Vice Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Jeg så denne listen i for noen dager siden og da jeg så Vinmonopolets egen liste som de la ut først igår, så kan det virke som om store deler av "den lange listen" er øl som kun havner på Vika/Valken. Polets egen liste inneholder jo bare drøyt halvparten. Ca 30stk mot ca. 50stk. Endret 27. oktober 2012 av Vice Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Jeg har ganske mye NØ God Jul stående fra i fjor og forfjor, jeg tror julen 2013 og 2014 er dekket, så jeg tror jeg dropper NØ God Jul i år. Kinn Julefred og Tomasmesse, Ringnes Imperial Polaris, Lervig og noe Berentsen blir det i hvert fall. Får vel sprette en Stellinger Divum '11 snart og se hvordan den har utviklet seg og om '12 er verdt å kjøpe inn. Må bare finne noen å dele den med, en halv liter 19% er litt mye å ta alene.. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Hardcore Høst har dukket opp på polene igjen da? Gode ting. Har du smakt Hardcore IPA og i så fall, er det samme øl? Det var iallefall godt, var nesten for klart gjennomskinn. Har smakt Hardcore IPA, men klarte ikke å huske forskjellene da det er for lenge siden jeg smakte det. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Jeg så denne listen i for noen dager siden og da jeg så Vinmonopolets egen liste som de la ut først igår, så kan det virke som om store deler av "den lange listen" er øl som kun havner på Vika/Valken. Polets egen liste inneholder jo bare drøyt halvparten. Ca 30stk mot ca. 50stk. Jeg blir så glad for at jeg jobber tre minutter unna polet i Valkendorfsgate når folk sier sånt. 1 Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Hardcore Høst har dukket opp på polene igjen da? Gode ting. Har du smakt Hardcore IPA og i så fall, er det samme øl? Det meste tyder på det. Alkoholinnholdet er det samme og vi kjenner trikset med Alice/Høst Porter. 1 Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Ser ut som om lommeboken kan gå på en smell her også, sånn jeg har tenkt blir det en 6-700 kr i jule-øl. Alltid like spennende med tilgjengelighet da, gjorde Brukte vel nærmere to lapper på superslippet på Valken i høst, så det blir mye penger på godt øl. Har jo som nevnt tidligere mye hjemmebrygget juleøl stående, men jeg føler jeg ikke klarer å la være å kjøpe årets juleøl på tross av dette. Endret 29. oktober 2012 av Xtra Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Fikk smake på en ett år gammel Mack Jule-Porter. Har aldri vært solgt i butikk pga noen komplikasjoner under flasking av ølet. Så tusenvis av liter ble skylt ut i havet. Bare en liten andel ble tatt vare på. Utrolig god. Endret 29. oktober 2012 av kmatis Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Portere som har stått ett år er nesten alltid suverene i smaken. Det er nesten helligbrøde for meg å drikke mørkt og sterkt øl når det er ferskt. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) I tillegg til store mengder juleøl hadde Vika masse øl fra Amager og Toccalmatto. Går ut i fra at de kommer på Valken også. De som må smake på alt går trange økonomiske tider i møte... Endret 29. oktober 2012 av Kaaz 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Hva ble høydepunktene dine som du plukket med? Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Hva ble høydepunktene dine som du plukket med? 3 stk. Haandbryggeriet Bestefar 3 stk Hornbeer Julehumle Haandbryggeriet Nissemor og Nissefar Berentsens Stelliger Divum Berentsens Julefnugg Berentsens Jule Avec Kinn Tomasmesse Haanbryggeriet Sundvolden Porter Pluss fire Amager: Hr. Fredriksen, IPA. og en belgisk og en dipa fra Sinners-serien. Hadde tenkt å kjøpe Fanø Julebrygg, Ringnes Polaris, Lervigs Jul, Laade Gaards Juleøl, Gouden Carolus Christmas og Baladin Nöel, men de fant jeg ikke. Ikke er de tilgjengelig på nett ennå heller. Hadde lyst til å kjøpe to Stelliger Divum for lagring, men den var så jævlig dyr at det ble med den ene. Skal la den stå i to eller tre år. Synes den er for søt fersk. 1 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Det meste tyder på det. Alkoholinnholdet er det samme og vi kjenner trikset med Alice/Høst Porter. Godt mulig. Jeg ser forøvrig at i denne versjonen betyr ikke IPA India Pale Ale men Imperial Pale Ale. Er litt usikker på den, gitt... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Kjenner jeg er irritert for at obligatorisk seminar forhindrer meg fra å gå på polet og finne noe nytt å smake på. Satser på at det ikke er et faresignal eller noe. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Hadde tenkt å kjøpe Fanø Julebrygg, Ringnes Polaris, Lervigs Jul, Laade Gaards Juleøl, Gouden Carolus Christmas og Baladin Nöel, men de fant jeg ikke. Ikke er de tilgjengelig på nett ennå heller. Hadde lyst til å kjøpe to Stelliger Divum for lagring, men den var så jævlig dyr at det ble med den ene. Skal la den stå i to eller tre år. Synes den er for søt fersk. Lervig hadde visst blitt kansellert ifølge personalet. Var generelt endel rot med leveringene følte jeg. Gouden Carolus skulle visst komme etterhvert.. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Kaaz: Takker for en liten heads-up om nytt øl på Valken/Vika. Tok med med følgende fra polet på Bergen Storsenter av juleøl: Haandbryggeriet Bestemor (Bestefar/Nissefar kommer visst senere, de tenker jeg å plukke med meg) Nøgne Ø Underlig Jul (2012) Berentsen Julefnugg og Jule-avec Vurderte også NØ God Jul, men så at det var 2011-utgaven... er alt NØ GJ brygget i 2011 eller er det fjorårets NØ GJ? Ellers så tok jeg med en liten Stone Imperial Russian Stout nå i kveld. Det er klart en solid IS men fantastisk er den ikke. Greit å ha prøvd. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Like greit å plukke med seg '11-utgaven, den bør jo uansett lagres litt. 1 Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Jeg har foreløpig tatt med følgende hjem fra Vinmonopolet. Haandbryggeriet Bestefar x 2 Haandbryggeriet Nissemor Nøgne Ø Underlig Jul Nøgne Ø God Jul Kinn Tomasmesse Atna Julenisjeøl Ægir Ylir Corsendonk Christmas Ale Gauloise Christmas Beer Rise Jule Ale Foreløpig ikke funnet Haandbryggeriets Nissefar, etter å ha vært innom 4 utsalg, så letingen fortsetter. Kan tipse om at Sandaker Vinmonopol hadde 3 kasser (á 10-12 flasker) i dag 45 min. før stengetid, dersom noen er på leting. Tips om Nissefar mottas med takk. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Da var nyhetene for november ute på vinmonopolet sine nettsider. Blir nesten litt for mye godsaker for tiden med mye rester fra superslippet på Valken + nyheter, juleølslipp og nå også nyheter i november. Tenker å prioritere noen få av disse som bl. a. NØ/Terrapin Imperial Rye Porter. (link til "nyheter november" på polets sider) http://www.vinmonopolet.no/artikkel/om-vinmonopolet/nyheter-i-september--235889 Øl i basis-, parti og testutvalget: Bockor Cuvée des Jacobins Rouge Belgia Lambic-dalen 48,60 0,33 Tilquin Oude Gueuze À l'ancienne 2010 Belgia Lambic-dalen 115,00 0,75 Søbogaard Guld Svinet Danmark 79,90 0,50 Hornbeer Caribbean Rumstout Danmark 88,60 0,50 Hornbeer The Fundamental Blackhorn Danmark 93,60 0,50 Nøgne Ø Imperial Rye Porter Norge 79,90 0,50 BrewDog Hard Høst IPA Øl i spesialutvalget: Ugly Duck Hopfest IPA Danmark 59,90 0,33 Ugly Duck Brewing Co. Ugly Duck IPA Simcoe & Chinook Danmark 57,00 0,33 Ugly Duck Brewing Co. Ugly Duck Imperial Vanilla Coffee Porter Danmark 66,00 0,33 Ugly Duck Brewing Co. Fanø Bryghus Vestkyst IPA Danmark 69,90 0,50 Fanø Bryghus Coisbo Easter Ale Danmark 74,90 0,50 Coisbo Coisbo Queens Desire Danmark 69,90 0,50 Coisbo Coisbo Brooklyn Fall Danmark 73,90 0,50 Coisbo Astoria Black Danmark 75,90 0,50 Coisbo Coisbo Urban Haze Danmark 70,90 0,50 Coisbo Coisbo Harlem Brown Danmark 70,90 0,50 Coisbo Coisbo Manhattan Dawn Danmark 73,90 0,50 Coisbo Berentsens Bombay India Pale Ale Norge 65,50 0,50 Berentsens BrewDog Paradox Jura Imperial Stout Skottland 100,40 0,33 Brewdog Brewery Boulevard Pale Ale USA 40,00 0,36 Boulevard Brewing Co. Boulevard Single-Wide IPA USA 40,00 0,36 Boulevard Brewing Co. Boulevard Tank 7 Farmhouse Ale Smokestack Series USA 140,00 0,75 Boulevard Brewing Co. Boulevard Sixth Glass Quadrupel Ale Smokestack Series USA 150,00 0,75 Boulevard Brewing Co. Boulevard Double-Wide IPA Smokestack Series Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Stikker til Dublin i neste uke. Noen anbefalte puber eller øl? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Vel, ingen anbefaling, men heller en advarsel: Styr unna Temple Bar og det området. Bare turister og høye priser. Irer er dog generelt veldig åpne og gjestmilde, så spør etter anbefalinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå