Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjemmebrenning til eget bruk er lov, men å selge til andre er ikke lov.

Feil.

Brygging til eget behov er lov.

Det er ikke lov å selge.

Det er lov å gi bort.

Brenning er ikke lov.

Frysedestilering er ikke lov.

Det er kanskje brygging til eget bruk som er lov ja, men loven er ikke særlig strenge mot folk som brenner til eget bruk iallefall.

Lenke til kommentar

Hjemmebrenning til eget bruk er lov, men å selge til andre er ikke lov.

Feil.

Brygging til eget behov er lov.

Det er ikke lov å selge.

Det er lov å gi bort.

Brenning er ikke lov.

Frysedestilering er ikke lov.

Det er kanskje brygging til eget bruk som er lov ja, men loven er ikke særlig strenge mot folk som brenner til eget bruk iallefall.

Dett ble veldig OT, men: Det er heller ikke love til å røyke marihuana i Norge, men det er svært liten sjangse for at du blir anmeldt. Det er de facto avkriminalisert, men fortsatt ulovelig.

Lenke til kommentar

Det er vel i større grad for å begrense alkoholkonsumet. Om man lager sitt eget brennevin er det jo logisk å drikke mer, siden det blir skambillig. Det er jo ganske lett å anskaffe hjemmebrent idag, utenom i de mørkeste delene av bibelbeltet, og det er skremmende billig.

Det eneste negative jeg kan se ved forbudet av hjemmebrenning er at man mistet en del av kunnskapen som "forsvant" blant de virkelige entusiastene. Når det kommer til sprit så er jo ikke Norge det mest spennende landet. Heldigvis er det jo som med øl som det er med sider og brennevin nå. Det kommer mye mer spennende norskprodusert enn det har gjort på lenge.

Lenke til kommentar

Med det svært så voldsomme navnet "Foreign Extra Double Imperial Russian Export Stout Porter" så var naturligvis Kinn Bryggeris "Svartekunst" noe som skrudde opp forventningene skyhøyt. Duften var svært god og hadde en kraftig solid lukt av søt lakris med et lite svakt stikk av alkohol dersom man tok et dypt drag.

Dessverre så synes jeg smaken ikke sto til lukten, og absolutt heller ikke til navnet. For å gjøre det enkelt så smakte dette for meg som svidd, gammel besk kaffe tilsatt litt koksalt. Jeg hadde ventet meg en smakseksplosjon av dimensjoner, men fikk istedet noe som minnet meg om kjip "Guinness Foreign Extra". Jeg kjøpte 2 flasker av denne men har tenkt å spare den andre for å se om den er bedre om ett år eller to.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...