Xtra Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Tok en liten kjapp tur innom Valken igjen og tok med meg følgende: - Schneider Eisbock - Schneider Aventinus - Nørrebro Little Korkny Ale - Avery IPA Ellers så har vel juleølet komt ut i butikk nå. Her er listen over alt av juleøl som kommer til polet i en eller annen form (bestilling- basis osv..) Og takker for tips angående Holy Smoke, Palme! Skal se om jeg får tatt turen innom Pingvinen i løpet av helgen, er ganske sjeldent jeg er innom den plassen. Endret 1. november 2011 av Xtra Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 De hadde ikke fått satt ut juleølen da jeg var innom Vika i tretiden.. Litt irriterende, jeg hadde nok plukket med meg litt av hvert derfra og jeg kan ikke dra dit så ofte som jeg skulle ønske. Men jeg får håpe ikke resten av dere plukker med dere alt det spennende innen jeg kommer dit igjen på fredag eller lørdag.. Men jeg fikk da med meg Schneider Eisbock, Meantime Chocolate og Loverbeer Papëssa. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 De hadde ikke fått satt ut juleølen da jeg var innom Vika i tretiden.. Litt irriterende, jeg hadde nok plukket med meg litt av hvert derfra og jeg kan ikke dra dit så ofte som jeg skulle ønske. Men jeg får håpe ikke resten av dere plukker med dere alt det spennende innen jeg kommer dit igjen på fredag eller lørdag.. Men jeg fikk da med meg Schneider Eisbock, Meantime Chocolate og Loverbeer Papëssa. Vel jeg har sjekket litt på listen over tilgjengelige juleøl og polet på Bergen Storsenter ser ut til å ta inn en del av de godsakene som er tilgjengelig. Men Valken vil nok ha en del godsaker også. Ellers så sa en av de jeg snakket med på Valken at spesialøl hyllen vil stues vekk i en to måneders tid. Dette fordi de skulle gjøre plass til en del juleøl. Han sa også at de ville nok finne en plass til noe av det som vanligvis står i hyllen men at det ble litt begrenset nå fremover mot jul. Har også laget en liten liste over det juleølet som virker mest interessant og regnet at det blir en ca 900 kanskje opp i 1000 kr i øl. Mulig innkjøpet må vente til jeg får lønn. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Vel, det er litt langt å dra til Bergen Storsenter, jeg var innom Vika, ikke Valken.. Men de skal ha inne en del, så jeg får som sagt satse på at det ikke blir tomt innen lørdag.. Det kommer nyheter på lørdag, det går nok adskillig mer enn en tusenlapp.. Og Bordeaux-slipp på neste torsdag, hvor er Norsk Tipping når man trenger dem? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Dro ut igår for å sikre meg noen eksemplar av "Berentsens Stelliger Divum" før de forsvinner. Ser ut til at det bare er ca. 50 flasker igjen i hele Oslo nå så de som ønsker seg en smak bør nok ikke vente for lenge med å kjøpe. Leverandør/Nettbutikken er helt utsolgt. Tok også med et par "Jule Avec". I tillegg ble jeg veldig henrykt over å se at de også hadde fått inn brygg fra Midtfyns! Fikk kjøpt "Jule Stouten" deres igår og skal skaffe meg "Jule Ale" idag. 1 Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Vel jeg har sjekket litt på listen over tilgjengelige juleøl og polet på Bergen Storsenter ser ut til å ta inn en del av de godsakene som er tilgjengelig. Men Valken vil nok ha en del godsaker også. Ellers så sa en av de jeg snakket med på Valken at spesialøl hyllen vil stues vekk i en to måneders tid. Dette fordi de skulle gjøre plass til en del juleøl. Han sa også at de ville nok finne en plass til noe av det som vanligvis står i hyllen men at det ble litt begrenset nå fremover mot jul. Har også laget en liten liste over det juleølet som virker mest interessant og regnet at det blir en ca 900 kanskje opp i 1000 kr i øl. Mulig innkjøpet må vente til jeg får lønn. BS har frem til nå vært best i Bergen på listførte varer og Valken stedet for skattejakt. Snakket med Valken i går. De nevnte ingenting om vekkstuing da jeg spurte om det var noe spennende på vei inn. Svaret var forøvrig "Ja, men vi vet ikke hva og når". Stikker innom på torsdag og sjekker. Juleøltestingen er i gang på bloggen. Begynner pent og pyntlig med litt burikkøl. http://storemy.wordpress.com/sesongol/juleol-2011/ 1 Lenke til kommentar
flekkk Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Har forelsket meg i Lervig Konrad Stout. Prisen og smaken solgte meg helt. Noen andre lignende fantastiske brygg med samme pris-smak ratio? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 I tillegg ble jeg veldig henrykt over å se at de også hadde fått inn brygg fra Midtfyns! Fikk kjøpt "Jule Stouten" deres igår og skal skaffe meg "Jule Ale" idag. Du har noe å glede deg til, de er aldeles utsøkte. Vika hadde dem inne i fjor og jeg plukket opp noen. "Glemte" noen av dem, så det blir spennende å se om de har tjent på å ligge. I utgangspunktet ser jeg for meg at Julestout'en har tjent på å ligge, mer skeptisk til ale'en. Ellers var jeg innom lokalpolet og fikk sikret meg fire flasker Stellinger Divum samt noe annet snacks. Damen på polet husket navnet mitt da jeg skulle bestille noen andre ting, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det.. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Har forelsket meg i Lervig Konrad Stout. Prisen og smaken solgte meg helt. Noen andre lignende fantastiske brygg med samme pris-smak ratio? Jeg ser ikke bort fra at du liker Berentsens - Sorte Får. En butikkstout som jeg liker best rett fra kjøleskapet. Utfordringen med denne er manglende distribusjon utenfor Rogaland. Min mening i om Konrad's http://storemy.wordpress.com/2011/09/29/lervig-konrad-stout-104/ Min mening om Sorte Får http://storemy.wordpress.com/2011/01/06/berentsens-sorte-far/ Haandbryggeriet - Farwell Ale kan være et alternativ. og om du riktig skal kose deg anbefaler jeg både deg og andre en Ægir - Natt, selv om den ikke er direkte billig. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Ellers var jeg innom lokalpolet og fikk sikret meg fire flasker Stellinger Divum samt noe annet snacks. Damen på polet husket navnet mitt da jeg skulle bestille noen andre ting, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det.. Jeg var beskjeden og tok bare 3, men selvsagt også 2+2 fra Midtfyns og en del annet. Sum 2570,-. Ølblogging er en dyr men heæææærli' høbby. Ta navnehuskingen som et kompliment. En husker de beste og de verste og du som liker skikkelig øl må da være blant de første. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Har forelsket meg i Lervig Konrad Stout. Prisen og smaken solgte meg helt. Noen andre lignende fantastiske brygg med samme pris-smak ratio? Tja, Konrad har vel en pris pr. liter på 140,- Selv synes jeg Nøgne - Imperial Stout er både mer smak og kraft i. Prismessig ligger denne på 143,- pr. liter på polet så det må vel være greit? Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg ville nok også heller tatt en NØ Imp Stout enn en Konrads Stout om jeg måtte velge, men Konrads er da absolutt en meget god øl. Og man kan kanskje se på det som en fordel at det er 0,33 og ikke 0,5 flaske. Har man først åpnet må man jo drikke opp Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg tok en flaske "Konrads Stout" for noen uker siden og ble faktisk lettere skuffet. Hadde ventet meg en skikkelig kraftig stout men den virket på en måte litt vassen i smaken. Litt mer humlet enn en vanlig Guinness, men ellers ganske lik, var noe som slo meg. Fikk også litt lignende assosiasjoner da jeg smakte en "Berentsen Jule Avec" igår: Mindre søtt og mindre kraftig enn jeg hadde forventet. Vi får se om ikke "Stelliger" er hakket tyngre Mon tro om det snart kommer noen Double eller Triple Imperial Stout på markedet Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Mon tro om det snart kommer noen Double eller Triple Imperial Stout på markedet Hva med en: Foreign Extra Double Imperial Russian Export Stout Porter (Kinn - Svartekunst) Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Hva med en: Foreign Extra Double Imperial Russian Export Stout Porter (Kinn - Svartekunst) Haha, høres bra ut Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Hva med en: Foreign Extra Double Imperial Russian Export Stout Porter (Kinn - Svartekunst) Haha, høres bra ut For ordens skyld. F.E.D.I.R.E.S.P. er Lothes kommentar til de stadig nye oppfinnsome navnene på nye øl. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Julebryggtest som sikkert kan være litt overraskende. http://www.dinside.no/881300/det-beste-juleolet-2011-faar-du-paa-rema-1000 Ellers reagerer jeg mest på følgende uttalelse: - Fy filler’n, nå skalv jeg littegran da du ringte, jeg var redd for at dere kom til å gi oss totalslakt, sier administrerende direktør Morten Gran i Grans Bryggeri til DinSide. Når selv adm.dir. tilsynelatende har gitt opp kvaliteten på produktenee sine er det lett å skjønne hvorfor det aller meste derfra smaker mindre godt. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Det er visstnok International Stout Day i dag. Jeg er for enhver dag som gir meg anledning til å feire med god øl, men det begynner å bli veeeeldig mange av dem nå. Hva skal du feire med? For min del blir det nok hjemmebrygget julestout idag. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Det er visstnok International Stout Day i dag. Jeg er for enhver dag som gir meg anledning til å feire med god øl, men det begynner å bli veeeeldig mange av dem nå. Hva skal du feire med? For min del blir det nok hjemmebrygget julestout idag. Midtfyns JuleStout? Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Har forelsket meg i Lervig Konrad Stout. Prisen og smaken solgte meg helt. Noen andre lignende fantastiske brygg med samme pris-smak ratio? Jeg synes også Konrad Stout er god, men i likhet med Palme og Igniztion så synes jeg Nøgne Ø's Imperial stout er fyldigere i smaken. Mikkeller Beer Geek breakfast er også veldig god. Dette er mine to Imperial stout-favoritter. Jeg foretrekker dem faktisk framfor langt dyrere og høyere ratede varianter som f.eks. Mikkeller Black Tie, Mikkeller Beer Geek Brunch Weasel Bourboun edition, Alesmith Speedway stout, Nøgen Ø Dark Horizon, m.fl. Disse blir ofte for klissete søte. Nydelig med en liten smak, men ikke noe for seriøs drikking. Skal du ha hele flaska så kan det ikke være for søtt. Midtfyns Imperial stout likte jeg veldig godt før, helt til jeg smakte den samtidig med Nøgne Ø's Imperial stout. Da skjønte jeg at den overhode ikke holdt mål i sammenligning. Alt for tynn og søt-skvipete. Men isolert sett var den god. Andre øl som kan være gode alternativer til Konrad Stout-en er Flying Dog Gonzo imperial Porter, Rochefort 8 (eller 10 men den er dyrere). Samuel Smith har også en god imperial stout, i likhet med Brew Dogs Rip tide, men ingen av disse kunne måle seg med Nøgne Ø's imperial stout eller Beer Geek Breakfast ved direkte sammenligning. Men de er absolutt gode alternativer til Konrad stout, og kommer på 33ml flasker. Haandbryggeriets Dark Force er også god, men den har jeg ikke fått sammenlignet med andre så jeg er usikker på hvordan den plasserer seg. Haandbryggeriets Odins Tipple er veldig fyldig og smakfull, får veldig bra ratinger, men er litt søt. Ikke så søt som Mikkeller Black tie eller Midtfyns. Kommer i 50ml flaske som det kan være greit å dele med en annen. Southern Tier har flere gode søte, kraftige øl, Mokha, Jahva og Creme Brulee stout. Alle disse kommer i 65ml flasker og må kjøpes på barer. De er søte og tynnere enn Nøgne Ø/Beer Geek, ligner litt på Midtfyns, men er bedre etter min smak. Haandbryggeriet Bestefar og Farewell Ale er også gode alternativer. Det Lille Bryggeri Lakrids Porter er også mulig du vil like, men den får du ikke på Polet. Absolutt en av de beste alkoholsvake (5,1%) mørke porter/stout-aktige ølene jeg har smakt. Agir Natt er også god, men jeg synes den får en metallisk bismak hvis jeg drikker hele flasken alene. Den er også temmelig dyr, uten at jeg personlig synes den er verd det i forhold til Beer Geek/Nøgnes imp.stout. Puh... nå trenger jeg en øl. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå