Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joa, klar over det, men det er så krøkkete å si "Jeg regner med at de andre polene med større eller mindre utvalg av disse produktene også har fått"..

 

Ellers var det en del flasker igjen da jeg var der i ett-tiden.

 

og jeg kan gjerne innrømme at jeg hadde glemt polets eksperiment med flere semi-spesial-butikker da jeg skrev det første svaret.

Lenke til kommentar

Polet på Kvadrat i Sandnes er visst også igang som spesialpol nå. (Ref. artikkel i Rogalands avis eller Stavanger Aftenblad. Husker ikke hvilken)

Spesialpol som i "Vin Spesialpol". Oss simple arbeidere som fortsatt nøyer oss med øl må nok fortsatt ta til takke med Vika eller Valken.
Lenke til kommentar

Spesialpol som i "Vin Spesialpol". Oss simple arbeidere som fortsatt nøyer oss med øl må nok fortsatt ta til takke med Vika eller Valken.

 

Vi er i alle fall en voksende gruppe.

I år er første gang øl står for over 1% av omsetningen (målt i liter) i alle årets 10 første måneder.

De to siste er noe for seg selv og står alene for ca. 50% av ølomsetningen gjennom året.

 

http://storemy.wordp...r-oktober-2012/

Endret av StoreMyen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke noe forbud mot alkofritt eller lettøl. Har testet ut diverse slike øl selv med tiden men har aldri funnet noe som egentlig er verdt å drikke flere ganger. Det som har fungert best for meg så langt er "Nanny State" fra Brewdog. Det er veldig humlet slik at det dekker over mye av manglene i et slikt øl på en bedre måte enn de fleste andre gjør,

Lenke til kommentar

Min alkoholfrie øl favoritt er vell Vørterøl, men hvis jeg skal ha en øltype som liksom smaker øl så hadde det vell blitt Aass Uten og Calberg non alcoholic. Ellers så syntes jeg at seidel har en mild og forfriskende smak hvis den serveres kald :) Claustaler syntes jeg er noe dritt, men munkholm fungerer vell som en reserveøl for meg.

 

Det finnes jo en rekke andre litt mindre kjente alkoholfrie øltyper som bayer og f eks Champotia. Bayer er vell noe tyske greier og Champotia er alkoholfritt spansk øl. Brent Chlaustaler øl på slik metall boks er ikke noe for meg. Jeg syntes at den smaker mere mugg enn øl. En annen ting er at det er umulig å smake forskjell på Sommer munkholm og vanlig munkholm.

 

En øl som er helt for seg selv er denne pilsher null %. Smaker nesten som pils, men kanskje litt forskjellig smak på de to. Pilsner null % drikker jeg bare på nyttårsaften for å ha noe ekstra å glede meg til :)

Lenke til kommentar

Vørterøl er vel strengt tatt ikke et øl da det aldri har vært gjæret :p

Men for de som er interesserte i alkofrie øl så bør dette være av interesse:

Ølhandleriet vil du finne på mesaninen med utsikt over hele hallen. Vi vil tilby over 200 ulike norske og internasjonale ølmerker under 4,7 %, og vi satser på å ha norges største utvalg av alkoholfritt øl.
http://www.ivulkan.no/olhandleriet
Lenke til kommentar

Er veldig mange juleøl som mangler fra polets nettsider. Vet noen om det er sannsynlig å finne Haandbryggeriet Nissefar på et kategori 3 pol? Nærmere bestemt Bø i Telemark.

 

I Sarpsborg så er all julespesialøl utsolgt, kanskje de har noe mer i Fredrikstad, men jeg tviler. Juleølet er snart utsolgt overalt.Spesielt Haandbryggeriet har gått ut og sagt at de har produsert så mye at det skal være mulig å få tak i helt frem til jul.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...