Gouldfan Skrevet 31. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Noen morsomme butikker eller steder man bør besøke på ferie i København? Du skal da til Ølbutikken som ligger i Istedgade 44 spennende ølutvalg, ligger i Købens soho/strippestrøk... Stikk også innom Mikkeller pub ikke langt unna, der har de mange rimelige gamle whisky og sikkert et av nordens beste ølutvalg på en insane stor tappekranrekke. Fine priser, betalte 70kr for en god ekte halvliter IPA og et 22år gammelt glass med Bowmore single maltwhisky. Folksomt på kvelden, hyggelige og kunnskapsrike folk bak baren. Endret 31. mai 2013 av Wolfkiller 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Nøgne Ø GPA i hyllene på Meny, Oasen, Fyllingsdalen. Var en skuffelse! Har mer tro på Haandbryggeriets nye humle øl, Humlesus eller hva den heter. NØ GPA var sedimentfri og veldig ulikt det man forbinder med Nøgnes pol og butikkøl, liten smak også. Skuffende iforhold til hypen. Var jo en god øl, men langt under det man forventer fra Nøgne og til den prisen og hypen. Både jeg og min søster istemte med at GPA skuffet. Endret 1. juni 2013 av Wolfkiller 1 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 31. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2013 Mikkeller er et must ja. Mener ikke å være frekk her Wolfy, men tror ikke jeg hadde kastet bort alkoholtoleranse på å drikke saker man får kjøpt andre steder Bedre å få testet mest mulig av ølet. De pleier å ha en del på kran der som ikke er tilgjengelig andre steder. Bla. tar mannen bak Mikkeller, Mikkel Borg, inn en og annen øl brygget av lokale hobby-bryggere som han finner "verdig". Slikt er absolutt verdt å prøve. Et par venner av en kamerat av meg i Køben fikk faktisk et øl på kran der - det er visst et rimelig lite nåløye Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Fikk en spesiell IPA da, sinnsykt god og sterk. Ba ham om å gi meg noe bra. Var litt folksomt så det ble med noen øl og en whisky. Ellers er ikke jeg så ekspert på å handle øl i utland, fikk kjøpt endel øl i ølbutikken, ba om stouts og Ipas utenom det vanlige. Mange av dere har prøvd de jeg kjøpte i Ølbutikken i Norge sannsyneligvis, men her på Østlandet har jeg aldri smakt eller sett disse ølene. Smakte min første Lambic og noen lagrede Stouts... Også mulighet for å smake øl du kjøper i Ølbutikken, de har en benk der man kan sitte ned, smake en øl og slå av en prat. Endret 31. mai 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 31. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2013 Pleier å være ganske folksomt der ja. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2013 Var en skuffelse! Har mer tro på Haandbryggeriets nye humle øl, Norsk humle eller hva den heter. NØ GPA var sedimentfri og veldig ulikt det man forbinder med Nøgnes pol og butikkøl, liten smak også. Skuffende iforhold til hypen. Var jo en god øl, men langt under det man forventer fra Nøgne og til den prisen og hypen. Både jeg og min søster istemte med at GPA skuffet. Flott review! GPA har definitivt blitt "hypet" opp her i Norge som samtlige øl .Jeg synes det er synd at alle ølbloggere her i landet føler at de har en forpliktelse ovenfor norske bryggerier til å si at NØ,HB,LA er det beste uansett! Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Humlesus fra Haandbryggeriet som jeg smaker nå fra Meny, er mye bedre enn Nøgnes GPA. Utpreget og fyldig sitrus smak, perfekt sommerøl. Er ifølge etiketten en Citra Hop Pale Ale. Endret 1. juni 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 2. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2013 Da har jeg fått smakt på NØ GPA. Flott ugjennomsiktig farge og fin duft av humle. Flott skum. Trekk for manglende sedimenter. Fin humlekarakter, men det er veldig lett i smaken totalt sett. Man må virkelig kjenne etter for å få med alle de flotte humlesmakene som faktisk ligger der. Men dette er jo litt på grunn av at de har holdt seg innenfor butikkstyrke. Jeg skulle likt å smake dette med en høyere alkoholstyrke, det hadde det fortjent. Jeg må få sammenlignet det med HB Pale Ale, det er den nærmeste konkurrenten, spent på hvilken av disse jeg egentlig vil like best. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 2. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2013 Blir en IPA bedre med tiden, eller burde den drikkes så fersk som mulig? Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 2. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2013 Humlesmaken blir svakere og svakere ved lagring, så litt av poenget med at det er en IPA blir borte med tiden. Dersom du har en IPA som har for mye humle etter din smak, så kan det være på sin plass å la den stå et halvt år eller så for å redusere humlen, men noe mer enn det tror jeg ikke er poeng i. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 2. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2013 Jeg må få sammenlignet det med HB Pale Ale, det er den nærmeste konkurrenten, spent på hvilken av disse jeg egentlig vil like best. Det er mer naturlig å sammenlikne med HB Humlesus, og der synes jeg Humlesus kommer best ut. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) GPA er den svakeste nøgne varianten jeg har smakt. Skal de slå til internasjonalt med en "safe" øl? Både humle fra hele verden satsing på butikker rundt i verden? Den er ikke dårlig, men lista ligger bare veldig høyt med Nøgne. Haandbryggeriet Pale ale og Humlesus er mye, mye bedre øl... Endret 4. juni 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 4. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2013 GPA er den svakeste nøgne varianten jeg har smakt. Skal de slå til internasjonalt med en "safe" øl? Den er ikke dårlig, men lista ligger bare veldig høyt med Nøgne. Haandbryggeriet Pale ale og Humlesus er mye, mye bedre øl... Jeg oppfatter den mer som litt rotete og "helt grei" enn spesielt godt og velger nok Lucky Jack og Hoppy Joe som sommerøl i år også. Men vær klar over at Global ikke spiller på hvor de ønsker å selge den, men at den innheolder hulmle fra rundt om kring i verden. Forøvrig falt jeg ikke for Humlesus heller. Mindre humle enn jeg ønsket og forvnetet og litt i samme "fellen" som GPA med et litt ubestemmelig smaksbilde. Denne har jeg imidlertid bare prøvd en av og en ny runde kan selvsagt endre dette. Dagsformen til både øl og smaker betyr som kjent mye. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2013 Blir en IPA bedre med tiden, eller burde den drikkes så fersk som mulig? Drikk den raskest mulig, da beholder man den friske delen av humlen som blir borte desto lengre man lagrer den. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Noen som har prøvd de nye Norwegian Ale ølene som selges på Meny butikker? Jeg har ikke kjøpt, fordi det så for svakt ut. Pale alen er helt gjennomsiktig, ser ikke bra ut rett og slett. Men spent på hva eventuelt andre synes. Tror de har en stout, en pale ale, og muligens en hvete øl om jeg husker korrekt. Gjennomsiktige klare halvlitersflasker med trykket plastskrift. Humlesus var god og lys, hadde middels fylde, og sedimenter samt sitrussmak, tipper det er en sommersak som passer årstiden. Samtidig så synes jeg den rimeligere Pale Alen deres har mer smak og fyldighet. Endret 4. juni 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
Vidar Pedersen Skrevet 4. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2013 Hei Jeg vil drive litt egenreklame.. selv om det ikke er pent. Godt Drikke prøver i disse dager å gi samme opplysninger som drikkeglede.no prøvde å gi om norske bryggerier og ølsorter. Grunnen til at Godt Drikke gjør det, er at bryggerieforeningens drikkeglede fikk forbudt av staten og trussel om dagbøter på 25.000 kr om dagen om de ikke la ned. Så, Godt Drikke prøver å gi en nøktern og så redelig opplysning om de norske bryggeriene og ølsortene deres. I dag skriver vi om Kinn gårdsbryggeri. Dere finner mer her http://godtdrikke.net/kinn-bryggerier-fra-floro/ 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2013 Synes det var en fin oversikt over Kinn sine øl men hadde vært interessant å hatt med spesialølene deres også. Lenke til kommentar
Vidar Pedersen Skrevet 4. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2013 Synes det var en fin oversikt over Kinn sine øl men hadde vært interessant å hatt med spesialølene deres også. Ja, det vil komme så snart vi har fått opp en side hvor man kan søke de forskjellige ølsortene og bryggeriene, Håper den kommer neste uke 1 Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 4. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) ..... I dag skriver vi om Kinn gårdsbryggeri. Dere finner mer her http://godtdrikke.ne...rier-fra-floro/ Gårdsbryggeri? Ellers er informasjonen om Svartekunst litt utdatert. Kinn laget nye ladning og tappet denne på sine standard 0,75 flasker. Forståelig nok etter at de måtte korke alle 0,25 flaskene for hånd. Men de har ikke oppdatert sidene sine. Endret 4. juni 2013 av StoreMyen Lenke til kommentar
Vidar Pedersen Skrevet 5. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2013 Beklager StoreMyen, jeg skrev om gårdsbryggeriet dagen før, så jeg blandet litt sammen i farten. Jeg kan ikke kontakte bryggeriene og spørre da de vil bli involvert i prosjektet og det er ulovlig. I dag er det http://godtdrikke.net/lervig-aktiebryggeri/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå