Lycantrophe Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Stemmer, stemmer. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Han spurte vel egentlig om hvilke butikker som selger ølene, ikke hvilke øl som selges i butikk. Sånn jeg har skjønt det har ikke kjedene noen spesiell kontroll over hva slags øl-sortiment butikkene har. Det er den lokale sjefen som bestemmer hva de skal selge på din lokale butikk. For eks. har Rema her i Bø bedre utvalg enn Meny der jeg bodde før (Bogstadveien). 1 Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Ikke nødvendigvis. Beste tipset jeg kan gi er å kikke innom alle butikker i nærheten av der du bor. Er det dårlig utvalg over alt - si ifra! Glemte å nevne at her i Bø har meny bedre utvalg enn rema igjen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Dei fleste plassane eg har vært har Spar og Meny butikkane hatt best utvalg. Mange av butikkane som sattser på lave priser har ofte berre vanlig pils i hyllene sine. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Den er vel en del av deres faste utvalg, så i praksis kan du kjøpe så mye du vil av den. Que? Har de Penguin på Naboen? Som fast utvalg? *løpe* In other news fant jeg et notat på mobilen min fra forrige tur til nevnte Nabo, som ser ca slik ut: Nøgne Ø saison 4- Brewdog Riptide 5 Lervig Konrad Stout 6+++++++++++ Black Chocolate Stout 5- Ossion Supremely Golden IPA 5 Regner med tallene bak er terningkast, og mulig det er noen skriveleifs her og der, men det var siste ølsnobbetur for meg, hvertfall, med litt pekepinn på hvordan jeg liker ølen min. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Den er vel en del av deres faste utvalg, så i praksis kan du kjøpe så mye du vil av den. Que? Har de Penguin på Naboen? Som fast utvalg? *løpe* Nei "Naboen" var ikke det jeg siktet til. Noen trodde at Penguin var en limited edition batch så jeg bare sa at Brewdog selv har den tilgjengelig i sitt faste utvalg. Om du har sansen for TNP og ønsker å drikke den mer enn bare som en kuriositet, så ville jeg sjekket ut prisen det ville koste å importere en flaske eller to selv. Vil tro du kan spare store summer der fremfor å dra til "naboen" hver gang du får lyst på en dram Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Hva er folkets favoritter her? Mine favoritter må være: Butikk: Newcastle Brown Ale Bar/polet: Corsendonk Butikk: Haandbryggeriet Pale Ale Polet: Vanskelig siden det varier veldig med "dagsformen", men heller nok mest til enten Nøgne Ø Imperial India Pale Ale #500 eller Haandbryggeriet Dobbel Dose. (Ja, jeg liker IPA ) Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Den er vel en del av deres faste utvalg, så i praksis kan du kjøpe så mye du vil av den. Que? Har de Penguin på Naboen? Som fast utvalg? *løpe* Nei "Naboen" var ikke det jeg siktet til. Noen trodde at Penguin var en limited edition batch så jeg bare sa at Brewdog selv har den tilgjengelig i sitt faste utvalg. Om du har sansen for TNP og ønsker å drikke den mer enn bare som en kuriositet, så ville jeg sjekket ut prisen det ville koste å importere en flaske eller to selv. Vil tro du kan spare store summer der fremfor å dra til "naboen" hver gang du får lyst på en dram Aha, da er jeg med Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Hva er folkets favoritter her? Mine favoritter må være: Butikk: Newcastle Brown Ale Bar/polet: Corsendonk Butikk: Haandbryggeriet Pale Ale Polet: Vanskelig siden det varier veldig med "dagsformen", men heller nok mest til enten Nøgne Ø Imperial India Pale Ale #500 eller Haandbryggeriet Dobbel Dose. (Ja, jeg liker IPA ) Ooops, den hadde jeg glemt. Helt klart en favoritt. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 (endret) Hmm Rema1000 hadde ikke NØ de heller, men fant en annen øl jeg ville teste. Ladegaards pilsner og Ladegaards mørk lager. Noen andre som har prøvd disse? Håper jeg ikke kjøpte katta i sekken. Edit: Etter et raskt søk så jeg at det var veldig blandede anmeldelser av Ladegaard, får håpe de faller i smak... Endret 8. februar 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Ladegaard er helt greit. Hvis du har ica maxi, eller eurospar i nærheten av deg kan du sjekke de. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Edit: Etter et raskt søk så jeg at det var veldig blandede anmeldelser av Ladegaard, får håpe de faller i smak... Jeg er en av dem som ikke lovpriser Lade Gaard, men du bør uansett danne din egen mening. http://storemy.wordpress.com/?s=lade+gaard Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 (endret) Flaskene var det som tiltrakk meg, og navnet. Her er noe info jeg fant om ølet...Sitat: Spesialøl med høy kvalitet Grans har brygget Lade Gaard i litt over ett år. Det er et spesialøl med veldig høy kvalitet. Det inneholder gulvmaltet vårbygg fra Tsjekkia. Det er også benyttet tsjekkisk Saaz aromahumle for å få en ekstra markert bitterhet i ølet. Bryggingen av ølet gjøres på den «gammeldagse» måten. Det tar både lengre tid og koster mer. Det har også ført til at prislappen på Grans-ølet ligger noe høyere enn bryggeriets andre øltyper. – Lade Gaard-øl er noe av det mest spesielle ølet vi noen gang har laget. Det selger godt og vi har også vært utsolgt flere ganger, sier Gran. Ideen bak ølet ble klekket av Grans og Rema 1000-gründer Odd Reitan. Grans var i gang med å lage et spesialøl og Reitan ville lage et skikkelig gårdsøl. Det ble navngitt etter gården Reitan eier i Trondheim: Lade Gaard. Grans fikk frie tøyler da de utviklet ølet. Sitat slutt. Høres da slett ikke værst ut dette, men selvfølgelig mulig det ikke smaker til forventningen. Apertif gav juleølen deres veldig god karakter. Uansett så er det jo kule flasker med skrukork som kan brukes om igjen til så mangt. Nå har jeg vært innom alle dagligbutikkene unntatt en Menybutikk og en ICA Maxi butikk. Så nå er jeg spent på hvilke av de gjenværende matbutikkene som selger NØ, om det da er noen igjen... Endret 9. februar 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 ......øl med høy kvalitet Det gjelder da alt øl som er laget i Norge, om det da ikke beskrive som laget med de beste råvarer. (dette ihht. produsentene) Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) ......øl med høy kvalitet Det gjelder da alt øl som er laget i Norge, om det da ikke beskrive som laget med de beste råvarer. (dette ihht. produsentene) Ja, akkurat det var et utklipp da fra en avis som skrev om ølet. Mulig det var Sandefjord blad. Jeg har ikke prøvd det enda selv, så kan ikke si så mye om det. Men si meg dette er vel ikke industriøl? Det er jo brygget på gamlemåten. For ellers er vel omtrent alle mikrobryggerier industriøl også, ta feks NØ er jo idag en fabrikk, med unntak av at de brygger ordentlig øl. Hva mener dere med industriøl da? Endret 9. februar 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Palme Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Lade Gaard (eller Grans) er i mine øyne så absolutt et industriøl. Produsert i store kvanta med fokus på å tyne mest mulig øl ut av minst mulig ingredienser, og flest mulig skal like det (altså minst mulig smak). Hva mener du egentlig med "gamlemåten"? Malt og vann i en bøtte på kjøkkenbenken/boden slik de gjorde før i tiden? Jeg har ikke noe fint å si om Grans sin "Lade Gaard"-serie bortsett fra at flaskene har fine etiketter og jeg liker twist-capen. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Ladegaard er nok et industriøl, men faktisk blant de aller beste industriøl her i Norge etter min mening. Men virker som om dette enten er et "elsk eller hat" øl. Om jeg skal ha en lys butikkøl som gir det beste smak/pris forhold er definitivt dette noe jeg kjøper. "Mørk lager" varianten har jeg ikke spesielt sansen for. Er stort sett bare fargen som er litt mørk. Synes faktisk den er mindre smakfull enn pilsner varianten. Stort sett synes jeg alle ølvariantene som selges på butikk har en ganske vassen smak, og gidder dermed sjeldent å kaste bort en femtilapp når man kan få atskillig bedre øl på polet. Unntaket er kanskje "Ægir Sumbel" men jeg føler også at den ikke er helt konkurransedyktig på pris i forhold til pol-øl. (Når det gjelder Ægir synes jeg generelt at de mørke ølene deres er overpriset, noe som er synd da jeg gjerne kunne ha tenkt meg å drikke "Natt Porter" mer, men når man får minst like godt øl til en billigere penge så faller "Natt Porter" helt bakerst i køen) Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Lade Gaard (eller Grans) er i mine øyne så absolutt et industriøl. Produsert i store kvanta med fokus på å tyne mest mulig øl ut av minst mulig ingredienser, og flest mulig skal like det (altså minst mulig smak). Hva mener du egentlig med "gamlemåten"? Malt og vann i en bøtte på kjøkkenbenken/boden slik de gjorde før i tiden? Jeg har ikke noe fint å si om Grans sin "Lade Gaard"-serie bortsett fra at flaskene har fine etiketter og jeg liker twist-capen. Tenkte mer på gulvmaltet vårbygg feks, det minner jo nesten om slik man lager whisky.. Altså når man går igjennom slike prosesser.. så legger man jo mer arbeid i det enn feks når man masseproduserer pilsner som feks Grans premium eller ringnes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå