StoreMyen Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Var en tur til London for ikke så lenge siden. I den forbindelse laget jeg et kart over hva som regnes som det beste ølsteden utfra rankingen på Ratebeer. Mulig dette også er av interesse for andre. Link Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Det er det. Har du noen favoritter i Amsterdam? Hadde tenkt oss på Beer Temple, men du vet kanskje om noen som er like bra? Eller bedre? Endret 17. september 2012 av Kaaz Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Noe jeg ikke har fått med meg med nyhetslanseringen i september for polet? Noen av nyhetene i BU eller basis som er forsinket? To av ølene fra Sierra Nevada er ikke en gang tilgjengelig i nettbutikken. Ellers så drakk jeg nettopp en flaske med 8 Wired/Renaissance/Nøgne Ø - Ø for awesome som er en Imperial Amber Ale. (Plukket opp på spesial på Valken) Meget interessant, kompleks og knallbra øl fra disse tre bryggeriene. Endret 17. september 2012 av Xtra Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Det er det. Har du noen favoritter i Amsterdam? Hadde tenkt oss på Beer Temple, men du vet kanskje om noen som er like bra? Eller bedre? Har aldri vært i Amsterdam. (Regner ikke Schipol som Amsterdam). Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Nedtur. Var og snusket inne på polet på Askøy, og der så jeg plutselig at BrewDog hadde lansert et nytt øl. Hardhøst var navnet. Synes det hørtes merkverdig ut med et norsklydende navn på deres øl, men greit nok. Plukket med meg noen flasker, men når jeg kom i kassen fikk jeg beskjed om at dette ølet var sperret. Betjeningen ringte inn til vinmonopolet sentralt, og fikk vite at når et øl er sperret handler det ofte om at det er en dårlig batch eller lignende. Jeg har ikke sett Hardhøst nevnt på BrewDog sin side, så dette gjør meg forundret. Noen som vet noe om dette ølet? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) I slike tilfeller trer nødretten inn og nasking er dermed tillatt Endret 19. september 2012 av Hugo_Hardnuts 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Nedtur. Var og snusket inne på polet på Askøy, og der så jeg plutselig at BrewDog hadde lansert et nytt øl. Hardhøst var navnet. Synes det hørtes merkverdig ut med et norsklydende navn på deres øl, men greit nok. Plukket med meg noen flasker, men når jeg kom i kassen fikk jeg beskjed om at dette ølet var sperret. Betjeningen ringte inn til vinmonopolet sentralt, og fikk vite at når et øl er sperret handler det ofte om at det er en dårlig batch eller lignende. Jeg har ikke sett Hardhøst nevnt på BrewDog sin side, så dette gjør meg forundret. Noen som vet noe om dette ølet? Det kan ikke være enda ett nytt navn på "Alice Porter"? AKA "Høst Porter"? Ligger hvertfall ikke inne noe "Hardhøst" på verken Askøy sitt lager eller resten av polet. Snodig. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 En annen ting med Brewdog som jeg har lurt litt på er at noen flaskekorker har ikke en Brewdog logo/bikkje på toppen. De har bare selve formen av våpenskjoldet, akkurat som om selve våpenskjoldet har blitt malt over. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Nedtur. Var og snusket inne på polet på Askøy, og der så jeg plutselig at BrewDog hadde lansert et nytt øl. Hardhøst var navnet. Synes det hørtes merkverdig ut med et norsklydende navn på deres øl, men greit nok. Plukket med meg noen flasker, men når jeg kom i kassen fikk jeg beskjed om at dette ølet var sperret. Betjeningen ringte inn til vinmonopolet sentralt, og fikk vite at når et øl er sperret handler det ofte om at det er en dårlig batch eller lignende. Jeg har ikke sett Hardhøst nevnt på BrewDog sin side, så dette gjør meg forundret. Noen som vet noe om dette ølet? Det kan ikke være enda ett nytt navn på "Alice Porter"? AKA "Høst Porter"? Ligger hvertfall ikke inne noe "Hardhøst" på verken Askøy sitt lager eller resten av polet. Snodig. Hard Høst er etter alle solemerker Hardcore IPA. Polet trakk den tilbake fordi leverandøren ikke kunne lever nok til alle pol. Sosialdemokratisk fordeling av ferksvaren IPA. Antatt tilgjengelig igjen i oktober. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Hardcore IPA på polet? Endelig! Dette er helt klart min favorittøl, men har tidligere bare fått den hos dr. Jekyll. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Hardcore IPA? Har ikke den vært på polet tidligere? Mener så sikkert at jeg har kjøpt det før. Tror ikke det ligger inne på lageret deres ettersom en av de som var på polet stak rett bort og plukket alle Hardhøst-flaskene vekk ettersom de var sperret. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Den er utsolgt fra importør, men det er noen pol som har noen igjen. Ellers: Godt å vite.. Endret 20. september 2012 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Selv mener jeg det er en stund siden polet fikk "Hardcore IPA". Har egentlig aldri tenkt noe over det men har inntrykk av at jeg har sett den titt og stadig når jeg har vært innom polet. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Argh, går glipp av så mye når man bor ved verdens dårligste pol... Ja, skal lære meg å bestille. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Smakte Borgs Oktober øl. Syntes den er veldig god, senere i kveld blir det bla Ægir harvest ale, Brewdog IPA og Nøgne Ø Imperial stout. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Smakte Borgs Oktober øl. Syntes den er veldig god. Lokalt butikkøl? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Smakte Borgs Oktober øl. Syntes den er veldig god. Lokalt butikkøl? Tror alle har de, små ølflasker med merkelig tyskinspirert blå etikett. Bilde av en dame som skjenker øl og et ølbord på flasken. 0,33 4,7 Ganske mørkt øl men gjennomskinn. Kjøpte min på Meny i Storbyen senter i Sarpsborg. De hadde masser, kostet ikke altfor mye heller. Endret 21. september 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Får vel kjøpe en "Borg Oktoberøl" dersom jeg ser den. Sitter forøvrig med en Chimay Blonde som jeg ikke fikk kjølt ned skikkelig før jeg spratt den. Anbefalt temperatur er 6-8 grader mens min holder sikkert nesten 12. Det smaker ikke spesielt godt må jeg innrømme. Nok et eksempel på at det er viktig å holde seg innenfor anbefalt temperatur. 2 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Tips til øl med røyksmak? Det eneste jeg kunne finne på polet i bankkvartalet (trondheim) var Hesjeøl og Norwegian Wood fra Haandbryggeriet. Har bare fått smakt på førstnevnte og det var skuffende i forhold til hva han på polet lovet med tanke på røyksmak/lukt. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Røyk uten Ild er fin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå