Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Goddammit. Flytte fra Oslo til Kristiansand var ikke bra for ølsmakinga mi... :p Har de virkelig så godt utvalgt av Southern Tier på spesialpolene? Lost Abbey, Cigar City, De Molen.. Yum!

 

Heldigvis er det ikke så langt til Aalborg, så får tak i mye av det samme der. Begynner bare bli lei av den usannsynlig kjedelige båtturen ;)

 

Theresianer har jeg ikke vært borti, noe jeg bør få tak i?

Lenke til kommentar

Prøvde da Naboen Bayer som var et helt kurant bayer-øl, selv om jeg synes det var litt tynt og vassent i smak. Allikevel en del hakk over standard-pilsneren. 3.0/6

 

Kan notere deg at "Naboen Bayer" bare er et alias på Aass sin bayer.

 

Anbefaler deg å prøve Naboen - Bitter som da er et eget øl brygget av Kinn for nettop Naboen. En snill og mild bitter.

 

Det skal jeg gjøre neste gang jeg er der. Ja, det har jo vært mye snakk om denne bayeren til Naboen og at den på et visst tidspunkt ble brygget der også, men nå er det bare Aass relabeled?

 

Storemyen: Hadde du giddet å poste en liste over det du har kjøpt? Ikke like lett å lese fra alle flaskene. Da kan jeg sjekke bryggene på RateBeer og BeerAdvocate og se hvilke jeg tenker å ta med meg fra Valken. Har nemlig ikke råd til å ta med like mange fine flasker som du gjorde. :p

Lenke til kommentar

Jeg bare simpelthen elsker øl, har ingen store kunnskaper om det, jeg har ikke noe behov for å vite historie og pugge alskens tusenvis av ølsorter/typer osv.

Nå er det slik at jeg har et stappfullt kjøleskap i gangen ved kjellerstua, og skal nå nyte en iskald Bud. Bud har blitt buddyen min og jeg har virkelig blitt hekta på det ølet der. Må ha minst en nesten hver dag. Blir vel lei den snart men håper ikke det.

 

Ser frem til juli da jeg skal til Tyskland, da blir det hamstring og smugling ja av så mange forskjellige jeg får tak i, må jo smake alt. Men nå skal jeg nyte en 6-pakning i godt selskap (mitt eget). Skål da. Beklager for kjedelig post om jeg skulle kjede noen. :cool:

Endret av Mislykket
Lenke til kommentar

Fikk smakt en Southern Tier Imp. Choclat Stout her om dagen. Luktet mest sjokolade med noen anelser av kaffeundertoner. Silkemyk i munnen, med en deilig tykk konsistens. Utpreget sjokoladesmak med litt kaffe på slutten. Rimelig søt øl så dette er en øl man bare drikker en flaske av. For en sjokolade-stout så ble det litt for mye sjokoladesmak for min del :p

post-157655-0-75416900-1307727153_thumb.jpg

Lenke til kommentar

"Utpreget sjokoladesmak med litt kaffe på slutten."

 

Hvor fikk du tak i den?

Øl med sjokoladesmak, kan tenke meg det er mektig, kanskje litt kvalmende, men absolutt noe jeg må smake.

 

Mokah som nå er tilgjengelig på Spesialbutikkene skal ha en del sjokoladesmak, men temmelig sikkert ikke like mye som den som er døpt Chokolat.

Det er forøvrig ikke uvanlig å finne litt sjokolade i imperial stouts, men da kun som en del av smak eller ettersmak og ikke som en dominerende smak.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Var innom på Valken i dag og det var en stund siden sist.

(Ja, jeg vet at dette virker ekstremt på en del av deltagerne i denne tråden, men så ille kan det altså bli.)

Jøsses, og dette var altså fra spesialutvalget på polet "valken"?? Jeg var innom det påstått beste spesialpolet i Oslo for noen måneder siden, men alt jeg fant som var spesielt, var en flaske "B.O.R.I.S. The Crusher Oatmeal-Imperial Stout fra Hoppin Frog" (som jeg ennå ikke har åpnet). Var rett og slett skuffet da jeg var innom.

Lenke til kommentar

Var innom på Valken i dag og det var en stund siden sist.

(Ja, jeg vet at dette virker ekstremt på en del av deltagerne i denne tråden, men så ille kan det altså bli.)

Jøsses, og dette var altså fra spesialutvalget på polet "valken"?? Jeg var innom det påstått beste spesialpolet i Oslo for noen måneder siden, men alt jeg fant som var spesielt, var en flaske "B.O.R.I.S. The Crusher Oatmeal-Imperial Stout fra Hoppin Frog" (som jeg ennå ikke har åpnet). Var rett og slett skuffet da jeg var innom.

De har vel slipp av nye varer den første torsdagen i hver måned, sier seg selv at det blir utplukket etterhvert da.

Lenke til kommentar

"Utpreget sjokoladesmak med litt kaffe på slutten."

 

Hvor fikk du tak i den?

Øl med sjokoladesmak, kan tenke meg det er mektig, kanskje litt kvalmende, men absolutt noe jeg må smake.

 

Kjøpt på New Seasons, jeg bor for tiden i Usa. Er ikke sikker på hvor du får kjøpt den i Norge.

Lenke til kommentar

"Utpreget sjokoladesmak med litt kaffe på slutten."

 

Hvor fikk du tak i den?

Øl med sjokoladesmak, kan tenke meg det er mektig, kanskje litt kvalmende, men absolutt noe jeg må smake.

 

Kjøpt på New Seasons, jeg bor for tiden i Usa. Er ikke sikker på hvor du får kjøpt den i Norge.

 

 

 

Southern Tier er ikke jevnt å få tak i i Norge, men polet tar inn partier som selges i spesialbutikkene.

 

Jeg har blitt fortalt at ST tidligere var i bestillingsutvalget, men nordmenn har visse forbehold mot å kjøpe øl til 120,- for flasken.

Lenke til kommentar

 

 

Om du er svært interessert i å teste denne og den er å oppdrive på Valken, kan jeg være behjelpelig med kjøp og foresendelse. Regner med at du er klar over prisen allerede.

 

Er ikke klar over prisen nei, men jeg tror ikke at jeg er lettskremt. Jeg takker naturligvis også for tilbudet om forsendelse. For tiden bor jeg i Belgia, så det kan bli i overkant dyrt å få sendt ølet nedover her.

 

Så takk for tilbudet, men om du vet om noen gode nettbutikker (helst i fra Europa et sted) som selger disse øltypene så er det definitivt bedre.

 

Var innom på Valken i dag og det var en stund siden sist.

(Ja, jeg vet at dette virker ekstremt på en del av deltagerne i denne tråden, men så ille kan det altså bli.)

 

Nice. Der har du nytelse for en god stund.

Lenke til kommentar

Er ikke klar over prisen nei, men jeg tror ikke at jeg er lettskremt. Jeg takker naturligvis også for tilbudet om forsendelse. For tiden bor jeg i Belgia, så det kan bli i overkant dyrt å få sendt ølet nedover her.

 

Så takk for tilbudet, men om du vet om noen gode nettbutikker (helst i fra Europa et sted) som selger disse øltypene så er det definitivt bedre.

 

Etter å ha lett litt på nettet finner jeg at Cracked Kettle i Amsterdam har Southern Tier i sin nettbutikk, men ikke UnEartly.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...