Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker å være avholds?

Respekteres absolutt...

Men ingen unnskyldning. Brewdog lager god alkoholfri øl. Søstera mi kjøpte ved en feil Nanny state og det er en sykt god alkoholfri Øl som Brewdog kan være stolte av.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Men hva SMAKER Øl? Jordbær smaker Jordbær. Melk smaker Melk...

Etter å ha jobbet med kaffe i seks år og samtidig lært meg å ha et profesjonelt og kritisk syn på smak har jeg skjønt at å si at øl smaker øl, jordbær smaker jordbær og kaffe smaker kaffe er ekstremt naivt.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva diskusjonen går ut på, men å si øl smaker øl, jordbær jordbær osv. er vel litt lite opplysende. Så, hvordan beskriver man smaken på en Porter fra Ægir, eller en Porter fra Mack? Hva er forkjellen på smaken til en wit og en lager? Hvilke ord skal man bruke for at noen annen skal forstå hva man mener?

Lenke til kommentar

Ingen kan gi en fullgod beskrivelse av smaken på øl til en som aldri har smakt en. Spesielt hensiktsmessig er det heller ikke; stikk heller ned på butikken og kjøp en flaske. Etter å ha prøvd noen forskjellige har du litt grunnlag for å diskutere nyansene.

Lenke til kommentar

Man leser jo anmeldelser for å vite hva man skal drikke første gangen.

Så det er faktisk kun den målgruppen man når ved å anmelde ting.

Ja, men en person som aldri har smakt øl. Ser ikke i ølanmeldelser hva han/hun vil prøve. De har Fun-Light med jordbærsmak og klarer seg med den.

Nanny State prøv den. Noen andre som har gode anbefalinger til alkoholfri øl? De har mye av det i Sverige på systemet.

Lenke til kommentar

En ølanmeldelse er jo i høyeste grad en subjektiv smaksopplevelse så med mindre anmelder har lik smak som deg selv så er det jo begrenset av informasjon man kan dra ut når det gjelder å finne et øl man selv vil like. Selv om én anmelder beskriver et øl som "jordbæraktig" så kan en annen kanskje beskrive det som "blåbæraktig" mens du selv får smaken av mango.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...