Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strongbow er ikke den mest spennende cideren, det er jeg enig i, men den er en verden av forskjell fra norsk og svensk cider. Nå som det skal bli lov for småprodusenter å selge direkte blir det kanskje mulig å få tak i norsk kvalitetscider også, det lages mye godt rundt omkring på gårdene i Hardanger, men de har bare ikke hatt lov til å selge det.

 

Jeg vil også anbefale Comte Louis de Lauriston Cidre Brut De Normandie fra polet. De hadde den lagrede utgaven før, den var enda bedre, men den vanlige er også bra.

 

Notert. Skal sies at 75cl-flasker blir litt mye for meg da jeg er som regel "alene om det."

 

Strongbow var et godt stykke fra de andre siderne jeg har prøvd men absolutt bedre enn det supersøte vi finner i butikken. Ca midt på treet totalt sett da, 3.0/6.

 

Forøvrig så ble "amerikansk øl" omtalt i BA i dag. Vin-spaltisten deres anmeldte 3 øl. Gode greier for oppmerksomhet rundt øl.

 

Ellers angående dette, send mail/meldinger til diverse aviser, både lokale og regionale (som du leser) og gjør en forespørsel angående dette her med mikrobryggerier og håndtverksøl. Ble veldig spesifikt men hvis vi prøver å påvirke mediene slik kan det hende det blir litt mer dekning i media...

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Ringnes Platinum er virkelig et herlig øl. Ringnes har tydeligvis sett seg lei av å bli satt tilside av nye, mindre bryggerier i det siste. Nå har de omsider klart å lage et virkelig godt og fyldig pilsnerøl.

Jeg skal vel ikke dra det så langt som å bruke ordet "herlig" og "Ringnes" i sammme setning, men som jeg har sagt tidligere : Bytt ut det skvipet som idag går under navnet "Ringnes Pilsner" med "Platinum" og selg det som standard ølet. For dagens "Ringnes Pilsner" hører bare hjemme ett sted: I toalettet.

Lenke til kommentar

Kan ta feil, men snakket med en av de som brygget på Lillehammer Mikrobryggeri, og årsaken til at det ikke var det store pilsner-utvalget blant håndverksbryggeriene var nettopp fordi det er en dyrere prosess enn overgjæret øl. Correct me if I'm wrong ;)

 

Det tror jeg ikke stemmer så godt. Det er nok heller det at det er jævlig vanskelig å lage en GOD pilsner.

Lenke til kommentar

Ringnes: Pilsner vs. Platinum

(min mening)

Er forsåvidt enig med deg i at det ikke er store forskjellen, men Platinum var definitivt bedre. Iom. at Platinum er en slags "Ringnes Pilsner" bare med bedre smak, så ser jeg ikke helt behovet for å beholde begge i markedet. Men selvsagt kommer aldri Ringnes til å fjerne "Ringnes Pilsner", på samme måte som amerikanske Budweiser aldri kommer til å fjerne Budweiser fra markedet selv om de skulle komme opp med et liknende øl med bedre smak. Men det de derimot kunne ha gjort er å rebrande "Ringnes Platinum" til "Ringnes Pilsner". Da får de en "Ringnes Pilsner" som man faktisk kan kjøpe utenom fylla.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...