Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg lærte på tirsdag er at Hansa Julebrygg og Hansa Påskebrygg er akkurat det samme ølet. Det synes jeg likner litt på svindel.

Hehe, var ikke klar over dette. Gjelder sikkert andre produsenter også. Men vet ikke helt om jeg vil kalle dette for svindel. Eneste måten måtte vel være dersom man ikke liker juleølet og så blir lurt til å kjøpe påskeølet fordi man tror det er noe annet. Uansett synes jeg det er litt dårlig og lite kreativt av bryggeriet. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk aldri jeg har drukket noe påskeøl før. Hvis jeg har så kan jeg ikke huske det. Men i går så hadde jeg meg en Kilkenny og en Nøgne-Ø Imperial Stout 9%. Dæven det var mørkt! Jeg har prøvd noen stouts før men det var noe av det mørkere jeg har smakt. Veldig fyldig og godt. Jeg må til Irland, England og Skotland en gang altså.. Inkludert Belgia, Nederland, Tyskland, Polen og Tsjekkia. :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg tror faktisk aldri jeg har drukket noe påskeøl før. Hvis jeg har så kan jeg ikke huske det. Men i går så hadde jeg meg en Kilkenny og en Nøgne-Ø Imperial Stout 9%.

 

NØ sin Imperial Stout er som du sier veldig god. NØ har faktisk veldig mye godt øl, hvis du liker mørkt øl så vil jeg virkelig anbefale deg å teste Ebulum. Det er svart som tjære, men smaker heldigvis ikke slik. Köstricher(sp?) er også en god mørk type.

 

Jeg tror faktisk aldri jeg har drukket noe påskeøl før. Hvis jeg har så kan jeg ikke huske det. Men i går så hadde jeg meg en Kilkenny og en Nøgne-Ø Imperial Stout 9%.

 

NØ sin Imperial Stout er som du sier veldig god. NØ har faktisk veldig mye godt øl, hvis du liker mørkt øl så vil jeg virkelig anbefale deg å teste Ebulum. Det er svart som tjære, men smaker heldigvis ikke slik. Köstricher(sp?) er også en god mørk type.

 

... men må nesten si at Borg er best kanskje mye pga jeg er fra sarpsborg:D

 

Det at du er fra Sarpsborg betyr altså at du liker piss? Merkelig konklusjon.

Lenke til kommentar
Borg, Slots og royale export,red,classic(helt greie om dem er varme faktisk :O )

 

men må nesten si at Borg er best :) kanskje mye pga jeg er fra sarpsborg:D

 

I Østfold er det spesielt mye smuglerøl, feks slots og royale som du nevner, hehe.

Har ikke smakt så veldig mye annet smuggel en Slots, Carlsberg pilsner og sort guld. Dansk Carlsberg, både pilsen og sort guld er veldig godt øl. Ser forresten det kun er 200kr for 4 brett med Royal på http://www.scandinavian-park.com/

 

Smakte forresten Killkeny for litt siden. Syntes dette var et relativt tamt og kjedelig øl, skal jeg ha noe mørkt så går jeg for Newcastle brown ale.

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Er vel laget i Norge, for Coop Danmark eller noe slikt. Ser ut til at den erstatter Odin. Så godt som samme ølet.

 

Jeg leste på flasken at det var produsert i Danmark. Sto ingenting om at det var produsert i Norge.

 

Edit: Kjøpte Pokal 1.25 litere i dag, og der står det at ølen er produsert i Norge for Coop. Det sto ikke på glassflaskene. Jeg tenkte at så bra, produsert i Danmark, kanskje ølen smaker bedre enn Odin da.

Endret av siberian
Lenke til kommentar
Smakte forresten Killkeny for litt siden. Syntes dette var et relativt tamt og kjedelig øl, skal jeg ha noe mørkt så går jeg for Newcastle brown ale.

 

Det er smart å si, spesielt siden Kilkenny er mer kompleks enn Newcastle. Jeg vedder på at du har fått Kennyen på feil temperatur, noe som dreper aromaen. ;)

 

Enig med deg der NikkaYoichi men jeg liker begge jeg! :)

Selv om Newcastle er et slags "bastard-øl" med mais(!) i..etter som jeg har hørt.

 

De server den på fat på en pub i nærheten.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke noen Newcastle her for å sjekke innhold, men husker jeg ble litt "skuffet" da jeg engang leste ingrediensene på etiketten. Nå skal jeg ikke si for sikkert om det inneholder mais(skulle ikke forundre meg), men jeg husker hvertfall at den brune fargen var bare juks. Den inneholdt karamell som fargetilsetning.

Kaffe og sjokolademalt tror jeg ikke det finnes spor av i Newcastle.

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke noen Newcastle her for å sjekke innhold, men husker jeg ble litt "skuffet" da jeg engang leste ingrediensene på etiketten. Nå skal jeg ikke si for sikkert om det inneholder mais(skulle ikke forundre meg), men jeg husker hvertfall at den brune fargen var bare juks. Den inneholdt karamell som fargetilsetning.

Kaffe og sjokolademalt tror jeg ikke det finnes spor av i Newcastle.

 

Newcastle Brown innehold mais, det både står på flasken og på hjemmesiden. Det er også sant at den inneholder karamell, men om det er kun det som gir fargen, er jeg ikke sikker på. I dag er det party og det blir Tuborg Gold eller Carlsberg sortguld, litt usikker. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...