Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Om det lokale polet ditt roter så er det selvsagt ikke mye å gjøre. Men alle bestillinger over nett går via samme kanal så om jeg bestiller fra Oslo eller du bestiller fra Fredrikstad spiller ingen rolle. Hvis du bestiller på nett og de ikke har varen på lager så blir den bare annullert og du får den aldri, med mindre du lager en ny bestilling senere. De driver ikke med rest-leveringer. Jeg har bestilt mange ganger via nett og aldri hatt noen problemer så det er tydelig at problemet ditt er lokalt på Fredrikstad polet.

Polet sentralt har nok også litt å gå på her. Jeg bestilte "Ægir Yggdrasil Akevitt" da den kom.

Fikk først ordrebekreftelse.

Fikk deretter beklagelse om at varen ikke var på lager.

Til slutt kom beskjed om at varen kunne hentes på ønsket pol.

Vær også klar over at Vinmonopolet ikke har noen status for "varen ikke mottatt fra leverandør". Dermed blir det "Utsolgt fra leverandør" for alt som ikke fines på lager.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Drukket en del vørterøl i det siste, Ringnes sin. Det er utrolig godt, prøver å begrense meg, slik at jeg bare drikker det på hytta.

Hvor kan man få tak i andre produsenter sin vørterøl, og smaker man forskjell på de?

Lenke til kommentar

Drukket en del vørterøl i det siste, Ringnes sin. Det er utrolig godt, prøver å begrense meg, slik at jeg bare drikker det på hytta.

Hvor kan man få tak i andre produsenter sin vørterøl, og smaker man forskjell på de?

Vørterøl er egentlig ikke øl. :tease:

Lenke til kommentar

Jeg har skrevet litt om alkoholfritt øl. Håper det er mange som er uenig med meg

http://godtdrikke.ne...-som-smaker-ol/

Hehe. Du har sikkert en god anmeldelse av alkoholfri øl, det tror jeg. Men jeg er veldig skeptisk til hele utgangspunktet; lage øl uten alkohol. For meg blir ikke det øl. Jeg har aldri smakt noe alkoholfritt øl som i det hele tatt minner om øl. Syns alt smaker mer eller mindre bittert vørterøl (med mindre sødme dog).

Men nå drikker jeg endel poløl, da. Har stor sans for mer alkoholsterk øl. Øl som smaker skikkelig. Er man på Budweiseren så er forskjellen kanskje mindre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har tilbragt helgen på Finsehytta. De har eget mikrobryggeri, og har for tiden 4 ølsorter på kran.

Pils: Lys pilsner, enkel og ren smak, bare litt mer avansert enn typisk lys industripils. 3/6

Blues Pils: Brygget med 20% hvete. Mer kompleks enn pilsen, forsiktig hvetepreg og en flott sommerpils. 4/6

IPA: Flott humlepreg og ypperlig IPA, men ikke like heftig som f.eks Ægir IPA. 5/6

Bayer: Fin brunfarge og crisp smak av brent malt. Flott kaffepreg og tørr avslutning. 5/6

Kan anbefale alle øl-interesserte å besøke denne hytten. Husk DNT-medlemskap.

Lenke til kommentar

Brew dog Alpha Dog red ale?

Ikke like bra, men ikke dårlig heller.

Takker, må prøves ut. Vet du om de har det på polet? Fant det ikke ved søkefunksjonen der. Men uansett er det ikke stress da jeg bare kan holde meg til Hoppy Joe til jeg reiser over dammen til UK igjen i september.

Fått øynene opp for "bedre" øl i i det siste. Hoppy Joe, Lucky Jack, Betty Brown, Punk Ipa, Trashy Blonde, NØ Imp Stout og NØ Porter har falt godt i smak så langt.

Lenke til kommentar

Takker, må prøves ut. Vet du om de har det på polet? Fant det ikke ved søkefunksjonen der. Men uansett er det ikke stress da jeg bare kan holde meg til Hoppy Joe til jeg reiser over dammen til UK igjen i september.

Fått øynene opp for "bedre" øl i i det siste. Hoppy Joe, Lucky Jack, Betty Brown, Punk Ipa, Trashy Blonde, NØ Imp Stout og NØ Porter har falt godt i smak så langt.

Pleier ha det på Meny og Coop iallefall. Synd ikke flere butikker har spesialøl... iallefall her jeg bor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...