Islanbadsj Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Vil absolutt anbefale deg å prøve det på tapp, mye, mye bedre enn fra boks. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 sånn ca, hva koster en 6 pack øl glassflasker fra og til? Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det som folk forteller meg, og som jeg i grunn kan forstå, er at hvis jeg skal smake mørkt øl som Guinnes, burde jeg kanskje stikke et sted jeg kan få det på tapp, istedetfor å sitte og drikke det på boks fra butikken. For starters, liksom. Guinness er ferskvare. Å drikke det fra boks er helligbrødre. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det som folk forteller meg, og som jeg i grunn kan forstå, er at hvis jeg skal smake mørkt øl som Guinnes, burde jeg kanskje stikke et sted jeg kan få det på tapp, istedetfor å sitte og drikke det på boks fra butikken. For starters, liksom. Guinness er ferskvare. Å drikke det fra boks er helligbrødre. Hehehe...helligbrødre..! Men sant nok. Klisjeen sier at Guinness smaker best på en pub i Dublin, og etter 8 besøk i den byen må jeg bare skrive under på det. En annen ting: de som er redde for at Guinness skal være så mørkt og tjukt og mektig og alt det der - prøv å drikk det som du drikker en lys pils på en varm sommerdag. Store gode slurker. Fantastisk. Det er forresten etterhvert en god del puber i norge som klarer å tappe en anstendig Guinness. Styr unna bokser. Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hehehe...helligbrødre..! Ja, ble så opprørt over det jeg leste at jeg ikke klarte å stave riktig Lenke til kommentar
M..D Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Corona og Heiniken er favoritter. Men som den fattige studenten som jeg er så blir det som oftest Tuborg:P Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Drikker så å si bare Heineken for tiden, men kan gå over til Hansa Fatøl ved nøds. Uansett, Heineken og Fisherman/Jager/Tyrker er en helaftens. Endret 27. mai 2008 av Ustedalen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 sånn ca, hva koster en 6 pack øl glassflasker fra og til? kommer helt an på hva du skal ha det da. Grans Premium og Seidel er vel de billigste på rundt 50 kroner eller noe.. tuborg tror jeg koster rundt 70, og Hansa Premium ligger vel rundt hundrelappen.. Det er de jeg har oversikt over. Hva med å sjekke bunnpris.no eller rema.no eller noe? Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Grunnet loven har ikke rema, rimi osv lov til å reklamere for alkoholholdige produkter, så du kommer ikke langt ved å sjekke rimi.no eller feks en tilbudsavis. Loven er faktisk så streng at feks Ringnes ikke har lov til å skrive om produktene sine på internettsiden dems. Når det gjelder prisene på en six-pack så varierer det fra butikk til butikk. Det billigste av det billigste( Seidel på kiwi, grans premium på rema 1000 og odin på coop) koster 8,90kr flaska + pant. En six pack koster da 60kr. Pils fra Ringnes, tuborg, hansa osv koster rundt 11-13 kr flaska + pant. En sixpack koster da rundt 66-80 kr. Importert flaske øl som Heineken og Carlsberg ligger ligger på rundt 18-20kr flaska. Tar du deg en tur til feks Tyskland så får man feks 4 brett med carlsberg/tuborg til 200kr. Ja, det er dyrt i Norge! Selv foretrekker jeg pils/lager. Er veldig glad i Dansk Carlsberg, Carlsberg sort guld, pilsner urquell og Miller genuine draft. Av Norsk øl så er Ringnes pilsner favoritten. Endret 29. mai 2008 av mr.nauz Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 I de siste mnder har jeg lagt merke til flere små flaskeøl"nyheter": Amstel, Heineken, Staro-et-eller-annet (tsjekkisk), Mythos etc. Øl er ufattelig mye mer lekkert på flaske enn på boks, bare så synd det blir så dyrt. Mellom 21 og 25 kr pr flaske er tåpelig, ikke er det pant heller. Fordelen er at det ikke er tappet av Ringnes. Ultra er vel den dagligvarekjeden som har best utvalg så langt. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Budweiser, Urquell og Krusovice (begge tsjekkiske), Carlsberg. Det er vel de jeg liker best, Ringnes og Tuborg fungerer, men bare i nødsituasjoner. Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Ja, jeg stod selv å sikklet på en sekspakk med Heineken flasker idag. Men er det verdt det ? Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Ja, jeg stod selv å sikklet på en sekspakk med Heineken flasker idag. Men er det verdt det ? Definivt! Det jeg lurer mest på er om det er forskjell på heineken på flaske og på boks? Er det forskjell på kvaliteten eller er det bare det at den er på flaske som gjør at den smaker bedre? Er litt usikker, men den er uansett meget god på flaske. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Heineken skal jo drikkes rett fra flaska. Restauranter som har peiling på øl gir deg visst ikke glass sammen med øl-en når du bestiller en Heineken. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Drikker ikke øl og synes det ikke smaker noe godt i det hele tatt.(..) Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Ja, jeg stod selv å sikklet på en sekspakk med Heineken flasker idag. Men er det verdt det ? Definivt! Det jeg lurer mest på er om det er forskjell på heineken på flaske og på boks? Er det forskjell på kvaliteten eller er det bare det at den er på flaske som gjør at den smaker bedre? Er litt usikker, men den er uansett meget god på flaske. Heineken på flaske er brygget i Nederland og importert til Norge. Heineken på boks( Ihvertfall den på halvliters boksene, usikker på de små sølvfargede boksene) er brygget av Hansa på lisens fra Heineken. Dette utgjør nok en liten smaksforskjell, akkurat som Norsk Tuborg ikke har helt den samme smaken som orginal Dansk Tuborg. Selv syntes jeg Heineken og Carlsberg smaker best på flasker, noe pga jeg liker best øl fra flasker og noe pga de begge er tappet på det orginale bryggeriet i Nederland/ Danmark. I dag skal jeg smake på Arendals pils, gleder meg Lenke til kommentar
dblthink Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Ser en del nevner KilKenny her, og har også hørt flere nevne den blant sine favoritter, men jeg har aldri kommet så langt at jeg har smakt den. Er den virkelig så god? Og hva slags øl er det? Mørk, lys, grønn, lilla? <{POST_SNAPBACK}> Kilkenny er en irsk Stout. Det vil si den er fyldig og mørk..men litt lysere en Guiness. Ganske god men prøv mye annet også det er ikke bare irsk som er godt! <{POST_SNAPBACK}> Kilkenny er absolutt ingen stout! Kilkenny er en ale, og brygges nå av Guinness. Kilkenny er en eksportvare, og jeg har så langt ikke sett Kilkenny på en eneste av de irske pubene (i Irland) jeg har vært innom. Kan sammenlignes med Smithwicks (som er lysår bedre) og til en viss grad Newcastle Brown Ale, selv om denne er en underlig bastard med bla mais som ingrediens. Støtter forresten ersa når det gjelder Murphy's Red. Newcastle Brown Ale er en av mine desiderte yndlingsøl! Er det virkelig mais i den? Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Amstel, Ringnes, Frydenlund, Budweiser Endret 1. juni 2008 av RCP-88 Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg er svært glad i vørterøl. Ingenting slår et par kalde øl etter trening. (Forresten, ligner smaken av vørterøl smaken av vanlig øl?) Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 begynte da jeg var 4-5 år. knabba pilsen til onkel og fattern fra båten, løp langt inn på holmen og drakk de der i skjul (selvsagt så alle meg da) tok så en lang pause og begynte da jeg var 16. øl var IKKE godt da, men det kan ha litt å si at jeg drakk de varme da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå