Vice Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 De får inn noe fra The Bruery, ja, ellers får de inn ting fra Haandbryggeriet, Ægir, samarbeidsting fra Nøgne Ø, Brewdog Abstrakt 06 og 09, Hoppin' Frog Barrel Aged Boris, 3 Fonteinen, Det Lille Bryggeri, Stone Brewing Co, Jolly Pumpkin, Alvinne, La Cotta, Mikkeller, Emelisse, Giratatempo, Beer Here, Birradamare, Port Brewing Co, De Molen, Carussin, Lost Abbey, Evil Twin, Schneider, Sigtuna blant andre. Ganske fint utvalg det der. Selv den mest kresne kan nok finne noen virkelige godbiter. 1 Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Har du hørt noe om hva som kommer i dette slippet? En av de ansatte sa de fikk noe fra The Bruery (fra USA) men ellers har jeg ikke hørt noe spesielt. Og St. Peter's Cream Stout var forøvrig en ganske bra øl, selv om jeg har drukket en del stouter som har v ært bedre. De får inn noe fra The Bruery, ja, ellers får de inn ting fra Haandbryggeriet, Ægir, samarbeidsting fra Nøgne Ø, Brewdog Abstrakt 06 og 09, Hoppin' Frog Barrel Aged Boris, 3 Fonteinen, Det Lille Bryggeri, Stone Brewing Co, Jolly Pumpkin, Alvinne, La Cotta, Mikkeller, Emelisse, Giratatempo, Beer Here, Birradamare, Port Brewing Co, De Molen, Carussin, Lost Abbey, Evil Twin, Schneider, Sigtuna blant andre. Flott! Får gå gjennom listene på mandag og se hva som bør prioriteres da jeg tviler på at jeg har råd til det meste av dette her i første omgang. I tillegg så kan det bli spennende å se hvor mye de får av de ulike ølene særlig mtp. enkelte spesielt entusiastiske "nerder" i Bergen (og sikkert også i Oslo). Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Ja, det blir tung prioritering. Jeg må jo plukke med meg en kasse eller to med Piemonte- og Siciliaviner også.. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Smakte på dobbel dose ikveld... synes den var nydelig. Klart kveldens høydepunkt sammen med et par små tulipanglass Laphroaig. Bitterheten og den røffe Islaysmaken passer perfekt sammen.. 1 Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Har du hørt noe om hva som kommer i dette slippet? En av de ansatte sa de fikk noe fra The Bruery (fra USA) men ellers har jeg ikke hørt noe spesielt. Og St. Peter's Cream Stout var forøvrig en ganske bra øl, selv om jeg har drukket en del stouter som har v ært bedre. De får inn noe fra The Bruery, ja, ellers får de inn ting fra Haandbryggeriet, Ægir, samarbeidsting fra Nøgne Ø, Brewdog Abstrakt 06 og 09, Hoppin' Frog Barrel Aged Boris, 3 Fonteinen, Det Lille Bryggeri, Stone Brewing Co, Jolly Pumpkin, Alvinne, La Cotta, Mikkeller, Emelisse, Giratatempo, Beer Here, Birradamare, Port Brewing Co, De Molen, Carussin, Lost Abbey, Evil Twin, Schneider, Sigtuna blant andre. Da tar jeg med bilen på torsdag... Synes forresten den vanlige Boris the Crusher er bedre enn den tønnelagrede. Gidder ikke kjøpe flere av dem. Spent på hva som kommer fra de norske, The Bruery, Stone, Port, Beer Here, Schneider og de italienske. De fleste av de andre er jeg lei av. Spesielt Evil Twin har jeg helt mistet tålmodigheten med etter å hs drukket en tønnelagret Room 603 som bare var noe skvip. Var ikke veldig imponert over det de serverte på CBC i mai heller. Mikkeller begynner minne meg om kunsten til Bjarne Melgaard med like mye hype som det skulle vært en Single iHop fra Apple. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Jeg må jo for selvironiens skyld plukke med meg noen flasker "Grünerløkka Hipster Ale".. De jeg vet om er Haandbryggeriet Sur Megge, Stone Brewing Co. Imperial Russian Stout, Ægir Lynchburg Natt, La Cotta Ambrata, Giratatempo Nimbus Manico Rosso, 8 Wired / Nøgne Ø O for Awesome, Beer Here Dark Hops, The Bruery Rugbrød, Birradamare Na Biretta Shockwood, Beer Here Nordic Rye, Port Brewing Old Viscosity, Birradamare Na Biretta Nera, Stone Brewing Co. Oaked Arrogant Bastard, Stone Brewing Co. Old Guardian, Carussin BFA Clandestino, Haandbryggeriet Sundvolden Porter, Schneider Weisse Mein Blondes. Endret 1. september 2012 av the_last_nick_left 2 Lenke til kommentar
GeO Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Noen impulskjøp på polet i dag: Haandbryggeriet Odin's Tipple Nøgne Ø Sunturnbrew Bourbon Barrel Edition Brewdog Paradox Jura Brewdog/Lost Abbey Lost Dog Gleder meg til å smake, har hørt bra ting om alle sammen. Redigert: oppdatert til korrekte navn på ølene. Endret 1. september 2012 av GeO Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Noen impulskjøp på polet i dag: Haandbryggeriet Odin's Tipple Nøgne Ø Sunturnbrew Bourbon Barrel Edition Brewdog Paradox Jura Brewdog/Lost Abbey Lost Dog Gleder meg til å smake, har hørt bra ting om alle sammen. Redigert: oppdatert til korrekte navn på ølene. Bare Stouts eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Anbefaler Raderberger om noen skal til tyskland. Smakte overraskende godt, fra flaske. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Noen som skal prøve seg på "Obam-ale"? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Noen impulskjøp på polet i dag: Haandbryggeriet Odin's Tipple Nøgne Ø Sunturnbrew Bourbon Barrel Edition Brewdog Paradox Jura Brewdog/Lost Abbey Lost Dog Gleder meg til å smake, har hørt bra ting om alle sammen. Redigert: oppdatert til korrekte navn på ølene. Bare Stouts eller? Mektig bra liste det der til bare å være impulskjøp (Ellers er det vel kun Paradox som regnes som en stout) Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Heh, er en person som ikke er spesielt glad i øl, men den Brew Dog 77-lager greia, er absolutt ikke gæli, nå sier vennene mine at den smaker som Ringnes, og den koster jo tross alt 30 kroner boksen, men men... Litt mild og fin. Ellers smalt jeg til og kjøpte Gleipner her i går. Regner med at en del av dere sikkert allerede har prøvd den. Er vel kåret til årets beste øl eller noe slikt. Med sine 9,1%, så er den i alle fall noe utenom det vanlige butikkølet. Det at det er norrønsk, gjør jo bare alt mye stiligere (er stor fan av det som er norrønsk). Dessverre så falt den ikke helt i smak hos meg, men nå er jo jeg i bunn og grunn ikke en øltype. Når jeg først smakte den, så var i hvertfall éntresmaken ikke sånn veldig god, men ettersmaken ble bedre (eller mindre vond). Veldig mye fylde var det også. Helt annerledes enn vanlig øl. Og selv om jeg ikke likte ølen så veldig godt, så er jeg i hvertfall en erfaring rikere! Og da slipper jeg i allefall å fortsette og kjøpe øl til 80 kr stk Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Smaker som Ringnes? Hva i helvete. 1 Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Smaker som Ringnes? Hva i helvete. Nå har ikke jeg smakt Ringnes, så jeg kan egentlig ikke reagere spesielt mye på det, men jeg ble jaggu litt forbauset når de sa det. Hvis Ringnes var av samme kvalitet, så hadde vel ikke Brew Dogs 77-lager fått like mye positiv kritikk. Jeg antar at utifra din kommentar, så er de kanskje 2 ganske forskjellige øltyper? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Begge er lager, men 77 er ikke pilsner. Ringnes er (ganske) tett oppom. Så de er forskjellige øltyper. Den ene smaker forferdelig, den andre gjør ikke. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Mektig bra liste det der til bare å være impulskjøp Jo takk, er godt fornøyd selv. Tror jeg skal vie litt mer ressurser til poløl i tiden fremover, nå som studielån erstattes av ordinær lønning. Første trinn blir å teste de ølene som er i begrenset opplag, for å finne ut om det er vits i å kjøpe inn litt mer for lagring, mens de ennå er å få tak i. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Hva butikkøl anbefaler dere for noen som vil prøve annet øl enn bare pils? Prøvde Aass Pale Ale her om dagen, og den var ganske godt. Savner kanskje litt mindre sødme og mer bitterhet(?). Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Lervig Lucky Jack er en god øl. Ellers finner du mye bra fra Haandbryggeriet og Nøgne Ø på dagligvarebutikker med et godt utvalg. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Lervig Lucky Jack er en god øl. Ellers finner du mye bra fra Haandbryggeriet og Nøgne Ø på dagligvarebutikker med et godt utvalg. Jeg har aldri sett noe fra Haandbryggeriet i noen butikk her på østlandet. Nøgne har jeg sett, og Ægir porter, bøyla blond ale, og Rallar. Alle er gode om enn litt dyre til å være butikkøl, ellers har du jo Brew dog alfa dog red ale og Brew dog Trashy blonde som begge er ganske gode.... Aass Gourmet stout er også veldig god og grei priset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå