Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Skjønner. Kanskje de hadde hatt større hell med bruk av sherryfat? Fikk servert en øl fra noen hjemmebryggere for en tid tilbake som var lagret på sherryfat, og det var absolutt en høydare. Tilførte ølet mye smaksnyanser. Fungerte godt sammen med en ellers veldig kraftig øl brygget på belgisk gjær. Ett lite glass var dog rikelig :)

 

Hvor "india" synes du India Saison'en var? Snakker vi amerikansk type med skikkelig følelse av blomstereng, eller er den en mer subtil engelsk variant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm. Jeg har hatt en Sunturn Bourbon Barrel stående et halvt års tid eller noe, nesten glemt den helt. Mulig den får stå litt lenger også, hvis den ikke er så overlag god som man (kanskje) skulle tro. :wee:

 

Da tror jeg nok jeg kommer til å slite mer med å holde meg unna Brewdog Tokyo*, som jeg handlet inn sist uke. Med 18 % kommer det til å bli det desidert sterkeste ølet jeg har smakt. Prøvde også Harviestoun Old Engine Oil, som jeg egentlig syntes var en veldig bra porter, men som samtidig heller ikke hadde noe spesielt ved seg som gjør at den står frem som en klar gjenkjøpskandidat. Fikk lyst til å prøve Ola Dubh-variantene fra samme bryggeri også, ser for meg at de har litt mer fylde - noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar

Nøgne Ø Red Horizon. Den de har nå er tredje utgave. Første utgave var vanvittig god og noe helt for seg selv. Nr.2 og Nr.3 nådde absolutt ikke helt opp til originalen. Kan være verdt å smake den de har nå om du aldri har smakt den før.

 

Men den så ikke sånn ut, så mer ut som en variant av Japans krigsflagg.

Lenke til kommentar

Vika.

Det kommer litt an på. Dersom man er ute etter spesialutvalg er Vika det eneste alternativet. Om man er ute etter størst utvalg innenfor standardutvalget så er trolig Storo bedre.

Men den så ikke sånn ut, så mer ut som en variant av Japans krigsflagg.

Eh, ja? Høres ut som NØ red Horizon det ja.
Lenke til kommentar

Mulig, jeg har ikke vært på Storo-polet så ofte. Men Vika-polet har blitt mye bedre enn de var på standardutvalg også. Men hvis man ikke er i Oslo så ofte, ville jeg gått til Vika og kjøpt ting man ikke får tak i andre steder, og heller bestilt det som er på standard/bestillingsutvalget.

 

Ellers har Vika fått inn 2012-årgangen av Kinn Svartekunst, nå gjelder det å kjenne sin besøkelsestid.

 

 

Lenke til kommentar

Ellers har Vika fått inn 2012-årgangen av Kinn Svartekunst, nå gjelder det å kjenne sin besøkelsestid.

Den har de faktisk hatt et par uker nå. Trodde den skulle forsvinne rimelig raskt ut av hyllene, men dengang ei. Forrige lansering var jo borte på en-to-tre. Men uansett bra at tilgjengeligheten tydeligvis er større nå.

Hadde en morsom samtale med en lokal bartender i går kveld.Han hadde en genser med et mikrobryggeri sin logo på. Jeg spurte ham om ølet deres og han svarte noe sånt som dette: Ja var veldig god øl, men den var sterk! Jeg våknet med piercing i penis dagen etter ;)

Er det ikke sånn alle oss ølinteresserte har det? :) (Du husker ikke hva slags bryggeri det var?)
Lenke til kommentar

Tokyo* er super, men jeg synes nesten den er mer "portvinaktig" enn "ølaktig". Jeg syntes Ola Dubh variantene ble bedre desto lengre de var lagret. Mye mer "runde" i smaken enn det "Old Engine Oil" var.

Nyter Tokyo* nå i kveld. Den er simpelthen fantastisk, og jeg er veldig enig i din beskrivelse, særlig med tanke på at den er så søt. Noe av det samme søtlige portvinspreget var det i Lost Dog også, men Tokyo* er enda «rikere» over hele smaksregisteret. Du verden, så god! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...