Xtra Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Det endte godt med polet, selv om jeg fikk Fullers 1845 i stedet for Fullers London Porter (polversjon) da 1845 var en solid ale. I tillegg prøvde jeg meg på India Pale Lager i kveld og må si meg enig med Vice, mtp. at den var mer besk enn bitter, og falt ikke noe særlig i smak her. Haandbryggeriet Fatlagret Porter (tidligere Akevitt Porter) var også en trivelig liten sak. Solid porter, med et fint preg av fatlagringen (på akevitt-fat) som ikke blir for skarpt, men heller gir ølet noe ekstra "dybde". Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Tenkte meg ned på polet en tur idag. Er glad i IPA, men drikker det meste. Dette er en av favorittene: http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/overgjeret/danmark/rise-premium-india-pale-ale/sku-8031102 Noen som har noen anbefalinger? Har det kommet inn noe nytt i det siste som man bør prøve? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Tenkte meg ned på polet en tur idag. Er glad i IPA, men drikker det meste. Dette er en av favorittene: http://www.vinmonopo...ale/sku-8031102 Noen som har noen anbefalinger? Har det kommet inn noe nytt i det siste som man bør prøve? Rise er etter min mening en litt for lett IPA om du vil bevege deg et stykke mot litt mer smak kan du prøve Ægir India Pale Ale og Nørne Ø IPA. Om dette blir litt "i meste laget" bør du heller teste ut engelske IPAer. Om du vil ta det et steg videre kan du vurderer Nøgne Ø #500 eller en black IPA fra Hornbeer eller Midtfyns. 2 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Støtter opp under #500, meget godt øl. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Kjøpte litt forskjellig på polet igår. Fikk bare smakt på en av de til lutefisken igår. God hveteøl. http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/overgjeret/tyskland/tucher-helles-hefe-weizen/sku-9912402 Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Nøgne Ø Python Pilner var interessant, men ikke noen fantastisk øl akkurat. Stone Old Guardian Barley Wine var derimot en solid barleywine, som ikke var for søt. Anbefales dersom man har muligheten til å stikke innom Valken/Vika (Valken hadde flere igjen). Endret 23. oktober 2012 av Xtra Lenke til kommentar
barkebrød Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Noen bra ølsteder i Kiel? Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Prøvde et Indisk øl fra Rimi, Shakra. Veldig godt. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Ønsker å bestille en del ting til et svensk pol (fra andre svenske pol), men uten svensk personnummer får jeg ikke registrert meg på Systembolaget.se. Det er ~2 uker til jeg skal dra. Hvordan går jeg frem for å få shippet var dit? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Ønsker å bestille en del ting til et svensk pol (fra andre svenske pol), men uten svensk personnummer får jeg ikke registrert meg på Systembolaget.se. Det er ~2 uker til jeg skal dra. Hvordan går jeg frem for å få shippet var dit? Dersom du kontakter kundeservice og forklarer situasjonen fikser de en konto for deg. Jeg fikk det samme dagen jeg kontaktet de. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Ønsker å bestille en del ting til et svensk pol (fra andre svenske pol), men uten svensk personnummer får jeg ikke registrert meg på Systembolaget.se. Det er ~2 uker til jeg skal dra. Hvordan går jeg frem for å få shippet var dit? Du kan sende en mail til kundeservice på Systembolaget. Forklar at du er norsk så fikser de konto for deg uten at du trenger å regge noe svenskt personnummer. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Sendte mail for to dager siden og har ennå ikke hørt noe. På tide å sende en til, skjønner jeg. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Rart. Gikk relativt raskt for min del også. Tror jeg hadde svar neste dag. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Sendte ny nå, rapporterer tilbake. Tips til hva jeg skal ta med? Blir vel et par kasser, hvertfall. Edit: og et kvotespørsmål. Gitt at jeg forenklet fortoller alt ølet, kan jeg fortsatt ha med vin på tollfri kvote? Endret 25. oktober 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Det er vel bare å sjekke sidene deres i ro og mak, men vær oppmerksom på at det er fortsatt litt begrenset hva du faktisk kan bestille på nett. Om du skal ha fra hele utvalget må du dessverre ringe inn for å bestille. Noe som også er litt synd er at store deler av det som er interessant kun selges i kassekolli. Så den kan være lurt å få med deg noen som ikke bruker alkokvoten sin på Sverigeturen Peersonlig pleier jeg å kjøpe en kasse med "Gulden Draak" pluss litt diverse. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Har planer om å handle for to, så må nok fortolle uansett. Er 20,-/l, så er fortsatt en del å hente. Pluss utvalg. Endret 25. oktober 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Da kan jeg opplyse om at Systembolaget har laget en konto til meg. Tok ca. et halvt døgn (fra den andre mailen. Mulig jeg gjorde noe feil første gangen). Bra stemning. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Koser meg med hjemmebrygg. Fikk også tak i Brewdogs usmakte Hardcore Høst IPA på hele 9, et eller annet prosent. Ganske grei pris for så sterkt brygg, ellers rev jeg med meg en Nøgne Ø Imperial Stout også siden det er lenge siden jeg har smakt den. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Hardcore Høst har dukket opp på polene igjen da? Gode ting. Har du smakt Hardcore IPA og i så fall, er det samme øl? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Jule-ølet er i butikk den 29. november (optimalt sett) og listen finner dere på Høyt Skums nettside. http://hoytskum.com/...mplette-listen/ Linker direkte til bilde også, satser på at det går greit for bloggeren selv. Har dere allerede noen tanker om hva dere skal ta med dere? Jeg vet jeg tar med meg NØ God Jul/Underlig Jul, samt de tre variantene fra HB og Ringnes Imperial Polaris, men utenom dette er jeg litt usikker. Endret 27. oktober 2012 av Xtra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå