Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er faktisk fra spesialpolet i Bergen, men mulig Vika får litt mer enn Valken.

...men overgangen fra Trondheim til Bergen vil ikke være så stor ettersom vi også har en Naboen pub med et ok uvalg av øl. Ikke rart jeg vurderer å flytte tilbake til gamlebyen.

Naboen pub = Den Gode Nabo?

Leo: Trondheim er en flott by men må gi tapt for Bergen, uavhengig av spesialpol eller ei. ;)

Vi har også en del flotte puber (Henriks, Baran Café, Naboen osv..) så jeg føler ikke at det skorter på det. Oslo har nok enda bedre utvalg igjen men det bor jo langt flere der borte så markedet er nok en del større for mikrobrygg/håndbrygg.

Uansett så kommer det meste av det mest interessante av sendingene fra Valken/Vika ut til puber men det er greit å prøve øl som er ganske dyre (f. eks 130 kr på Valken) før man kjøper de ute (til kr 250).

Lenke til kommentar

Beklager, men du vil aldri få høre meg si at Bergen er bedre enn Trondheim, og det skyldes ikke bare bar/pub/pol-utvalget :)

Vi trøndere mener alltid Den Gode Nabo på Bakklandet når vi sier "Naboen pub" eller lignende. DGN har vært oppe i denne tråden før, så nøyaktig hvorfor det er en av de beste pubene for ølelskere i hele landet skal jeg ikke gå nærmere inn på.

Lenke til kommentar

Beklager, men du vil aldri få høre meg si at Bergen er bedre enn Trondheim, og det skyldes ikke bare bar/pub/pol-utvalget :)

Vi trøndere mener alltid Den Gode Nabo på Bakklandet når vi sier "Naboen pub" eller lignende. DGN har vært oppe i denne tråden før, så nøyaktig hvorfor det er en av de beste pubene for ølelskere i hele landet skal jeg ikke gå nærmere inn på.

Det vil jeg nok tro, poenget mitt var ikke å starte en slik diskusjon, da vi sannsynligvis er like fastlåst i vårt syn.

Grunnen til at jeg lurte på det med "Naboen" er at vi har en pub/restaurant i Bergen som heter Naboen. :p

Lenke til kommentar

Nyttårs-ølen min ble Dark Island Reserve, med oppfølging av Natt Imperial Porter (og Nøgne Ø God Jul).

Jeg må si Dark Island var et meget godt øl, et oljemørkt øl med eike x2/brent/karamell/sjokolade-smak, men uten at alkoholsmaken gjør sitt intredende, som den som regel gjør ved denne prosenten. Et imponerende øl, over min forventning.

Prisen gjør dette ikke til et hverdagsøl, men et øl man drar fram til spesielle anledninger.

Jeg har etter å ha smakt dette, bestilte to til for lagring, som kommer til å taes fram i spesielle anledninger.

Hva er deres nyttårsøl?

Lenke til kommentar

For min del ble det stort sett hjemmebrygget hefeweizen og brown ale. Siden det ikke var noen andre der som i det hele tatt satte pris på skikkelige godsaker, ble det en NØ DH3 på meg, mens DH2, Red Horizon og Sweet Horizon fikk stå til en senere andledning.

Lenke til kommentar

Dette er faktisk fra spesialpolet i Bergen, men mulig Vika får litt mer enn Valken.

...men overgangen fra Trondheim til Bergen vil ikke være så stor ettersom vi også har en Naboen pub med et ok uvalg av øl. Ikke rart jeg vurderer å flytte tilbake til gamlebyen.

Tja, Naboen mot

Henrik (snart flest på kran i kongeriket)

Naboen

Baran

Kontoret

Elefanten

Pingvinen

Biskopen

og en del flere.

Tror ikke det nupe2.gif

Lenke til kommentar

Tja, Naboen mot

Naboen

Baran

Kontoret

Elefanten

Pingvinen

Biskopen

og en del flere.

Tror ikke det nupe2.gif

Tenker du på den Trønderske naboen mot den bergenske naboen eller? Jeg har blitt fortalt at de får en hel tappevegg på Henriks, men det var faktisk noe jeg fikk vite på nyttårsaften.

Naboen (i Bergen) er fremdeles en trivelig affære, og for meg en god nok grunn til å flytte hjemover :) (da mener jeg hjem til Bergen)

Lenke til kommentar

Fikk meg en lærepenge over jula - ikke stable alt juleøllet i ett gammelt kjøleskap, ihvertfall ikke ett som bestemmer seg for å lage isbiter av det meste av innholdet når romtemperaturen endra seg... Mye av spesial-juleøllene jeg kjørte rundt etter og ellers sleit for å skaffe er sansynligvis grundig ødelagte :-( Var ekstra glad for at jeg hadde kjøpt en ekstra av de fleste for lagring til neste jul som jeg viselig hadde lagra i et annet rom.

Lenke til kommentar

Jeg blir nødt til å FLYTTE til Oslo..

Du får holde av 6. september og finne frem soveposen, hvert fall.. :thumbup:

Nei, jeg boikotter Vinmonopolet fra nå av, frem til de fremskaffer spesialvarer til Trondheim - enten via Bring, eller i form av et spesialpol. Jeg kan kjøre over grensa og handle til en brøkdel av prisen, og samtidig få levert varer hvor jeg nå enn måtte ønske i Sverige.

Lenke til kommentar

Er patetisk at Vinmonopolet skal ha slike spesialbutikker i 2 byer. Hadde vært mye bedre om disse små leveransene var tilgjengelig i nettbutikken og de sendte til alle landets polutsalg, eller hjem på døren.

Ja, nettopp. Det er helt sinnsvakt at jeg skal være nødt til å ta fly nedover sent fredag, overnatte på hotell i Oslo/Bergen for så å ta nattog oppover til Trondheim igjen - for å få handlet de varene jeg er interessert i. Men sånn går det når man har "sosialister" som styrer alkoholpolitikken. De lever visst i den villfarelse at det er kun i Oslo og Bergen folk er "fine" nok til å drikke noe annet enn 60% brennevin og heimert. De er visst ikke så sosialistiske, så lenge de selv har fri tilgang på godsakene, der nede i Oslo.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, Naboen mot

Naboen

Baran

Kontoret

Elefanten

Pingvinen

Biskopen

og en del flere.

Tror ikke det nupe2.gif

Tenker du på den Trønderske naboen mot den bergenske naboen eller? Jeg har blitt fortalt at de får en hel tappevegg på Henriks, men det var faktisk noe jeg fikk vite på nyttårsaften.

Naboen (i Bergen) er fremdeles en trivelig affære, og for meg en god nok grunn til å flytte hjemover :) (da mener jeg hjem til Bergen)

Naboen er og blir i Bergen. Sitter en ti trønderhovedstaden kan en kalle "Den Gode Nabo" hva en vil, men når det diskuteres nasjonalt nytter det ikke med kjælenavn som lett kan forveksles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...