the_last_nick_left Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Men den er da virkelig bare på spesialpolene? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Spørs nå om den er der og. Men det kan være du er heldig og snubler over den. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Hvis du godtar at ølet er blitt destillert og lagret på tønner, så fins det fantastisk mye med røyksmak. Men da heter det riktignok whisky. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Røyk uten ild hadde han jeg snakket med i går ikke hørt om engang, angrer på at jeg ikke kjøpte inn flere flakser med Holy smoke når jeg kommer over det på polet i Bodø. @Robert: Er forsåvitt derfra jeg fikk lysten på røykøl, Men har fortsatt til gode å klare å rettferdiggjøre prisen på en whiskyflakse i forhold til forbruktet mitt. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Tips til øl med røyksmak? Det eneste jeg kunne finne på polet i bankkvartalet (trondheim) var Hesjeøl og Norwegian Wood fra Haandbryggeriet. Har bare fått smakt på førstnevnte og det var skuffende i forhold til hva han på polet lovet med tanke på røyksmak/lukt. Norwegian Wood er et av mine favorittøl, synes det balanserer de forskjellige smakskomponentene (bl.a. røykpreget) veldig godt. Men hvis du er ute etter et skikkelig, rent røykøl, så er vel ikke NW helt der oppe. Ellers er vel Brewdog Paradox Jura fortsatt å få - en imperial stout på 15 % som har et visst røykpreg grunnet lagring på nettopp whiskyfat. Dette er vel heller ikke et konvensjonelt røykøl, men jeg anbefaler det uansett. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 @Robert: Er forsåvitt derfra jeg fikk lysten på røykøl, Men har fortsatt til gode å klare å rettferdiggjøre prisen på en whiskyflakse i forhold til forbruktet mitt. Smokehead til 450 kroner på polet er et knallkjøp. I forhold til alkoholprosentet tilsvarer den 37 kroner per halvliter med 4,5%, så i forhold til godt øl er det slett ikke dyrt. Whiskyen kan absolutt anbefales, er helt på høyde med Ardbeg 10 som koster 80 kroner mer. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Hvis du godtar at ølet er blitt destillert og lagret på tønner, så fins det fantastisk mye med røyksmak. Men da heter det riktignok whisky. Da er det billigere å ha Liquid Smoke i ølet 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Tråden døde litt ut her nå Men her er mitt bidrag:"Lost Dog" er så utrolig skuffende at jeg blir bare trist når jeg tenker(og smaker) på den. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 (endret) Men Paradox leverer også gang nummer to! Drakk forøvrig Midtfyns stout i dag. Den smaker sjokolademelk. Virkelig. Endret 28. september 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
ppplll Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Hvor lenge holder f.eks en boks med dahls. Hvor lenge etter at ølet har gått ut på dato kan du drikke det. Altså at det smaker godt? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Øyeblikket det blir produsert. Jeg vet det høres hipster ut, men Dahls er et (av få) øl jeg overhodet ikke klarer å drikke. Endret 30. september 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
ppplll Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 ikke det som var poenget mitt. Ta nå da hvilket som helst øl du får kjøpt i butikk da. Hvor lenge holder en boks med øl Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 ikke det som var poenget mitt. Ta nå da hvilket som helst øl du får kjøpt i butikk da. Hvor lenge holder en boks med øl Det står på den, men den kan drikkes etter denne datoen selv om en da må påregne forringelse i lukt og smak. Des bedre lagring des bedre varighet. Mørkt og kjølig gjelder. Butikken er et av de verste stedene å lagre øl. Lenke til kommentar
ppplll Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Har sikkert 18 bokser øl stående på kvisten, er kaldt om vinteren men veldig varmt om sommeren. Noen er gådd 2 år over dato. Har du eller noen andre peiling på egentlig hvor lenge de holder seg. At ølet fortsatt smaker godt. Er jo egentlig bare å åpne å smake. Men jaja:) Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Skulle til og si det, det er jo bare å prøve. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Om de har stått i romtemperatur i lange perioder, kan du nok bare glemme å få noe særlig bra ut av dem etter datoen som står på. De fleste butikkøl holder seg ikke særlig bra utover påstemplet dato, selv når de har blitt oppbevart kaldt. (Og når det gjelder bokser så spiller det selvsagt ikke noe rolle om de blir oppbevart mørkt eller ikke) Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Det er selvsagt hvor mørkt ølet oppevares som betyr noe og boksen hjelper godt til her. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Noen som vet hvor man får kjøpt dette? http://www.drikkekultur.com/heineken-leveres-med-glass-for-hjemme-fryseren/ Lenke til kommentar
master air Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Noen som har tenkt seg til mathallen i dag eller en av de nærmeste dagene? http://www.mathallenoslo.no/hva-skjer/vulkan-olfestival Skulle gjerne vært der selv, men er stuck i Bergen pga eksamner. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Jahh..Du går ikke glipp av noe.. Det er ikke snakk om å markedsføre seg selv og vise det beste du har. Det er bare snakk om å selge det du har til en mest mulig dyr pris. "Vulkan ølfestival" kan du(ikke personlig ment) rett og slett bare stappe opp i ræva. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå