V_B Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg syner tuborg smaker helt ok, finnes da mange øl som smaker lysere? Noen, men det er på grensen til svinden. Budlight er f.eks noe jeg vil betrakte innen den kategorien. Lenke til kommentar
enoj Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Synes de norske ølene man får kjøpt er svært kjedelige. Foretrekker import, selv om de koster nærmere 35 kroner halvliteren. F.eks Newcastle, Guinness, etc. Samme med litt spesialøl - for eksempel på mikrobryggeriet i Oslo (på majorstua) har de eget brygget øl med masser av smak.. Foretrekker forøvrig ølet kaldt, uansett temperatur ute.. Og drikker meg aldri full, er mer for å nyte smaken sammen med mat eller alene. Lenke til kommentar
Mcclane Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Går for det meste i Tuborg, spesielt pga økonomiske årsaker men det smaker heller ikke så altfor dårlig. Hansa Pilsner er vel det verste jeg har smakt. Er HANSA det verste du har smakt:P Jeg derimot har smakt øl med banansmak (på tull for all del), og DET er det verste jeg (og om dere noen sinne kommer til å smake det) har smakt! Du tenker kanskje det er en øl som har en liten ettersmak av banan, men her er det en kraftig ekkel søt smak av banan. GRUSOMT! http://www.beermerchants.com/Images/Produc...46290937500.jpg Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Synes de norske ølene man får kjøpt er svært kjedelige. Foretrekker import, selv om de koster nærmere 35 kroner halvliteren. F.eks Newcastle, Guinness, etc. Samme med litt spesialøl - for eksempel på mikrobryggeriet i Oslo (på majorstua) har de eget brygget øl med masser av smak.. Foretrekker forøvrig ølet kaldt, uansett temperatur ute.. Og drikker meg aldri full, er mer for å nyte smaken sammen med mat eller alene. Smakte den der Newcastle, men kan ikke si jeg fikk helt tak i smaken, hva kan den egentlig sammenliknes med? Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Nå fristet det veldig å smake! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Går for det meste i Tuborg, spesielt pga økonomiske årsaker men det smaker heller ikke så altfor dårlig. Hansa Pilsner er vel det verste jeg har smakt. Du synes Tuborg er bedre enn Hansa? Den var ny! hver sin smak, antar jeg.. Lenke til kommentar
dblthink Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Går for det meste i Tuborg, spesielt pga økonomiske årsaker men det smaker heller ikke så altfor dårlig. Hansa Pilsner er vel det verste jeg har smakt. Du synes Tuborg er bedre enn Hansa? Den var ny! hver sin smak, antar jeg.. Tuborg er forferdelig. Ikke rart fjortisser bruker lang tid på å lære seg å like øl Hansa er riktignok ganske variabel. De gode partiene klassifiserer den til den beste norske pilsen (av de kommersielle typene), mens de dårligste partiene ikke ligger langt unna tuborg i smakskvalitet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Starta med Hansa Fatøl og det er fremdeles favoritten. Skal nok innrømme at det har gått en del i Tuborg, av økonomiske årsaker, men det er ikke såååå ille som folk skal ha det til. Funker. Men Odin og Ringnes faller ikke noe særlig i smak. Men gleder meg til å få utvidet horisonten når det gjelder øl og forskjellige merker =) Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 De hadde importerte Heineken på flasker her for ei lita stund siden og det var godt i varmen skal jeg si deg! Men det tok dessverre ikke langt tid før de var helt utsolgt. Får håpe de får dem inn igjen. Men uansett du bør prøve den hvis du får sjansen. Den på boks er jo grei den også men det er noe spesielt med den originale. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Heineken og et rart merke i Sveits faktisk. Hurlimann Spezial elns. Var utrolig godt! Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Går for det meste i Tuborg, spesielt pga økonomiske årsaker men det smaker heller ikke så altfor dårlig. Hansa Pilsner er vel det verste jeg har smakt. Er HANSA det verste du har smakt:P Jeg derimot har smakt øl med banansmak (på tull for all del), og DET er det verste jeg (og om dere noen sinne kommer til å smake det) har smakt! Du tenker kanskje det er en øl som har en liten ettersmak av banan, men her er det en kraftig ekkel søt smak av banan. GRUSOMT! http://www.beermerchants.com/Images/Produc...46290937500.jpg Hahaha pappa av alle kjøpte en sånn til meg på gøy. Når jeg smakte den fikk jeg en følelse av at han ikke vil at jeg skal drikke øl igjen noen gang. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Går for det meste i Tuborg, spesielt pga økonomiske årsaker men det smaker heller ikke så altfor dårlig. Hansa Pilsner er vel det verste jeg har smakt. Du synes Tuborg er bedre enn Hansa? Den var ny! hver sin smak, antar jeg.. Riktignok den typen av Hansa, de har absolutt mye godt. Jeg må få lov til å endre litt her, Tuborg "smaker ikke så altfor dårlig" når man er full. Jeg drakk en edru i går, var merkverdig mindre godt da. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Er det noe øl i det hele tatt som ikke smaker så altfor dårlig når man er full da? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Husker jeg smakte Paulaner i Tyskland i fjor. Den falt i smak kan jeg trygt si. Den er mulig å kjøpe den på Vinmonopolet, men den er ganske dyr. 50 cl Kr. 37,70. Helt klart verdt det til enkelte anledninger. Passer ikke til ”fyll”. Endret 19. juni 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Flere enn meg som har en vag konspirasjonsteori om boksølet for tiden? Syns alt norsktappet boksøl smaker dårlig for tiden. Har forsøkt de aller fleste, men syns de smaker dårlig og semmert alle sammen. Til og med Nordlandspils som har vært min redningsplanke mer enn en gang. Det eneste som holder mål av norsktappet for tiden er Hansa Premium på flaske. Jeg har tidligere ment at norsk pils er i verdensklasse, men norsk boksøl de siste ukene har som sagt vært ræv. Noen med inside information her? Bolser man med produksjonen pga økt omsetning eller hva? Ikke for det, det finnes mye godt importøl til krisen gir seg. Lenke til kommentar
Fiskeoppdretter Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Flere enn meg som har en vag konspirasjonsteori om boksølet for tiden? Syns alt norsktappet boksøl smaker dårlig for tiden. Har forsøkt de aller fleste, men syns de smaker dårlig og semmert alle sammen. Til og med Nordlandspils som har vært min redningsplanke mer enn en gang. Det eneste som holder mål av norsktappet for tiden er Hansa Premium på flaske. Jeg har tidligere ment at norsk pils er i verdensklasse, men norsk boksøl de siste ukene har som sagt vært ræv. Noen med inside information her? Bolser man med produksjonen pga økt omsetning eller hva? Ikke for det, det finnes mye godt importøl til krisen gir seg. Jeg synes Mack Pilsner på boks smaker godt som alltid Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Flere enn meg som har en vag konspirasjonsteori om boksølet for tiden? Syns alt norsktappet boksøl smaker dårlig for tiden. Har forsøkt de aller fleste, men syns de smaker dårlig og semmert alle sammen. Til og med Nordlandspils som har vært min redningsplanke mer enn en gang. Det eneste som holder mål av norsktappet for tiden er Hansa Premium på flaske. Jeg har tidligere ment at norsk pils er i verdensklasse, men norsk boksøl de siste ukene har som sagt vært ræv. Noen med inside information her? Bolser man med produksjonen pga økt omsetning eller hva? Ikke for det, det finnes mye godt importøl til krisen gir seg. Har ingen konspirasjonsteori, men syntes boksølet ikke smaker fult så godt som øl fra flaske. Er veldig glad i Ringnes sin pilsner og kjøpte meg noen øl på boks fremfor på flaske for en liten stund tilbake. Ble litt skuffet og syntes smaken var annerleds. Den manglet maltpreg og bitterhet samt ettersmaken satt ikke like godt og lenge som den vanligvis gjør. Mulig det bare var smaksløkene mine som tulla litt, men syntes øl fra boks har en litt annen smak, gjelder ikke kun Ringnes. Endret 20. juni 2008 av mr.nauz Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Flere enn meg som har en vag konspirasjonsteori om boksølet for tiden? Syns alt norsktappet boksøl smaker dårlig for tiden. Har forsøkt de aller fleste, men syns de smaker dårlig og semmert alle sammen. Til og med Nordlandspils som har vært min redningsplanke mer enn en gang. Det eneste som holder mål av norsktappet for tiden er Hansa Premium på flaske. Jeg har tidligere ment at norsk pils er i verdensklasse, men norsk boksøl de siste ukene har som sagt vært ræv. Noen med inside information her? Bolser man med produksjonen pga økt omsetning eller hva? Ikke for det, det finnes mye godt importøl til krisen gir seg. Om det er spesielt for den siste tiden vet jeg ikke, men etter at jeg var en tur i Dublin er det håpløst å drikke norsk øl. Smaker såpe og kjemikalier. Heineken er favoritten når det gjelder lyst øl, tett fulgt av Carlsberg. Warsteiner og San Miguel funker også, men det blir helst når jeg er i sydligere strøk. Siden jeg nevnte Dublin så kan jeg jo også ta med at jeg ble anbefalt Smithwick's der borte, og det var fryktelig dumt, for nå tråler jeg ølhyllene i hver eneste butikk jeg er innom for å se om de har det. Nydelig ale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå