NikkaYoichi Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Mabel: Det er det vet du, jeg blander alltid de Samuelene. Det er faktisk en meget hyggelig opplevelse. Lenke til kommentar
dblthink Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Ja, da var endelig brygg nr. 2 ferdig flasket! Driver et ølbryggingsprosjekt sammen med en kompis, og det er ale som er vår lidenskap nr. 1.. Om ca 3 uker kan ølet smakes på, men erfaring tilsier at flaskene bør stå urørt i noen måneder for at smaken skal få utvikle seg skikkelig. Med et godt utgangspunkt og vellykket brygg er det nok også en fordel å la det stå ennå lengre. Anbefaler alle som er godt over gjennomsnittlig interessert i øl å prøve hjemmebrygging en gang. Det er selvfølgelig mange gode argumenter: 1. Du kan spare mye penger på å lage ditt eget øl, fremfor butikk/polkjøp. 2. Du lærer mer om ølets historie og kultur, ikke minst med tanke på produksjonsmåter og ulike typer øl/smaksnyanser osv. 3. (Henger sammen med forrige punkt) Du blir ytterligere forelsket og fascinert av drikken. 4. Det er selvfølgelig også veldig sosialt, hvis du finner andre likesinnede å slå deg sammen med. I tillegg kan du jo invitere alle vennene dine på ølsmaking/fest (hvis brygget blir vellykket, naturligvis) Det finnes selvfølgelig ennå flere gode grunner, men vi stopper her. Endret 20. august 2008 av dblthink Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Høres meget morsomt ut. Må prøves en dag, når jeg har tid.. Og kanskje det er en fordel å være myndig ^^ Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg har flere ganger tenkt på å begynne å brygge øl selv. Men det har hele tiden vært en hindring at jeg bor i en liten leilighet og jeg deler kjeller med naboen. Lenke til kommentar
dblthink Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Smakte forresten Killkeny for litt siden. Syntes dette var et relativt tamt og kjedelig øl, skal jeg ha noe mørkt så går jeg for Newcastle brown ale. Det er smart å si, spesielt siden Kilkenny er mer kompleks enn Newcastle. Jeg vedder på at du har fått Kennyen på feil temperatur, noe som dreper aromaen. Jeg er enig i at Newcastle ikke er en spesielt kompleks øl (selv om den er veldig god), men jeg blir alltid skuffet når jeg drikker Kilkenny. Ølet ser nydelig ut når det setter seg i glasset, og har et meget delikat skumlag. Men smaken? Skuffelse. Kanskje jeg også tempererer den feil? Hvor kald/varm skal Kenny være? Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Noen andre her som synes Tuborg Gull på flaske er noe bra ? Jeg drakk mye av den når jeg var i Danmark ! Nam nam ! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Kanskje jeg også tempererer den feil? Hvor kald/varm skal Kenny være? De aller fleste tempererer den feil så det er ikke umulig. 6-18 grader er riktig temperatur - best er den fra 10 grader og oppover. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Guiness, Carlsberg og Corona. Lenke til kommentar
MforMats Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Smithwicks. Men siden den ikke selges i Norge går det i tuborg, heineken og Hansa (mest på grunn av prisen) Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Smithwicks. Men siden den ikke selges i Norge går det i tuborg, heineken og Hansa (mest på grunn av prisen) Smithwicks er verdens beste øl! (har vel nevnt det noen ganger tidligere i tråden, men alltid hyggelig at flere har skjønt det! Blir en Dublin-tur i løpet av høsten) Vel, nå har Ultra og ICA Maxi tatt inn to varianter fra Fuller's (0,33 flaske), og det er ikke ille i det hele tatt. Likte best London Pride, men begge er gode. Den andre er så vidt jeg kan huske en IPA, som i og for seg går runder rundt det man får servert på mikrobryggerier i dette landet. Forøvrig ikke noe kvalitetsstempel, bare en betraktning. Har forresten lyst til å komme med en del synspunkter når det gjelder mikrobryggerier og kvalitet på øl, men det kan vente... Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Smithwicks. Men siden den ikke selges i Norge går det i tuborg, heineken og Hansa (mest på grunn av prisen) Velkommen i Smithwicks-klubben Skulle vært en tur i Irland igjen jeg også, men det skjer nok ikke på en stund. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 "Pokal" øl i alkis-pakning (1,25 L plastflaske) Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 "Pokal" øl i alkis-pakning (1,25 L plastflaske) Blæh! Sånt kjøper jeg ikke altså! Nei det må være på glassflasker eller boks. Helst glassflasker. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg foretrekker disse merkene: Heineken, Ringnes, Amstel og Tuborb. Kan ikke akkurat si listen er særlig lang, men det er dette jeg foretrekker. Amstel FTW Lenke til kommentar
fgr Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 tuborg er virkelig noe skvip. hvis du tar en tuborg, og smaker på noen andre sin øl, la oss si en newcastle, så merker du det med en gang :!: Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Nå er jo ikke det så sensasjonelt, all den tid Tuborg er en pilsnertype, mens Newcastle Brown Ale er en ale. To helt forskjellige typer øl, uavhengig av merke. Men jeg er forsåvidt enig, norsktappet Tuborg er et temmelig simpelt øl. Jeg har dog ikke smakt det på flere år, så ting kan ha endret seg. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Det har nok neppe endret seg, i hvertfall ikke til noe Bedre. Denne helgen skal jeg kose meg med Heineken, syntes egentlig ølet blir litt kjedelig, men etter og ha sett noen geniale reklamer, måtte jeg bare kjøpe en sixpack;) Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Nå er jo ikke det så sensasjonelt, all den tid Tuborg er en pilsnertype, mens Newcastle Brown Ale er en ale. To helt forskjellige typer øl, uavhengig av merke. Men jeg er forsåvidt enig, norsktappet Tuborg er et temmelig simpelt øl. Jeg har dog ikke smakt det på flere år, så ting kan ha endret seg. Det har det ikke, det er som vitsen Whats the similarity between a budweiser and having sex in a boat? Its fucking close to water! Synes ikke det smaker noe i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Blander du Tuborg med amerikansk Bud nå, eller var spoileren bare en beskrivelse...? Begge deler er forøvrig ubrukelig drikke i mitt hjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå