Andreasfe Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Ringnes Platinum er et særdeles godt pilsnerøl. Særlig for den den som liker det litt ekstra fyldig. Hvis man skal sammenligne det med noe kan man ta utgangspunkt i Frydenlund Fatøl, tilført en liten dæsj bitterhet og litt ekstra fylde. Det gikk rett inn på min Topp 10-liste, muligens topp 5, over norsk pilsnerøl, og jeg har allerede etterspurt å få dette ut på fat. Endret 25. mars 2011 av Andreasfe Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Ringnes Platinum er et særdeles godt pilsnerøl. Særlig for den den som liker det litt ekstra fyldig. Hvis man skal sammenligne det med noe kan man ta utgangspunkt i Frydenlund Fatøl, tilført en liten dæsj bitterhet og litt ekstra fylde. Det gikk rett inn på min Topp 10-liste, muligens topp 5, over norsk pilsnerøl, og jeg har allerede etterspurt å få dette ut på fat. Høres lovende ut Andreasfe, skal akkurat ut i boden/verkstedet mitt og sette meg ned med en sigar (Montecristo nr.4) og en Ringnes Platinum. Har aldri smakt ølet før litt spent nå men er gla i de andre Ringnes ølene så denne faller vell også i smak Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Da var jeg kommet inn og sitter og koser meg med min andre Platinum. Ble forbløffet over hvor godt den sigaren og dette ølet smakte ilag. Ølet var et veldig godt pilsner øl. Ble godt fornøyd egentlig:) Endret 25. mars 2011 av RuneLA Lenke til kommentar
Teac Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Foretrekker mørkere øl. Ringnes Platinum skal testes. Den er på Rema? Endret 25. mars 2011 av Teac Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg så den på rema 1000 her i Brønnøysund i dag i hvertfall. Så er nok det der du bor også Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg ble ikke kjempeimponert over Ringnes Platinum. Helt grei, men synes ikke den fortjener all skryten den har fått her. Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Tja, synes det var en av de bedre pilsnerne jeg da men. Men når det kommer til normal hverdags øl faller det nok på Heineken. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg ble ikke kjempeimponert over Ringnes Platinum. Helt grei, men synes ikke den fortjener all skryten den har fått her. Enig med den angående Platinum. Helt standard pils, verken mer eller mindre. Gav vel ølet en 3.5/6, men synes ikke den fortjener mer enn 3.0/6. Av utvalget på Rema ville jeg plukket med meg en Frydenlund Bayer, Guinness, Ladegaards Pilsner og en Gambrinus. Førstnevnte er kanskje min favoritt når det kommer til øl av butikk-styrke som er brygget av industribryggeriene. (Frydenlund = Ringnes) Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Hvor kan jeg få kjøpt Duff Beer? Enten i Norge, eller nettsteder som sender til Norge. Helst på flaske, noe ala. disse: Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Ica Maxi på Moholt (Trondheim) selger de, går ut ifra at flere Ica Maxi og tilsvarende butikker selger de (Coop Mega, Meny kanskje). Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Takker, fikk også vite at de selges på noen Spar-butikker. Får gå på jakt i morgen! Edit: Noen som har smakt ølet egentlig? Endret 25. mars 2011 av Zeke Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Står et par-tre sider tilbake. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) RuneLA: Jeg synes Guinness er godt men etter å ha smakt en del mørke pol-styrke øl er den ikke helt det samme. Zeke: De fleste butikker har begynt å ta inn Duff-ølet. Dette er da et øl brygget i Belgia og ikke USA hvis du trodde det. Ut ifra det jeg har lest har det fått en under middels vurdering fra de som har drukket det. Ellers.. Haandbryggeriet Hesjeøl: Forholdsvis lyst og fin ale, med en litt særegen smak. Minner om weissbier og også om IPA i stilen. Middels fyldig og en slags stadvis "utfordring" av smaken etter hvert som en drikker mer av denne. Allikevel, hvis jeg skal drikke en type øl når det blir litt mer sommerlig ute så er jeg usikker om jeg kommer til å velge HBs Hesjeøl. Da blir det enten weissbier (type Paulaner o.l.) eller IPA (f. eks NØs variant) i stedet for denne. En fin og kompleks ale. En viss særpreget smak men allikevel tror jeg dette er noe "de fleste" kan like. 4.5/6. Endret 26. mars 2011 av Xtra Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Enig med den angående Platinum. Helt standard pils, verken mer eller mindre. Gav vel ølet en 3.5/6, men synes ikke den fortjener mer enn 3.0/6. Enda en som er enig i å bytte ut den vanlige "Ringnes Pilsner" med noe som faktisk kan drikkes utenom fylla!! Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Edit: Noen som har smakt ølet egentlig? Ja Zeke: De fleste butikker har begynt å ta inn Duff-ølet. Dette er da et øl brygget i Belgia og ikke USA hvis du trodde det. Tyskland Endret 26. mars 2011 av StoreMyen Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Ellers.. Haandbryggeriet Hesjeøl: Forholdsvis lyst og fin ale, med en litt særegen smak. Minner om weissbier og også om IPA i stilen. Middels fyldig og en slags stadvis "utfordring" av smaken etter hvert som en drikker mer av denne. Allikevel, hvis jeg skal drikke en type øl når det blir litt mer sommerlig ute så er jeg usikker om jeg kommer til å velge HBs Hesjeøl. Da blir det enten weissbier (type Paulaner o.l.) eller IPA (f. eks NØs variant) i stedet for denne. En fin og kompleks ale. En viss særpreget smak men allikevel tror jeg dette er noe "de fleste" kan like. 4.5/6. Jeg er i alle fall begeistret for det ølet. Liker godt den lille røyktonen som lurer innimellom de andre smakstonene. Jeg har ikke helt fått med meg hva som er spesielt med måten det er brygget på, men jeg klarer altså ikke å plassere det helt i mellom andre kjente øltyper. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Drikk ein Aass Bayer, og steikje, det her var godsaker. Noko i samme katogori som anbefalast? Lenke til kommentar
runela Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 I kveld prøves det en Brewdog RIP TIDE. Først slår lukten meg at dette minner meg veldig mye om en stout jeg brygget selv for en stund tilbake. Etter smak lignet den også der veldig, men mye alkoholsmak. Også humle. Men aldeles ikke et aller verst øl. Lett og drikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå