Onkel Kompost Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Blonde Imperial Stout? Det hørtes veldig spesielt ut. Jeg klarer ikke helt å forene Blonde med Stout, men det kan hende jeg bare er vanskelig. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Polmannen har da ikke noe med å legge seg opp i hvor sterk ølen man kjøper er? Dessuten, hvis man kjøper øl på polet som IKKE er Ringnes sterkøl eller lignende fantebrygg, så er det stor sannsynlighet for at man er øl-NYTER og ikke på jakt etter bilig fyll. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Blonde Imperial Stout? Det hørtes veldig spesielt ut. Jeg klarer ikke helt å forene Blonde med Stout, men det kan hende jeg bare er vanskelig. Ja, det er ganske sært etter det jeg har lest. Fargen er ikke "blonde" slik vi vanligvis forbinder med "blonde" men mer amber farget. Men altså et godt stykke fra imperial stout farge. Likefullt skal den smake og lukte som en skikkelig IS. Har ikke smakt den ennå men gleder meg til den tid kommer. Polmannen har da ikke noe med å legge seg opp i hvor sterk ølen man kjøper er? Dessuten, hvis man kjøper øl på polet som IKKE er Ringnes sterkøl eller lignende fantebrygg, så er det stor sannsynlighet for at man er øl-NYTER og ikke på jakt etter bilig fyll. Fikk inntrykk av at han var negativ til ølet, men at han aldri hadde smakt det selv og at negativiteten var basert kun på ett smakselement i ølet, dvs. alkoholen. Hva har liksom alkoholstyrke alene å gjøre med om man kjøper en øl eller ikke... Er ikke alle som jobber på polet som er like oppegående. Her er det Lost Abbeys Red Barn Ale som får gjennomgå på Vika polet: 1 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Blonde Imperial Stout? Det hørtes veldig spesielt ut. Jeg klarer ikke helt å forene Blonde med Stout, men det kan hende jeg bare er vanskelig. Ja, det er ganske sært etter det jeg har lest. Fargen er ikke "blonde" slik vi vanligvis forbinder med "blonde" men mer amber farget. Men altså et godt stykke fra imperial stout farge. Likefullt skal den smake og lukte som en skikkelig IS. Har ikke smakt den ennå men gleder meg til den tid kommer. Det kan bli spennende du. Hold oss oppdatert da. Lenke til kommentar
Fullmånemocca Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Hvorfor er det så mye malt i ølet? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Hvorfor er det så mye malt i ølet? Fordi du får ikke noe øl dersom du ikke bruker malt. Malten er selve kroppen i ølet. 1 Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Ja, det blir omtrent som å spørre hvorfor det brukes så mye druer i vin... Lenke til kommentar
Vuzer Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Etter 3 mnd`rs opphold i Nederland må jeg si grolsch er min favoritt! Synd den ikke selges så mye i norge, med tanke på alt skvipe som går fra tuborg osv.. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Kjøpte meg to Brewdog igjen og NØ Saison og Lindisfarne, tenkte det kanskje ble grilling til helgen, men det ser dårlig ut. Må innrømme at jeg er et smule vanemenneske, samtidig interessant å prøve noe nytt, men lite interessant i hyllene her i Sarp synes jeg. Bestill på nett og plukk opp noen dager senere på ditt lokale vinmonopol. Genialt enkelt. Gjorde det engang, bestilte Odins Tipple og mye annet, men det kom aldri fram. Etter det har jeg bestilt mest whisky, da det virker som om de ikke tar ølbestilling seriøst. Til noe annet... Smakte Schous Pilsner på Verdensspeilet i Fredrikstad. Det var jammen en god smakfull pilsner, helt ulikt alt annet. Tror jammen den var bedre enn Brewdogs lager 77 også. En pilsner med masse smak, iallefall fra fat. Endret 11. juli 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Dobbelpost sorry Endret 11. juli 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Etter 3 mnd`rs opphold i Nederland må jeg si grolsch er min favoritt! Synd den ikke selges så mye i norge, med tanke på alt skvipe som går fra tuborg osv.. Du får da kjøpt Grölsch på de store dagligvarebutikkene. Men det er et rimelig flautt og smakløst øl i forhold til skikkelige saker. I forhold til virkelig skvip som tuborg, grans, ringnes osv er det dog et hakk opp. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Gjorde det engang, bestilte Odins Tipple og mye annet, men det kom aldri fram. Etter det har jeg bestilt mest whisky, da det virker som om de ikke tar ølbestilling seriøst. Hæ? Det er ingen grunn til at det ikke skal være seriøst? Bestilte du fra butiklken eller fra nettsiden? Har bestilt mange ganger fra nettsiden og de er hvertfall helt seriøse. Om det har vært noe som har blitt utsolgt har de ringt meg opp og sagt ifra. På kontoen din på nettsiden kan man se hvilke bestillinger som har blitt gjort med pakkesporing. Der er det enkelt å finne ut hva som har skjært seg. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Gjorde det engang, bestilte Odins Tipple og mye annet, men det kom aldri fram. Etter det har jeg bestilt mest whisky, da det virker som om de ikke tar ølbestilling seriøst. Hæ? Det er ingen grunn til at det ikke skal være seriøst? Bestilte du fra butiklken eller fra nettsiden? Har bestilt mange ganger fra nettsiden og de er hvertfall helt seriøse. Om det har vært noe som har blitt utsolgt har de ringt meg opp og sagt ifra. På kontoen din på nettsiden kan man se hvilke bestillinger som har blitt gjort med pakkesporing. Der er det enkelt å finne ut hva som har skjært seg. Fikk aldri noe svar, hver gang jeg var på polet sa de at den ikke var kommet enda.. Ble til slutt lei, så to måneder etter jeg bestilte fikk jeg beskjed om at ølene jeg bestilte ikke var å få tak i lenger. Tror jeg bestilte både på nett og i butikken. De i butikken bestiller jo på nett de også, men da må de gi svar, og det gadd de ikke for et par øl vist. Jeg liker å få raskt beskjed, og fikk ikke det i Sarpsborg, måtte vente i to måneder på svar. Må jeg vente 2 måneder så går jeg heller i butikken og plukker varene... Endret 11. juli 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Fikk aldri noe svar, hver gang jeg var på polet sa de at den ikke var kommet enda.. Ble til slutt lei, så to måneder etter jeg bestilte fikk jeg beskjed om at ølene jeg bestilte ikke var å få tak i lenger. Tror jeg bestilte både på nett og i butikken. De i butikken bestiller jo på nett de også, men da må de gi svar, og det gadd de ikke for et par øl vist. Jeg liker å få raskt beskjed, og fikk ikke det i Sarpsborg, måtte vente i to måneder på svar. Må jeg vente 2 måneder så går jeg heller i butikken og plukker varene... Om du bestilte på nett er det jo enkelt å sjekke som jeg sa. Gå inn på "Min Side" og så på "Min ordrehistorikk" Der kan du se pakkespor og også navnet på den som evt. har mottatt varene i selve butikken.Om jeg bestiller på en mandag/tirsdag så får mitt næmeste pol varene på torsdag om alt går greit. Er ingen grunn til at du skal måtte vente i 2 måneder. Men om du var riktig uheldig så kan det hende at du ble rammet av logistikkproblemene som polet hadde ifm. flytting av hovedlager. Endret 11. juli 2012 av Vice Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Brewdog er spennende, værtfall når man vanligvis drikker vanlig butikkøl. Trashy Blonde, Red Ale og Punk IPA er de jeg har smakt til nå, og Punk IPA (drikker en nå) er den jeg liker best så langt, utrolig spesiell og god smak, Trashy Blonde er også veldig god, Red Ale husker jeg ikke helt smaken på, litt lenge siden jeg smakte den. mye smak når man er vant med vanlig butikkøl, men det er skikkelig godt. Hva mer har brewdog som ligner på disse? mørkt øl liker jeg ikke, men vil gjerne smake mer brewdog om de har flere som ligner på de 3 jeg har nevnt Endret 11. juli 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Brewdog er spennende, værtfall når man vanligvis drikker vanlig butikkøl. Trashy Blonde, Red Ale og Punk IPA er de jeg har smakt til nå, og Punk IPA (drikker en nå) er den jeg liker best så langt, utrolig spesiell og god smak, Trashy Blonde er også veldig god, Red Ale husker jeg ikke helt smaken på, litt lenge siden jeg smakte den. mye smak når man er vant med vanlig butikkøl, men det er skikkelig godt. Hva mer har brewdog som ligner på disse? mørkt øl liker jeg ikke, men vil gjerne smake mer brewdog om de har flere som ligner på de 3 jeg har nevnt Du må nok innom polet for å få tak i noe annet. Prøv "5.AM Saint" eller "Hops Kill". Som en raritet vil jeg også anbefale "Nanny State" en alkoholfri øl eller "humledrikk" som jeg heller vil kalle det Personlig mener jeg Brewdogs styrke ligger i den andre delen av skalaen: Tunge mørke øl, men siden du ikke likte mørke øl så skal jeg ikke anbefale noe der Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Enig med Vice i grunn. Rip Tide er en knallgod stout, men den blir jo altfor mørk. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Etter en tur i Syd-Tyskland så er det vanskelig å sette pris på noe annet enn godt gammeldags weissbier. I den anledning kjøpte jeg et par flasker "Bavaria" fra Haandbryggeriet. Åhdu-åhdu, stort bedre flytteøl skal man lete lenge etter - særlig akkompagnert med litt tobakk i solnedgangen. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Ble sittende og lese litt for mye her og kom på at jeg hadde en Brewdog Punk IPA stående. Den er nå i glasset, og skal nytes før jeg finner køya for kvelden Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Brewdog er spennende, værtfall når man vanligvis drikker vanlig butikkøl. Trashy Blonde, Red Ale og Punk IPA er de jeg har smakt til nå, og Punk IPA (drikker en nå) er den jeg liker best så langt, utrolig spesiell og god smak, Trashy Blonde er også veldig god, Red Ale husker jeg ikke helt smaken på, litt lenge siden jeg smakte den. mye smak når man er vant med vanlig butikkøl, men det er skikkelig godt. Hva mer har brewdog som ligner på disse? mørkt øl liker jeg ikke, men vil gjerne smake mer brewdog om de har flere som ligner på de 3 jeg har nevnt Du må nok innom polet for å få tak i noe annet. Prøv "5.AM Saint" eller "Hops Kill". Som en raritet vil jeg også anbefale "Nanny State" en alkoholfri øl eller "humledrikk" som jeg heller vil kalle det Personlig mener jeg Brewdogs styrke ligger i den andre delen av skalaen: Tunge mørke øl, men siden du ikke likte mørke øl så skal jeg ikke anbefale noe der Ingen av disse var på polet i nærheten, så jeg må vel bestille de. Men, jeg skal faktisk prøve Rip Ride Stout for den er på vinmonopolet her, så kansje den faller i smak.. skader ikke å prøve Endret 11. juli 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå