Mulig og importere fra utlandet via nettet eller noe? Eller kan dem importere på vinmonopolet kansje? Det er fullt mulig å importere alkohol fra utlandet idag, men det er jo noen avgifter involvert. Litt trøblete å finne importører som har de varene du vil ha. Tror det mest er vin som importeres, men vanskelig å importere selv, man bruker gjerne et firma. Kanskje dette, men du må jo da også regne frakt, emballasje og alkoavgift. Dessuten må du bestille en kasse. Litt dyrt. http://www.beer-wholesale.com/wholesaler-cuvee-des-trolls-p-1753.php Endret 27. august 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Reiser til Brüssel om litt over ei ukes tid og regner med at jeg stikker innom Brüssel beer weekend hvis programmet tilater det. Er det noen spesielt som jeg "må" smake når jeg er der nede? Er det spesielle øl du lurer på? En som er lett tilgjengelig og veldig god (ifølge meg) er Hopus. Ellers vet jeg ikke om du har smakt Westvleteren. Den er noe oppskrytt synes jeg, men om du føler for å smake den kan du spørre på forskjellige uteplasser om de har den. Det er ikke alle som opplyser om det i menyen. Den koster som regel rundt 10 euro, i motsetning til mellom 3 og 5 euro som de fleste øl koster på uteplasser som ikke ligger på Grand Place... Lenke til kommentar
b00n Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Enkelt og greit. Knallgod! Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Har smakt den, flere ganger, derfor jeg vill ha mere av den! Har en flaske her men den er ikke til og drikkes. Mulig og importere fra utlandet via nettet eller noe? Eller kan dem importere på vinmonopolet kansje? Hva med å prøve en av de andre som er nevnt her før du legger ut en masse penger på import? Husk også at et øl ofte ikke gir samme smaksopplevelse her hjemme som ute på tur. Dette gjelder forsåvidt vin og mat også. Endret 27. august 2013 av StoreMyen Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Enkelt og greit. Knallgod! De andre øltypene du har prøvd er Seidel, Pokal, Tou, Hansa, Tuborg og Carlsberg? Fikk prøvd bla. Punk Ipa, Jack Hammer & Dead pony club på tapp i helga samt fikk endelig prøvd 5 AM saint. Gode saker. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Enkelt og greit. Knallgod! er nok ikke så enkelt og greit, den ølen du liker er kun en øltype. Hva med de andre? Lenke til kommentar
b00n Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Heter tråden : se alle øltypene jeg har drukket ? har prøvd mange øltyper men Heineken er min sikre vinner, man må ikke drikke øl fra indre Mongolia for og være kul Anewz 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Ironisk nok er det øl som ikke kan hevde seg på smak alene som prøver å spille på det å være "kul" dersom man drikker det. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Av og til smaker jeg øl som har så stor og søt maltkarakter at det minner om nybakt brød. Ofte er det sjeldne belgiske klosterøl som har denne karakteristikken, og også oktoberfestival-øl som man vanligvis ikke får tak i. Den siste jeg smakte var Westvletern 12, som man ikke akkurat kan gå og kjøpe på polet. Er det noen som har tips til tilgjengelige øl som har denne store søte smaken av nybakt brød? Lenke til kommentar
Darthvulture Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 ah chili chocolate stout, for en øl! klasse! Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Heter tråden : se alle øltypene jeg har drukket ? har prøvd mange øltyper men Heineken er min sikre vinner, man må ikke drikke øl fra indre Mongolia for og være kul Anewz Nei, den heter ikke det. Sef helt greit at du liker Heineken. Ikke noe å si på det. Heineken er Pils/lys lager. Som du sikkert vet så finnes det drøssevis av andre øltyper også. Det er ikke snakk om indre Mongolia, heller ikke snakk om å være kul.. Det er snakk om smaken, jeg synes selv Heineken er et helt greit øl. Men det finnes også masse annet som kanskje er mer spennende. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Av og til smaker jeg øl som har så stor og søt maltkarakter at det minner om nybakt brød. Ofte er det sjeldne belgiske klosterøl som har denne karakteristikken, og også oktoberfestival-øl som man vanligvis ikke får tak i. Den siste jeg smakte var Westvletern 12, som man ikke akkurat kan gå og kjøpe på polet. Er det noen som har tips til tilgjengelige øl som har denne store søte smaken av nybakt brød? Rochefort 10 er jo nærliggende å tenke på da den har en del likheter med W12. Men mulig de aller fleste belgiske quadrupler funker for deg. Eller så hadde de denne på Vika polet for ca. 1 uke siden: http://beeradvocate.com/beer/profile/16866/53132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå