Bjerknez Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg regner med det er noen ØL-entusiaster her, så jeg spør rett ut: Jeg er ute etter en såkalt "juleøl" som ikke er for mørk og smaker småkaker og heller ikke for lys og smaker lite. Jeg vil ha noe midt i mellom som er god å drikke til julemat og ellers ut over kvelden. Alkoholprosenten bør ikke være høyere enn rundt 6.5%, for det synes jeg ikke er godt. Alt av poløl/butikkøl etc. er aktuelt. For å ta et eksempel, så likte jeg ikke "Nøgne Underlig Jul" som jeg drakk sist jul. Denne var litt for mørk og tykk og smakte litt "rart". Vil ha en fyldig ØL som kan drikkes til både mat og ellers ut over kvelden uten at man føler seg mett på sikt. Noen ideer? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Ægir - Ýlir. Akkurat det du ser etter. Endret 23. november 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Da har jeg hatt en julemiddag sammen med gode venner for å feire bursdagen min. Det var full ribbemiddag med multekrem og kake til dessert. Meget kraftig mat. En øl som passet perfekt til juleribba var Lervigs Juleøl. Meget god kombinasjon. Prøvde også Borg juleøl polstyrke og Nørrebro bryghus julebryg. Borg var ordinær og litt kjedelig, Nørrebro var helt forferdelig, styr for all del unna. Det smakte dårlig Ingefærøl-brus, helt elendig billig smak. Helte ut halvparten. Men Lervigs Juleøl blir min juleøl til ribbe. Den passet perfekt etter min mening, og helt enig med øleksperten i så måte. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Ægir - Ýlir. Akkurat det du ser etter. Njahh, som jeg sa på juleølsmaking ikveld: Hvorfor skal skal norsk all øl alltid ha røykmalt med bare fordi det er juleøl? Odins Tipple er syvende far i huset og knuser resten av barna. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Njahh, som jeg sa på juleølsmaking ikveld: Hvorfor skal skal norsk all øl alltid ha røykmalt med bare fordi det er juleøl? Odins Tipple er syvende far i huset og knuser resten av barna. Ble det smakt på mye ØL i i kveld eller? Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Ble det smakt på mye ØL i i kveld eller? Tenkte akkurat det samme Endret 24. november 2012 av Sending! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Ble det smakt på mye ØL i i kveld eller? Njahh, sånn passe, og nok nok. Hva med deg? 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Ble ikke noe ØL på meg gitt Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Smakte Ylir ikveld. Smakte fortreffelig. Masse krydder og maltsødme. Nydelig. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Smakte Ylir ikveld. Smakte fortreffelig. Masse krydder og maltsødme. Nydelig. Prøvde det også til Svineribbe samme kveld. Jeg synes det var en litt fin bitterhet i den ølen også, slik at den passet udmerket sammen med grisen... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Prøvde det også til Svineribbe samme kveld. Jeg synes det var en litt fin bitterhet i den ølen også, slik at den passet udmerket sammen med grisen... Ja, enig... det var en surhet eller bitterhet i ølen, søsteren min også påpekte det. 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Vika har fått inn Special Holiday Ale, de begynner å selge det i morgen. De har fått inn 480 flasker, så man bør nok ikke vente for lenge, mange hadde spurt etter det. Jeg regner med at de andre spesialpolene også har fått. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Aas Juleøl var ikke værst altså... drikker den nå... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Ægir Ylir er fantastisk. Passer nok bedre med julegrøten og desserten, enn med julematen. Eventuelt med et Nidar Gullbrød, slik jeg nyter det nå Det er litt for søtlig til mat, men langt fra "for tungt". Litt fruktig. Til julematen er Ringnes juleøl (den blå på polet) kanskje min favoritt. Aass juleøl var også ganske OK. Drakk den tidligere i kveld. Endret 30. november 2012 av Andreasfe Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Vika har fått inn Special Holiday Ale, de begynner å selge det i morgen. De har fått inn 480 flasker, så man bør nok ikke vente for lenge, mange hadde spurt etter det. Jeg regner med at de andre spesialpolene også har fått. Ikke "de andre" "det andre" Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Ægir Ylir er fantastisk. Passer nok bedre med julegrøten og desserten, enn med julematen. Eventuelt med et Nidar Gullbrød, slik jeg nyter det nå Det er litt for søtlig til mat, men langt fra "for tungt". Litt fruktig. Hmm, jeg drakk denne for noen uker siden og den gikk rett i glemmeboka. Syntes den var kjedelig, svak og anonym slik deres forrige Juleøl "Skumring" også fremstår. Mener å huske at det var noe røykmalt der som brakte den litt frem fra fullstendig å bli borte i mengden, men oppfattet det uansett ikke som positivt. Men ser at mange er entusiastiske ovenfor denne så jeg skal gi den en sjanse til under litt mer "ryddige omstendigheter". Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Ikke "de andre" "det andre" Polet på Kvadrat i Sandnes er visst også igang som spesialpol nå. (Ref. artikkel i Rogalands avis eller Stavanger Aftenblad. Husker ikke hvilken) Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Polet på Kvadrat i Sandnes er visst også igang som spesialpol nå. (Ref. artikkel i Rogalands avis eller Stavanger Aftenblad. Husker ikke hvilken) Eller sjekk på polets nettsider. Ser ut som om det blir noe redusert utvalg sammenlignet med Valken/Vika, men dette er jo en "testperiode". http://www.vinmonopolet.no/artikkel/om-vinmonopolet/spesialbutikker/testperiode-for-utvidet-distribusjon-av-spesialprodukter Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Enkelte andre pol får "et utvalg av disse produktene", men blir ikke spesialpol i ordets rette forstand. http://www.vinmonopolet.no/artikkel?id=cms&key=236197 Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Kjøpte noen flasker Special Holiday Ale på Valken i dag, de hadde nærmere 100 flasker stående. Blir nok ikke smakt før nærmere jul dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå