the_last_nick_left Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Nr. 5050602 i pollisten? Stemmer. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Strongbow er ikke den mest spennende cideren, det er jeg enig i, men den er en verden av forskjell fra norsk og svensk cider. Nå som det skal bli lov for småprodusenter å selge direkte blir det kanskje mulig å få tak i norsk kvalitetscider også, det lages mye godt rundt omkring på gårdene i Hardanger, men de har bare ikke hatt lov til å selge det. Jeg vil også anbefale Comte Louis de Lauriston Cidre Brut De Normandie fra polet. De hadde den lagrede utgaven før, den var enda bedre, men den vanlige er også bra. Notert. Skal sies at 75cl-flasker blir litt mye for meg da jeg er som regel "alene om det." Strongbow var et godt stykke fra de andre siderne jeg har prøvd men absolutt bedre enn det supersøte vi finner i butikken. Ca midt på treet totalt sett da, 3.0/6. Forøvrig så ble "amerikansk øl" omtalt i BA i dag. Vin-spaltisten deres anmeldte 3 øl. Gode greier for oppmerksomhet rundt øl. Ellers angående dette, send mail/meldinger til diverse aviser, både lokale og regionale (som du leser) og gjør en forespørsel angående dette her med mikrobryggerier og håndtverksøl. Ble veldig spesifikt men hvis vi prøver å påvirke mediene slik kan det hende det blir litt mer dekning i media... Endret 19. mars 2011 av Xtra Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Ah, stilig. Pils er jo en øltype som er dyrere å produsere, så de har nok laget en god en Hæ? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Kan ta feil, men snakket med en av de som brygget på Lillehammer Mikrobryggeri, og årsaken til at det ikke var det store pilsner-utvalget blant håndverksbryggeriene var nettopp fordi det er en dyrere prosess enn overgjæret øl. Correct me if I'm wrong Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Ringnes Platinum er virkelig et herlig øl. Ringnes har tydeligvis sett seg lei av å bli satt tilside av nye, mindre bryggerier i det siste. Nå har de omsider klart å lage et virkelig godt og fyldig pilsnerøl. Jeg skal vel ikke dra det så langt som å bruke ordet "herlig" og "Ringnes" i sammme setning, men som jeg har sagt tidligere : Bytt ut det skvipet som idag går under navnet "Ringnes Pilsner" med "Platinum" og selg det som standard ølet. For dagens "Ringnes Pilsner" hører bare hjemme ett sted: I toalettet. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Aperitif Bar hadde nå sist en artikkel hvor de skrev om de gode mikrobryggeriene rundt om i landet og forlangte at større bryggerier lærte seg litt om de nye trendene. Finner ikke artikkelen på nettet, men hvis noen har bladet er det vært å lese om. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Har fått en DVD av pappa fra Stone Brewing Co i USA, som starter med besøk til Nøgne Ø og BrewDog. Tenkte jeg skulle se den på toget hjem i dag, gleder meg. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Kan ta feil, men snakket med en av de som brygget på Lillehammer Mikrobryggeri, og årsaken til at det ikke var det store pilsner-utvalget blant håndverksbryggeriene var nettopp fordi det er en dyrere prosess enn overgjæret øl. Correct me if I'm wrong Det tror jeg ikke stemmer så godt. Det er nok heller det at det er jævlig vanskelig å lage en GOD pilsner. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 San miguel smaker piss. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) San miguel smaker piss. Personlig har jeg ikke smakt piss, men tar ditt ord for det. Ringnes: Pilsner vs. Platinum (min mening) Endret 25. mars 2011 av StoreMyen Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Smaker sikker ikke akuratt som piss, men nerme det er det. Mindre inspirerende øl skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Ringnes: Pilsner vs. Platinum (min mening) Er forsåvidt enig med deg i at det ikke er store forskjellen, men Platinum var definitivt bedre. Iom. at Platinum er en slags "Ringnes Pilsner" bare med bedre smak, så ser jeg ikke helt behovet for å beholde begge i markedet. Men selvsagt kommer aldri Ringnes til å fjerne "Ringnes Pilsner", på samme måte som amerikanske Budweiser aldri kommer til å fjerne Budweiser fra markedet selv om de skulle komme opp med et liknende øl med bedre smak. Men det de derimot kunne ha gjort er å rebrande "Ringnes Platinum" til "Ringnes Pilsner". Da får de en "Ringnes Pilsner" som man faktisk kan kjøpe utenom fylla. Endret 25. mars 2011 av Vice Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Hmmm Ringnes Platinum har jeg ikke smakt enda.. Kanskje den er verdt et forsøk. Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg synes Kilkenny er godt jeg. Er lett tilgjengelig også Synes guinness stout og drought er bedre. Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Corona er for dem som ikke liker øl. Man skal lete en stund for å finne god øl fra andre siden av atlanteren. Corona gjør meg kvalm, smaker som vann med en ettersmak av utvasket øl Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Etter det jeg har hørt er ikke corona laget på ekte vis heller, er noe ekstrakt inn i bildet. Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 aha skjønte det var noe muffins med corona! Var nettopp innom butikken og da måtte jeg kjøp meg et par Rignes Platinum så får vell kose meg med to slike i kveld og en god sigar når samboeren min er på jobb Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Wikipedia: Corona er et øl som kan drikkes av mennesker som har sykdommen Cøliaki. Ølet har innhold av malt, men siden det er så lavt innhold så vil det ikke ha noen virkning på tarmen. Kan det i det heletatt kalles øl? Hvertfall ikke i pølge renhetsloven:P Lenke til kommentar
Teac Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Synes det har kommet mye nye typer på Rema, noen som har noe å anbefale der? (utenom det vanlige) Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Noe spesielt du hadde i tankene? Når jeg handler øl på Rema går det stort sett i Jacobsen Dark Lager, Ladegaards Pilsner eller Gambrinus av de "mindre vanlige" typene. Desverre er det stort sett pils i ulike typer det går i hos Rema, og da er variasjonen heller liten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå