Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Jeg ble veldig overrasket, men Sink the Bismarck på 41% smakte ikke alkohol i det hele tatt. Ikke rå sprit, hvertfall. Veldig varm og fin sødme, men den føltes ikke sterk.

Du burde starte en blogg. Har du en fra før, burde du starte en til...

Endret av Dropkmurphy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble veldig overrasket, men Sink the Bismarck på 41% smakte ikke alkohol i det hele tatt. Ikke rå sprit, hvertfall. Veldig varm og fin sødme, men den føltes ikke sterk.

det er det det handler om, man finner en øl som man synes smaker fantasisk. Jeg har en kompis som eier et vinslott, Han mener det finnes to typer vin. Den man liker og den man ikke liker.

Lenke til kommentar

Må innrømme at Sink the Bismarck er kult nettopp grunnet den høye prosenten. Den leverer mer enn gimmicken, da, som er bra.

Når vi er inne på det tror jeg brewdogs suverent beste er Paradox Jura. Any takers?

Har ikke smakt Bismarck men kun Tactical Nuclear Penguin. Skal innrømme at den smakte en god del mindre alkohol enn forventet men jeg skal ikke påstå at den ikke smakte alkohol i det hele tatt. Ang. Paradox Jura så er jeg saktens enig. Brewdog har etterhvert laget og vært igjennom mye gode saker, men Jura fremstår som deres mest vellykkede prosjekt i mine øyne. Herlig balansert, ekstremt fløyelsrund og god men har likevel en skarphet. Smakte Paradox Arran igjen her nylig og den gjorde på langt nær like stort inntrykk. Mye mer "røff og umodnet" i kantene. Endret av Vice
Lenke til kommentar

Penguin vet jeg dessverre ikke noe om (de hadde den og, men den måtte vike). Abstrakt 11 er også veldig, veldig bra, men selv om den er veldig fyldig synes jeg den manglet litt bitterhet (!!) til å være perfekt.

Jeg har en Dog A stående som jeg håper blir bra, men jeg tror ikke den vil strekke opp.

Til lettere anledninger pleier jeg faktisk å drikke Punk eller 77. De er ikke så voldsomt spennende, men har en herlig gressmak som funker finfint som tørstedrikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Alle kan bare flamme meg som bare det etter dette, det bryr meg ikke :tease:

Guinness er fantastisk godt. Mørkt, brent og med den mocca fargede krem toppen. Herlig! Ingeting som en perfect pour pint of guinness

Noen ting er klisjér for en grunn, rett og slett fordi det er så bra

l111848-1.jpg

Lenke til kommentar

Guinness er fantastisk godt. Mørkt, brent og med den mocca fargede krem toppen. Herlig! Ingeting som en perfect pour pint of guinness

l111848-1.jpg

Guinness er fin som liksomstout om ikke de har ordentlig mørkt øl. Bare ikke prøv å drikk en Guinness etter å ha drukket ekte saker. Da kjenner du vannsmaken og det industrielle preget så alt for godt. Men jeg kjøper Guinness selv innimellom, når jeg vil ha noe mørkt og leskende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke smakt Bismarck men kun Tactical Nuclear Penguin. Skal innrømme at den smakte en god del mindre alkohol enn forventet men jeg skal ikke påstå at den ikke smakte alkohol i det hele tatt. Ang. Paradox Jura så er jeg saktens enig. Brewdog har etterhvert laget og vært igjennom mye gode saker, men Jura fremstår som deres mest vellykkede prosjekt i mine øyne. Herlig balansert, ekstremt fløyelsrund og god men har likevel en skarphet. Smakte Paradox Arran igjen her nylig og den gjorde på langt nær like stort inntrykk. Mye mer "røff og umodnet" i kantene.

Jeg smakte også Arran-utgaven av Paradox i helgen. Synes jo den var veldig god, sikkert fint å ha i kjelleren en stund også, men Jura tar allikevel kaka. Mye mer preg fra whiskyen der, og det har vel å gjøre med at den whiskyen i seg selv er mer spenstig i smaken også.

Neste på programmet blir for øvrig BrewDog San Diego Scotch Ale, og NØ Imperial Dunkel Wit.

Lenke til kommentar

Brewdog 77 synes jeg er idioti å kjøpe, da er det bedre å kjøpe annen øl. Brewdog Punk IPA er utrolig kjedelig, men billig.

Av butikkølet deres så synes jeg Trashy Blonde og Alpha Dog er greie... Riptide er helt ordinær og også temmelig kjedelig.

Jeg har vanskelig for å stole på øl omtrent helt uten sedimenter....

Har hørt at noen av spesialstoutene deres er bedre.

Tror Brewdog har blitt for store.. Men det er bare min mening.

Endret av Wolfkiller
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Guinness er fin som liksomstout om ikke de har ordentlig mørkt øl. Bare ikke prøv å drikk en Guinness etter å ha drukket ekte saker. Da kjenner du vannsmaken og det industrielle preget så alt for godt. Men jeg kjøper Guinness selv innimellom, når jeg vil ha noe mørkt og leskende.

Guinness er stadig diskutert blant ølelskere. Noen hater det andre elsker det.

Personlig er jeg for, men samtidig et dette avhengig av at systemet er skikkelig renset og ølet er skikkelig tappet. Det finnes dessverre litt for mange utesteder som ikke er gode nok til dette. De har uansett fått mye smak inn i et 4,2% øl og sammenligning med porters og stouts på over 6% er rett og slett urettferdig.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

En Guinness på tapp, som er riktig temperert og tappet, er veldig godt og leskende. Og jeg drikker mye heller det, enn en Heineken på byen!

Noe som det kan sammenlignes med. Begge er industrielt øl og som du sier; klisjeer, innen for sin klasse.

Endret av kmatis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...