~ David ~ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Grolsch, Newcastle og Singha. Sweet! Av norske liker jeg best Aass Lys Hvete Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 ... synd at det er den einaste Samuel Adams eg får tak i her i Noreg(Cardinalen pub). Cardinalen FTW!!! Beste utvalet av tappeøl i Rogaland. Om ikkje heile Noreg. Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Noen her som også liker Carling? Og Cobra til sterk mat NAM! Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Grolsch, Newcastle og Singha. Sweet! Av norske liker jeg best Aass Lys Hvete Wow, en annen som faktisk sier Grolsch og Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Amstel, lite slår det ass!! Gresk øl er også veldig godt. Ellers Tuborg, Hansa Pils, Heineken. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 er det ingen som liker Nordlandspils? Desidert den beste ølen du kan få tak i i Norge. Ellers er Calsberg et godt alternativ. Tuborg er piss! Corona er også godt på varme sommerdager. Men den aller beste ølen er Zlatopramen, den er dessverre ikke tilgjengelig i Norge, må over grensa Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Amstel, lite slår det ass!! De fleste andre nederlandske ølene Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Amstel, lite slår det ass!! De fleste andre nederlandske ølene Det kan jeg nok være enig i. Amstel er ikke av mine favoritter blant nederlandsk øl. Du finner det forøvrig også sjelden på kran i puber i Amsterdam (om det skulle være noen målestokk, her kan det selvsagt være snakk om bryggeriavtaler og sånt snusk...) Men folkens, husk at det finnes flere øltyper enn bare pils! En del matbutikkkjeder (eks Ultra, Meny, Ica maxi) begynner å føre en brukbar mengde øltyper. Husk bare at det som selges i norge er fra de største og mest kommersielle bryggeriene i de respektive land. Jeg har reist en del, og har gjort det til et prinsipp å smake på det lokale ølet på det stedet jeg er på, uten å ta hensyn til kjente merker. Guinness er vel et hederlig unntak, og smaker selvsagt best i Dublin....! Her i norge tror feks mange at tysk øl = Warsteiner, spansk øl = San Miguel, nederlandsk øl = Heineken etc etc.... Så enkelt er det heldigvis ikke! (dessuten smaker/er de nevnte eksempler i bunn og grunn pils, med subtile variasjoner, riktignok) Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det er mye forskjellig øl i Nederland og, snakker av erfaring.. Men etter uttallige turer står fortsatt Heineken høyest for meg der nede, med Grolsch på en god andreplass! Bavaria og Amstel er ikke i nærheten av de to. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Men folkens, husk at det finnes flere øltyper enn bare pils! Yes indeed. De beste og mest spennende øltypene finnes helt utenfor pils-kategorien. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Corona og Heineken er de eneste blant de jeg har smakt som jeg faktisk liker. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Drikker ikke veldig ofte, men når jeg gjør det er jeg glad i Budweiser og Hansa pilsner. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Corona og Heineken er de eneste blant de jeg har smakt som jeg faktisk liker. Om du liker Corona bør du smake på Sol. Meksikansk øl av lignende type, bare med litt mer smak. (I tillegg er den billigere enn Corona på Meny, noe som er en kjempebonus!) Endret 6. august 2008 av Vice Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Flere tsjekkiske godbiter: Pilsner Urquell, Kozel og Krusovice Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Ebulum, Corsendunk, Grimbergen trippel og Erdinger Pikantus m.f. Lenke til kommentar
dblthink Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ebulum, Corsendunk, Grimbergen trippel og Erdinger Pikantus m.f. Ebulum og Corsendunk, hva slags øl er det? Høres spennende ut. Erdinger og Grimbergen er alltid bankers! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Ebulum er en skotsk mørk øl. Opprinnelig laget av druider i riktig gamle dager. Inneholder Sambucus canadensis som setter en spennende ettersmak. Fantastisk god øl som er veldig lettdrikkelig . Corsendunk Abbey brown ale er en belgisk rustbrun øl. Selvsagt en belgier. Gir ett hint av sjokolade, mye maltsmak og en anelse bær, plummer og type brunsukker nesten. Vil i samme slengen anbefale Samuel Smiths Nut brown ale og Young's double chocolate stout. Sistnevnte bør være den siste du drikker den kvelden eller noe du drikker etter middagen sammen med desserten. Is tror jeg den passer veldig godt til. Lenke til kommentar
erikb Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hvorfor er det så mange som har Heineken som favoritt? Det smaker jo julebrus! Jeg liker godt Carlsberg 'sort guld'. Sterkøl med mye smak, ikke for søt. Selges på bokser i Sverige Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Heineken har for lite smak for min del. Kanskje mange som ikke liker så godt øl liker Heineken. "Jenteøl?". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå