Vice Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Jeg smakte selv Dark Force for noen år tilbake for første gang, da hadde jeg drukket veldig lite stouts av den typen. Den var ikke direkte lett å drikke og min metode med å kjøre rett på meget tunge stouts fra industripils er egentlig ikke å anbefale. SIden den gang har jeg drukket masse av samme kaliber og Imperial Stouts er en av mine absolutte favorittsjangre idag. Det ble litt sånn: "Once you go black you never go back" Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Du må gjerne anbefale noen stouts jeg burde smake på videre, har nå Odin's Tipple i siktet. Litt trist at det er bestillingsvare på polet her i Tromsø, så jeg må vel legge inn en bestilling. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Kan jo for eksempel sjekke ut Konrads stout fra Lervik. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Disse er noen av mine favoritter som man får tak i på polet (som regel bestilling). De er ganske heftige så er usikker hvor lurt det er å gå rett på dem uten videre, men anbefaler dem uansett siden jeg alltid storkoser meg med dem selv. Odins Tipple (Er vel egentlig ikke en stout, men er sabla god og min favoritt fra HB) Midtfyns Bryghus Imperial Stout (Virkelig fyldig og rund stout som smaker fatlagret) Brewdog Paradox Jura (Stouten som har alt. Nok sagt. Min stoutfavoritt nr.1 for øyeblikket) Brewdog Tokyo (Tungvekter på 19% som begynner å bevege seg inn på portvinsområdet) Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Brewdog Paradox Jura (Stouten som har alt. Nok sagt. Min stoutfavoritt nr.1 for øyeblikket) Dette kan ikke bli understreket nok. Endret 17. januar 2013 av Lycantrophe Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Håhå, 300kr literen for Jura! Det var ikke småtterier Hvis den er veldig heftig sammenlignet med Dark Force og Nøgne Ø Imperial Stout er det kanskje lurt at jeg venter litt, la ganen bli mer kjent med smaken. Jeg skal i hvert fall prøve den en dag, så blir vel å legge inn en bestilling på den også siden det ser ut til at jeg uansett må bestille Odins Tipple. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Kjøpe en sånn til bursdagen til søster vel, har alt kjøpt en dyr Champagne, men blir vel til at vi drikker mikrobrygg og hjemmebrygg og litt single malt... Champisen kan hun jo ha for seg selv... Lenke til kommentar
John-B Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Er det noen som vet om noen butikker i Bergensområdet som selger Lervig Hoppy Joe? Endret 18. januar 2013 av John-B Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Sitter med en NØ Two Captains. Absolutt en god IPA, men jeg synes det ble litt vel mye bitterhumle og savner litt mer floral karakter på aromahumlen. Terningkast 4 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Er det noen som vet om noen butikker i Bergensområdet som selger Lervig Hoppy Joe? Meny har den inne i blant. Samme med Lerøy på Galleriet. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Er det noen som vet om noen butikker i Bergensområdet som selger Lervig Hoppy Joe? Matkroken i Nattlandsveien ved mannsverk bussgarasje. Sikkert ica på Måseskjæret også. Lenke til kommentar
barkebrød Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Noen som vet om en butikk i Trondheim sentrum der de selger Pilsner Urquell på glassflaske? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Meny og rema har det sikkert. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Meny butikken på Østfoldhallen har Lervig ølene og også Hoppy Joe, veldig god. Minner litt om Brewdogs Alpha Dog red ale, bortsett fra at Lervigs er mye bedre og mørkere med fint skum. Endret 19. januar 2013 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Noen som vet om en butikk i Trondheim sentrum der de selger Pilsner Urquell på glassflaske? Hvorfor på glassflaske? Dette er absolutt ingen kvalitetsgaranti. Snarere tvert imot om den har stått en stund i butikken. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 For dem som ikke har fått det med seg: Ølportalen er åpnet. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Det hjemmebrygget jeg brygger fra humlet ekstraktsett er mye bedre enn Både Ladegaard, Hansa/Waldemars eller Aas Pale Ale. Det er bare å kjøpe ølsett og utstyr fra nett eller Europris ... Hovedoppslaget på Ølportalen i dag er om hjemmebrygging. http://olportalen.no/2013/01/23/brygge-ol-selv/ 1 Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Skal drikkes til mat ja Tingen er at det er folk i familen som liker Rignes og Corona Edit: Blir koldtbord I så tilfelle anbefaler jeg en liten selskapslek som vi kan kalle blindtest. Plukk minst en av de foretrukne ølene og legg til et par andre. Den kan fort få enkelte til å sperre øynene opp. Poenget er ikke at alle nødvendigvis må drikke håndbrygget øl, men at mange ikke har et langt sterkere forhold til merke enn til smak og dermed ikke nødvendigvis drikker det de liker best. Endret 23. januar 2013 av StoreMyen 2 Lenke til kommentar
AlfaBjarne Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Det finnes mange gode hjemmebryggde øl! Men de kan nok ikke kjøpes! Man få bli invitert eller brygge sjøl! Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Går det å ta inngangspenger på et vors/fest. For så å servere et visst antall øl gratis? En slags indirekte betaling. Endret 23. januar 2013 av kmatis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå