Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Jeg smakte selv Dark Force for noen år tilbake for første gang, da hadde jeg drukket veldig lite stouts av den typen. Den var ikke direkte lett å drikke og min metode med å kjøre rett på meget tunge stouts fra industripils er egentlig ikke å anbefale. SIden den gang har jeg drukket masse av samme kaliber og Imperial Stouts er en av mine absolutte favorittsjangre idag. Det ble litt sånn: "Once you go black you never go back" ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse er noen av mine favoritter som man får tak i på polet (som regel bestilling). De er ganske heftige så er usikker hvor lurt det er å gå rett på dem uten videre, men anbefaler dem uansett siden jeg alltid storkoser meg med dem selv.

 

Odins Tipple (Er vel egentlig ikke en stout, men er sabla god og min favoritt fra HB)

Midtfyns Bryghus Imperial Stout (Virkelig fyldig og rund stout som smaker fatlagret)

Brewdog Paradox Jura (Stouten som har alt. Nok sagt. Min stoutfavoritt nr.1 for øyeblikket)

Brewdog Tokyo (Tungvekter på 19% som begynner å bevege seg inn på portvinsområdet)

Lenke til kommentar

Håhå, 300kr literen for Jura! Det var ikke småtterier :wee:

Hvis den er veldig heftig sammenlignet med Dark Force og Nøgne Ø Imperial Stout er det kanskje lurt at jeg venter litt, la ganen bli mer kjent med smaken. Jeg skal i hvert fall prøve den en dag, så blir vel å legge inn en bestilling på den også siden det ser ut til at jeg uansett må bestille Odins Tipple.

Lenke til kommentar

Skal drikkes til mat ja :)

 

 

Tingen er at det er folk i familen som liker Rignes og Corona ;)

 

 

Edit: Blir koldtbord

 

I så tilfelle anbefaler jeg en liten selskapslek som vi kan kalle blindtest.

Plukk minst en av de foretrukne ølene og legg til et par andre.

Den kan fort få enkelte til å sperre øynene opp. :eek:

 

Poenget er ikke at alle nødvendigvis må drikke håndbrygget øl, men at mange ikke har et langt sterkere forhold til merke enn til smak og dermed ikke nødvendigvis drikker det de liker best.

Endret av StoreMyen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...