Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sommerens store hit for min del (utover hjemmebrygget bitter) er Nøgne Ø Bitter. Smakte den i fjor også, og det var for all del en god øl, men synes den har falt enda mer i smak i år. Så vet jeg ikke om det er meg eller ølet som har forandret seg :whistle: Er et av få flaskemodnede ales jeg synes fint kan drikkes rett fra flaska, og det blir det jo gjerne til at man gjør når man samles ute.

Lenke til kommentar

Sommerens store hit for min del (utover hjemmebrygget bitter) er Nøgne Ø Bitter. Smakte den i fjor også, og det var for all del en god øl, men synes den har falt enda mer i smak i år. Så vet jeg ikke om det er meg eller ølet som har forandret seg :whistle: Er et av få flaskemodnede ales jeg synes fint kan drikkes rett fra flaska, og det blir det jo gjerne til at man gjør når man samles ute.

Er nok det fine sommerværet som gjør det. ;) Om man likevel skal rote rundt med butikkøl så er definitivt Lervig sin "Johnny Low" verdt å få med seg. Hakket mer frisk enn "Nanny State". Ellers er trolig Haandbryggeriet sin "Humlesus" vinneren hva sommerøl angår.
Lenke til kommentar

Men så er ikke lucky jack heller fra et utelandsk bryggeri, er det vel ;) ?

Brygget i Norge av en trivelig amerikaner.

Skulle ikke forundre meg om du likte et par IPAer.

Hva med å teste

Brooklyn - East India Pale Ale

BrewDog - Punk IPA

Sierra Nevada - Pale Ale

om det må være utenlandsk, men husk at norsk øl er "helt på høyde med det beste i utlandet".

Lenke til kommentar

Hva med å teste

BrewDog - Punk IPA

Sierra Nevada - Pale Ale

om det må være utenlandsk, men husk at norsk øl er "helt på høyde med det beste i utlandet".

Ja, jeg vil tilogmed si at norsk øl er bedre enn feks de rimelige til Brewdog og Brooklyn. Men norsk øl er heller ikke for sarte sjeler.

Jeg vet at feks mange av Nøgne Øs øl er inspirert av mikrobrygg fra den amerikanske Vestkyst, endel norske øl har den trenden. Derfor skulle jeg gjerne smakt noen mikrobrygg fra USAs vestkyst, men polet har sjelden noen "inne".

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hva med å teste

BrewDog - Punk IPA

Sierra Nevada - Pale Ale

Jeg er stasjonert i utlandet i 8/12 mnder i året, det er grunnen ser du :) Har prøvd Brooklyn & Brew Dog sin, får prøve ut Sierra sin når jeg får muligheten.

Sitter med en flaske Dead pony club nå, den faller også godt i smak til å være butikkøl. Johnny Low må også smakes snart, tenker det blir en flaske eller to nå i uka som kommer (fint med lettøl i ukedager).

I kveld skal jeg få prøvd Nøgne Ø sin bitter. Utenom det blir det nok bankers'e som Punk Ipa, Betty Brown, Hoppy Joe, Dead ponyn club, Jack hammer & trashy blonde.

God helg!

Lenke til kommentar

Er nok det fine sommerværet som gjør det. ;) Om man likevel skal rote rundt med butikkøl så er definitivt Lervig sin "Johnny Low" verdt å få med seg. Hakket mer frisk enn "Nanny State". Ellers er trolig Haandbryggeriet sin "Humlesus" vinneren hva sommerøl angår.

Sommerens første NØ Bitter ble konsumert på en regnværsdag innendørs i juni, så jeg innbiller meg at det enten er batch eller tunga mi som er differansen, ikke været. Er Humlesus en butikkøl eller polvare?

Lenke til kommentar

Sommerens første NØ Bitter ble konsumert på en regnværsdag innendørs i juni, så jeg innbiller meg at det enten er batch eller tunga mi som er differansen, ikke været. Er Humlesus en butikkøl eller polvare?

Humlesus er butikkøl. Men skal smake på NØ sin Bitter selv igjen da jeg ikke engang husker hvordan jeg likte den.. Endret av Vice
Lenke til kommentar

Humlesus er en butikkøl, den er ganske mild og frisk, fruktig og humlerik.. Tror det er en Pale ale, rettelse en Citra Hop Pale ale.

Veldig sommerlig smak..

Lenke til kommentar

Humlesus er butikkøl. Men skal smake på NØ sin Bitter selv igjen da jeg ikke engang husker hvordan jeg likte den..

Humlesus er en butikkøl, den er ganske mild og frisk, fruktig og humlerik.. Tror det er en Pale ale, rettelse en Citra Hop Pale ale.

Veldig sommerlig smak..

Høres unektelig ut som noe som burde falle i smak. Får kikke innom lokale ICA'n i morgen. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Jeg åpnet en Nøgne Ø Red Horizon i kveld, og dere har helt rett i at den er veldig søt. Føltes nesten som å drikke en dessert av noe slag. Selv om innpakingen var veldig fascinerende, så hjelper ikke det på helhetsinntrykket. Veldig spennende å smake på, men ikke noe jeg blir å kjøpe flere ganger.

Lenke til kommentar

Jeg åpnet en Nøgne Ø Red Horizon i kveld, og dere har helt rett i at den er veldig søt. Føltes nesten som å drikke en dessert av noe slag. Selv om innpakingen var veldig fascinerende, så hjelper ikke det på helhetsinntrykket. Veldig spennende å smake på, men ikke noe jeg blir å kjøpe flere ganger.

RH2 og RH3 var egentlig ikke så mye å snakke om. Den første versjonen de lagde var imidlertid helt fantastisk. Regner forøvrig med at det var 2 eller 3 du smakte. Selv om de har likhetstrekk så er versjonene forskjellige øl.
Lenke til kommentar

Mye bedre enn Punk IPA?! Hørtes ut som en øl jeg absolutt må prøve, for jeg er veldig glad i Punk IPA for tiden. Det gikk 2-3hundre kroner på den ute på byen i kveld, men kanskje mest fordi at utvalget var litt magert siden de var utsolgt for andre øl.

Det var forresten Red Horizon 3rd Edition jeg smakte, ikke noe jeg vil anbefale å kjøpe mer enn en flaske av :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...