Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-U4NJ3Omm
Liker man lyst øl, er de kanskje greie. Men for meg som så og si bare liker mørkt øl, smaker det pissvann.

Veldig glad i lyst øl ja :) Tenkte å ta å prøve dem over helga når jeg kommer hjem fra Trondheim

Lenke til kommentar

Den pilsen jeg har likt lengst og fortsatt drikker jevnlig er Ringnes. har følelsen av at folk flest ikke liker den og skjønner ikke hvorfor.

 

utenom det er jeg VELDIG glad i hveteøl, Erdinger Weiss bier er den beste jeg har funnet. Prøvde å brygge mitt eget her for et år siden men ble aldri kvitt gjærsmaken.

 

skulle jeg hatt litt sterkere øl skulle det blitt Meister Max. Drakk det i egypt og det smakte ikke som om det var 8%alc.

 

Av de lyseste liker jeg Mythos, Sol og Stella veldig godt.

 

Alkoholfritt er det Munkholm hvete, Munkholm Münchener og seff clausthaler som gjelder. Munkholm hvete og Munkholm Münchener bør alle som liker øl og greier å komme seg over fraværet av alkohol prøve.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Prøvde Singhaen igår kveld. Var egentlig veldig skuffende.. Hadde en merkelig ettersmak, som jeg ikke var så fan av. Prøvde Tiger og, men var da så beruset at øl var øl. Har en igjen som jeg skal teste en dag :)

Lenke til kommentar
Prøvde Singhaen igår kveld. Var egentlig veldig skuffende.. Hadde en merkelig ettersmak, som jeg ikke var så fan av. Prøvde Tiger og, men var da så beruset at øl var øl. Har en igjen som jeg skal teste en dag :)

 

 

Tuller du? Singha er jo fin fint :yes:

 

 

Ellers er Heineken meget god. San Miguel og Carlsberg er heller ikke å forakte.

Endret av Saltvann
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Favoritten på fest er for tiden Mack Pilsner eller Isbjørn.

 

Det beste ølet jeg har smakt var Bohemia Regent i Tsjekkia. Fatøl (ca 12%) direkte fra bryggeriet. :love:

 

De er kanskje ikke så gode med mat i Tsjekkia følge min mening, men øl... det var snadder! Man kunne kjøpe det gode ølet for 6 kr/l i fat på 30l. Nesten en god grunn til å flytte dit...

Lenke til kommentar
Det sies at det er utrolig mange forskjellige øltyper i Tsjekkia. Hvor mange prøvde du eller så du når du var der Craigmick?

 

Jupp. For de som ikke visste det, så kommer faktisk Pils i fra Tsjekkia.

 

Mener du mange forskjellige typer av øl: sterkøl, lys øl osv, eller merker? Jeg drakk hovedsakelig Bohemia Regent da jeg var i Trebon. Husker ikke andre merker. La bare ekstra godt merke til dette merket siden vi var på omvisning i bryggeriet - der vi også fikk et par "små" smaksprøver, 0,5 l av sterkøl... Det var gøy.

 

Såvidt jeg husker så var alle øltypene fra dette merket gode, men sterkølet var favoritt.

 

 

Jeg var forresten der i høst.

Endret av Craigmick
Lenke til kommentar

Drikker som regel det beste norske ølet, som er Dahls :new_woot:

Men en god favoritt er Newcastle Brown Ale, helst fra fat og helst sammen med en god matbit.

 

Syns også en øl som heter Spirfire er ganske god og smaksrik. Kan anbefale den (hvis du har penger nok)

http://www.vintagemarque.com/media/g0568vm...ropped_copy.jpg

 

Ellers må jeg si at å være glad i øl som jeg er, former magen litt...

Endret av Mcclane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...