Vice Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Hørte noen rykter om at NØ hadde fått laget seg noen nye glass som var litt mer interessante enn de vanlige "lager-glassene" de alltid har hatt. Noen som vet mer, har bilder? Lenke til kommentar
oladunken Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 (endret) Noen som vet om steder i Oslo man kan enten få servert eller kjøpe ølet Blue Moon? Så vidt jeg kan skjønne er det et belgisk øl som er laget i USA, men er litt usikker her. Ølet er vel karakteristisk med at det er litt oransj i fargen og har en touch av appelsin i smaken. Har sett ølet blant annet mye på fat i England, og det er kanskje litt overraskende med deres kultur der. Det serveres jo tross alt ofte med noen appelsinskiver på glasset og det er vel neppe helt akseptert i England. Bestilte en slik på en pub i England for en tid tilbake, og mine engelske venner lurte på om det ikke også burde følge en paraply med den ;-) Men når de fikk smakt den skiftet de litt mening og ble mer positive. Men tilbake til spørsmålet: Noen som vet om steder i Oslo man kan enten få servert eller kjøpe ølet Blue Moon? http://en.wikipedia....Moon_%28beer%29 http://www.bluemoonbrewingcompany.com/ Endret 5. juli 2012 av oladunken Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Noen som vet om steder i Oslo man kan enten få servert eller kjøpe ølet Blue Moon? Dette var hvertfall mitt svar tidligere i tråden: Noen som vet hvor man kan få tak i Blue Moon? Blir det solgt her i Norge eller i Sverige? Selv har jeg aldri sett det noe annet sted enn i USA. Det finnes hvertfall ikke til salgs på polet i Norge eller Sverige, og tror du må lete ganske lenge for å finne en bar som selger det her til lands. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Last_nick: Theresianer Premium er tilgjengelig nå, samme med Brooklyn East India Pale Ale. Brooklyn East India Pale Ale er vel ikke nytt? Den har de jo hatt på Storosenteret ganske lenge nå. De har vel vært på bestillingsutvalget, men en del pol har hatt dem i sitt tilleggsutvalg, hvis jeg ikke tar feil. Her er artikkelen med smaksnotater, forresten. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Last_nick: Theresianer Premium er tilgjengelig nå, samme med Brooklyn East India Pale Ale. Brooklyn East India Pale Ale er vel ikke nytt? Den har de jo hatt på Storosenteret ganske lenge nå. De har vel vært på bestillingsutvalget, men en del pol har hatt dem i sitt tilleggsutvalg, hvis jeg ikke tar feil. Her er artikkelen med smaksnotater, forresten. fikk brooklyn på sailors restaurant i Strømstad. De hadde godt utvalg av øl og vin. Endret 6. juli 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Hørte noen rykter om at NØ hadde fått laget seg noen nye glass som var litt mer interessante enn de vanlige "lager-glassene" de alltid har hatt. Noen som vet mer, har bilder? Tenker du på dette? http://kjempetorsken.com/2011/11/24/nogne-o-god-jul-8-5/ Har sett lignende glass på facebook-siden til Two Captains. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Tenker du på dette? http://kjempetorsken...-o-god-jul-8-5/ Har sett lignende glass på facebook-siden til Two Captains. Ja det er nok glasset jeg tenkte på Men ble litt skuffet når jeg fikk se det nå. Er jo rett og slett bare et vanlig vinglass med masse NØ tekst påtrykt Edit: Ellers så kan jeg si at for folk som har tenkt å ta turen til Vika for å kjøpe Abstrakt så fikk de ikke inn noen flasker av denne så jeg måtte ta turen videre til et annet pol. Men Lost Dog & Paradox Jura hadde de mye av. Men det enkleste er egentlig å bare bestille på nett dersom man er interessert i noen av disse. MEn man bør være raskt ute for jeg tipper at de forsvinner ganske kjapt. Endret 7. juli 2012 av Vice Lenke til kommentar
Kjempetorsken Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Noen som vet om steder i Oslo man kan enten få servert eller kjøpe ølet Blue Moon? Blue Moon er en Belgisk Wit brygget av Blue Moon Brewing (kjøpt opp av giganten MillerCoors). Jeg har ikke sett det på noen utesteder i Oslo, men har selv kjøpt noen flasker på Systembolaget i Strømstad. http://kjempetorsken.com/?s=blue+moon Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Noen som vet om steder i Oslo man kan enten få servert eller kjøpe ølet Blue Moon? Blue Moon er en Belgisk Wit brygget av Blue Moon Brewing (kjøpt opp av giganten MillerCoors). Jeg har ikke sett det på noen utesteder i Oslo, men har selv kjøpt noen flasker på Systembolaget i Strømstad. http://kjempetorsken.com/?s=blue+moon Det må ha vært en stund siden? Finner det ikke på systembolagets lister nå lenger? Lenke til kommentar
Fullmånemocca Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Jeg liker vanligvis ikke øl. Men sommer ølet fra Union i Skien i Telemark, er bare helt skjønn og god i smaken Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Jeg liker vanligvis ikke øl. Men sommer ølet fra Union i Skien i Telemark, er bare helt skjønn og god i smaken Alle liker øl - det er bare ikke alle som er klar over det 2 Lenke til kommentar
Fullmånemocca Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Nei faktisk ikke. Det er pga malten, det er ikke så mye malt i sommerølet til Union Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Var i Ulm i år og dro på en restaurant som het Barfusser, hvor de hadde et eget husbryggeri. Kan absolutt anbefale weissbieren deres ihvertfall! Lenke til kommentar
Kjempetorsken Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Noen som vet om steder i Oslo man kan enten få servert eller kjøpe ølet Blue Moon? Blue Moon er en Belgisk Wit brygget av Blue Moon Brewing (kjøpt opp av giganten MillerCoors). Jeg har ikke sett det på noen utesteder i Oslo, men har selv kjøpt noen flasker på Systembolaget i Strømstad. http://kjempetorsken.com/?s=blue+moon Det må ha vært en stund siden? Finner det ikke på systembolagets lister nå lenger? Kanskje jeg tar feil.... Har hatt noen flasker i kjelleren, og var sikker på at de kom fra Systemet. Mulig de kom via en annen kanal. Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Mens man snakker om Ægirs glass, noen som vet hva slags type øl det passer best til, samt hva det ikke passer til? Har aldri sett lignende før. takker. Passer vel best til lysere øl dvs ikke de mørkeste stouts. Ja, det var det jeg tenkte. Men lurte vel egentlig på hva tanken bak det unike designet var. Minner vel egentlig mest om et weissbierglass, siden den er tynn nede og har den ovale formen oppe. Så det burde vel passe for lignende øl, hvor man vil holde på skummet og aromaen. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Hørte noen rykter om at NØ hadde fått laget seg noen nye glass som var litt mer interessante enn de vanlige "lager-glassene" de alltid har hatt. Noen som vet mer, har bilder? Kjøpte glass på NØ i mars. Disse er brukt i denne anmeldelsen. Har sener hørt at de har fått inn en ny ladning som ikke er helt like. Største forskjellen skal ære størrelsen på logoen. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Mens man snakker om Ægirs glass, noen som vet hva slags type øl det passer best til, samt hva det ikke passer til? Har aldri sett lignende før. takker. Passer vel best til lysere øl dvs ikke de mørkeste stouts. Ja, det var det jeg tenkte. Men lurte vel egentlig på hva tanken bak det unike designet var. Minner vel egentlig mest om et weissbierglass, siden den er tynn nede og har den ovale formen oppe. Så det burde vel passe for lignende øl, hvor man vil holde på skummet og aromaen. Ægir lager vel mest lyse øl, men et glass med oval oppe skal vel i prinsippet være positivt for luktinntrykk. Iallefall forestiller jeg meg det selv. Tipper den passer greit til de fleste Ipas og lyse ales til litt mørkere farge, Til Natt og porter ville jeg foretrekket et rundt glass eller snifter. Kjøpte meg to Brewdog igjen og NØ Saison og Lindisfarne, tenkte det kanskje ble grilling til helgen, men det ser dårlig ut. Må innrømme at jeg er et smule vanemenneske, samtidig interessant å prøve noe nytt, men lite interessant i hyllene her i Sarp synes jeg. Endret 10. juli 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Kjøpte meg to Brewdog igjen og NØ Saison og Lindisfarne, tenkte det kanskje ble grilling til helgen, men det ser dårlig ut. Må innrømme at jeg er et smule vanemenneske, samtidig interessant å prøve noe nytt, men lite interessant i hyllene her i Sarp synes jeg. Bestill på nett og plukk opp noen dager senere på ditt lokale vinmonopol. Genialt enkelt. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Da var Brewdog Paradox Jura/Lost Dog Imperial Porter kjøpt inn. Ganske dyre men det kommer jo ingen nye øl på polet på en stund så da er det greit. Droppet Abstrakt AB:08 fordi jeg har prøvd noen av de fra samme serie før uten at de har imponert. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Jeg er ikke voldsomt imponert heller over det jeg har smakt i Abstrakt serien, men akkurat denne hørtes morsom ut: En "Blonde Imperial Stout". Det som jeg godt kunne vært foruten var da jeg kom til kassa og karen bak tar en av flaskene og studerer den nøyere enn de andre. Vanligvis er da kommentaren fra kassadamen/mannen noe i duren: "Oi denne var interessant, jeg må kjøpe med meg en flaske av denne selv." Men ikke denne karen. Han ser han opp på meg og sier mistroisk "Du har sett hvor mye alkohol denne inneholder?" ...eh ja!?!? Endret 10. juli 2012 av Vice 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå