Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahhh, you've got so much to learn Sir :)

Eyh! Den er jo kjempegod! :wee:

Hvis du har noen du liker bedre så vil jeg gjerne høre, en stund siden jeg har smakt noe nytt nå. Min siste forelskelse var Odin's Tipple, den må jeg bestille mer av når det blir lønningsdag.

Lenke til kommentar

Eyh! Den er jo kjempegod! :wee:

Hvis du har noen du liker bedre så vil jeg gjerne høre, en stund siden jeg har smakt noe nytt nå. Min siste forelskelse var Odin's Tipple, den må jeg bestille mer av når det blir lønningsdag.

Mente ikke at den var dårlig, men det var mer en dårlig måte å uttrykke at det finnes veldig mye bra Imperial Stouts der ute som man har gleden av å utforske dersom man er ikke har så mye erfaring på den biten. Dessverre er mange av dem ikke tilgjengelige på polet, men en kjapp oppramsing av det jeg mener(og husker ) er polets beste Imp.stouts for øyeblikket er Brewdog Paradox Jura, Midftyns Imperial Stout, Brooklyn Black Choclate Stout, Brewdog Tokyo* og St.Peters Cream Stout (dette er en vanlig stout)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde meg på første batch av den der. Lagret på cognacfat. God smak, tung og mektig. Og den hadde da hintet av cognac liggende som en laaaaang og god ettersmak. Kommer i greit volum på en kvart liter, kan med fordel deles med en god venn og ølhund :)

Lenke til kommentar

var litt usikker hvordan jeg skulle helle nøgnes imperial stout så jeg helte den som en boks med guinness. Kort sagt edle dråper gikk til spille

Hehe, det kan jeg godt tenke meg, ble vel rimelig mye søl :)

Guinnessmåten fungerer nok bare på de øltypene som har den kulen med nitrogen i boksen. En god regel er at alle flaskeøl helles med andakt :)

Lenke til kommentar

La inn en bestilling på polet i dag, får håpe dette rekker fram til Tromsø før påske. Husker ikke helt hvor lang tid det tok sist jeg bestilte på nett, så jeg får håpe på det beste. Har kun smakt Odins Tipple tidligere, så jeg er spent på hvordan resten er :)

Bestilte dette i dag:

Nøgne Ø Imperial Stout Barrel Aged

Midtfyns Imperial Stout

Haandbryggeriet Odin's Tipple

Lervig Konrad's Stout

Midtfyns Bryghus X-Porter

Ægir Bryggeri Natt Imperial Porter

Edit:

Fin blogg StoreMyen! Jeg brukte den til å lese om noen av merkene jeg bestilte i dag, så jeg får håpe vi deler smak :wee:

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Edit:

Fin blogg StoreMyen! Jeg brukte den til å lese om noen av merkene jeg bestilte i dag, så jeg får håpe vi deler smak :wee:

Takk

Litt av trikset når en bruke slike blogger er å finne noen som en deler smak med og bruke dem.

Da gjerne forskjellige blogger for forskjellige øltyper. Jeg er eksempelvis lite glad i belgisk og selv om din smak skulle stemme med min på stouts og porters kan det godt hende at du også liker lyse belgiere og da blir min blogg et håpløst utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Takk

Litt av trikset når en bruke slike blogger er å finne noen som en deler smak med og bruke dem.

Da gjerne forskjellige blogger for forskjellige øltyper. Jeg er eksempelvis lite glad i belgisk og selv om din smak skulle stemme med min på stouts og porters kan det godt hende at du også liker lyse belgiere og da blir min blogg et håpløst utgangspunkt.

Spørs litt hva du mener med belgisk da? Personlig er jeg veldig glad i belgisk men styrer min entusiasme veldig ovenfor kommersielle "slagere" som feks. Orval & Duvel. Leffe blonde og brune er nød-øl. Men belgisk er så utrolig mye mer enn blonde.Tripler & Dobler og Quadrupler er veien å gå :)
Lenke til kommentar

Spørs litt hva du mener med belgisk da? Personlig er jeg veldig glad i belgisk men styrer min entusiasme veldig ovenfor kommersielle "slagere" som feks. Orval & Duvel. Leffe blonde og brune er nød-øl. Men belgisk er så utrolig mye mer enn blonde.Tripler & Dobler og Quadrupler er veien å gå :)

For meg går skillet i hovedsak på farge og styrke.

De jeg har likt av belgisk til nå har i hovedsak vært tripple og kvadruple og få av dem har vært lyse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...