Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er fordelene og ulempene til begge to? Har kanskje tenkt å prøve ut den Ale-en, men vil liksom ikke sitte der med vond øl.

Tror ikke du vil synes at noen av dem er spesielt vonde. Fellesfaktoren for dem begge er at de smaker veldig lite. Guinness smaker litt "brent" i forhold til Newcastle som smaker litt mer "karamellaktig".
Lenke til kommentar

Hva er fordelene og ulempene til begge to? Har kanskje tenkt å prøve ut den Ale-en, men vil liksom ikke sitte der med vond øl.

 

Guiness er mørkere, men veldig mild til å være en stout... Newcastle er ganske søt. Begge er rimelig tynne i smaken.

 

Jeg foretrekker Nøgne Ø Brown Ale som fås kjøpt på Meny føre feks Newcastle Brown Ale.

 

Men på Pub med fat synes jeg Newcastle/Guiness på fat er et ganske greit tilbud ved siden av pils..

 

Yggdrasil er et utrolig bra øl. Vet ikke om det er utsolgt. Et annet øl fra Mack sitt mikrobryggeri, er Judas Yeast, som er helt fabelagtig.

 

Yggdrasil??? Er ikke det en akevitt fra Ægir? Eller er det flere med samme navn?

Lenke til kommentar

Guiness er mørkere, men veldig mild til å være en stout... Newcastle er ganske søt. Begge er rimelig tynne i smaken.

 

Jeg foretrekker Nøgne Ø Brown Ale som fås kjøpt på Meny føre feks Newcastle Brown Ale.

 

Men på Pub med fat synes jeg Newcastle/Guiness på fat er et ganske greit tilbud ved siden av pils..

 

 

 

Yggdrasil??? Er ikke det en akevitt fra Ægir? Eller er det flere med samme navn?

JA, Ægir har en akevitt med navnet. Og i Norrøn mytologi, er det verdenstreet. Så navnet er ikke et nytt fenomen. :) Endret av Vidar Pedersen
Lenke til kommentar

Prøvde forresten et nytt øl fra Mack: Yggdrasil.

Veldig godt!

 

Ai! Det der så interessant ut. Hvor kjøpte du det? Er det poløl eller holder det butikkstyrke?

 

Synes det er bra at makrobryggeriene prøver seg på litt alternative greier. De kan hvis de bare vil, noe Ringnes Julebokk er et lysende eksempel på. Kjøpte en kasse av dette i år også, gitt.

Lenke til kommentar

Ai! Det der så interessant ut. Hvor kjøpte du det? Er det poløl eller holder det butikkstyrke?

 

Synes det er bra at makrobryggeriene prøver seg på litt alternative greier. De kan hvis de bare vil, noe Ringnes Julebokk er et lysende eksempel på. Kjøpte en kasse av dette i år også, gitt.

Du kan bestille det fra Kjeller 5 i Tromsø. Det er et klasse d øl.
Lenke til kommentar

Hva smaker best av Guiness og Newcastle Brown Ale? Hvordan smaker den sist nevnte? Er den god?

 

Newcastle er en "brown ale" og Guinnes er en stout. Begge smaker helt greitt, men Guinness er selvsagt mer brent og tung i smaken. Men dersom man sammenligner dem mot ordentlige brown ales og ordentlige stouts, så er fellesnevneren at de smaker tynt, søtt og vassent. Jeg vil anbefale Nøgne Ø Brun, samt Aas Gourmet Stout for å finne ut hvordan det skal smake med disse øltypene i butikkstyrke. Men man må opp i polstyrke for å få ordentlige varer da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres veldig rart ut. Har ikke vært borti noe utested som kan videreselge alkohol til privatkunder på en slik måte. Mistenker sterkt at eneste måten å få tak i disse bryggene på er å møte opp på "Kjeller 5" og konsumere dem på stedet.

Kjeller 5 er en butikk som tilhører Mack. Såååå jeg tror neppe du får konsumere dem der :) Men, det kan du gjøre på Ølhallen ved siden av. Jeg vet at Ludwig Mack Brygghus er på facebookhttps://www.facebook.com/ludwigmackbrygghus, men jeg tror ikke man kan bestille øl der. Endret av Vidar Pedersen
Lenke til kommentar

Kjeller 5 er en butikk som tilhører Mack. Såååå jeg tror neppe du får konsumere dem der :) Men, det kan du gjøre på Ølhallen ved siden av. Jeg vet at Ludwig Mack Brygghus er på facebookhttps://www.facebook...wigmackbrygghus, men jeg tror ikke man kan bestille øl der.

Ah, ok. Så nå at du skrev "klasse d" tidligere så det forklarer jo litt. Jeg gikk utifra at disse ølene var litt kraftigere saker enn bare vanlig butikkøl, og dersom "Kjeller 5" er et ølutsalg og ikke et utested blir det enda mer klart. :) For min egen del så ble det heldigvis ikke så interessant lenger da jeg skjønte at det var "butikkøl" så nå slipper jeg å irritere meg over at jeg gikk glipp av noe. :)
Lenke til kommentar

Ah, ok. Så nå at du skrev "klasse d" tidligere så det forklarer jo litt. Jeg gikk utifra at disse ølene var litt kraftigere saker enn bare vanlig butikkøl, og dersom "Kjeller 5" er et ølutsalg og ikke et utested blir det enda mer klart. :) For min egen del så ble det heldigvis ikke så interessant lenger da jeg skjønte at det var "butikkøl" så nå slipper jeg å irritere meg over at jeg gikk glipp av noe. :)

Vel, du har gått glipp av noe. :)
Lenke til kommentar

Kan man? Jeg finner i hvert fall ikke nettsida til denne plassen.

 

Jeg fant ikke, men jeg misforsto nok posteren som nevnte det.

 

Høres veldig rart ut. Har ikke vært borti noe utested som kan videreselge alkohol til privatkunder på en slik måte. Mistenker sterkt at eneste måten å få tak i disse bryggene på er å møte opp på "Kjeller 5" og konsumere dem på stedet.

 

Mistenker at du har nesten rett. De gangene jeg har vært i Tromsø nylig har ikke butikken vært åpen, men ølhallen er jo fin da. Selv om de ikke har mikrobryggene der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...